Autor |
Wiadomość |
marcin0732
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 21 Gru 2009 Posty: 38 Skąd: Biala Podlaska
|
Wysłany: 2010-05-04, 19:25 [D2 '95 4,2PB] Wymiana klocków hamulcowych
|
|
|
Możecie mi podpowiedzieć jak się do tego zabrać ? XD
Z tyłu próbowałem coś odkręcić imbulsem ale aż mi się wygiął heh.
klocek2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 155 raz(y) 57,79 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-05-04, 20:25
|
|
|
Żeby odkręcić imbulsy najlepiej mieć krótki markowy klucz. Oraz porządne pokrętło bo pierwsze ruszenie wymaga nieraz przedłużki z rurki. Po za tym nie jest to bardzo skomplikowane. Do odkręcenia są dwie śruby, oczyszczenie prowadnic i skręcenie do kupy. Roboty jest na około godzinkę z przodem. Z tyłem też dużo więcej się nie zejdzie. Choć przy tyle trzeba jeszcze pobawić się z ręcznym. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
toom_ek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8 D2 FL AQF
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 01 Sie 2009 Posty: 107 Skąd: warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: 2010-05-04, 20:54
|
|
|
żaden imbus nie potrzebny do wymiany klocków i z ręcznym też nic się nie robi, kolega pioter dał fajny link jest wszystko jak na dłoni. |
_________________ toom_ek |
|
|
|
|
|
|
|
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-05-05, 11:42
|
|
|
pioter napisał/a: | http://www.audipages.com/Tech_Articles/susp_whls_brake_steer/rearbrakes.html troszkę zabawy i po sprawie :mrgreen: Pamiętaj żeby wszystko dobrze oczyścić . |
dobra sprawa ale szkoda ze po angielsku, ja zawze bylem lepszy z niemca jak juz...... :-> |
|
|
|
|
esosiem
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 51 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 21 Skąd: Praszka
|
Wysłany: 2011-01-08, 14:33
|
|
|
...ja w temacie wymiany. Siedzę właśnie w garażu i otwarłem pudełko z klockami TRW do tyłu i oprócz nowych śróbek są jeszcze jakieś blaszki których przy demontarzu starych klocków nie zauważyłem ...je sie gdzieś zakłada a ja nie miałem czy poprostu są od innego systemu? |
|
|
|
|
|
|
|
DoRuS
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: A8L D?
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 54 Skąd: Nowy Jork
|
Wysłany: 2011-01-09, 05:50
|
|
|
wymiana tylnych klockow duzo prostsza jak z przednimi klucz 13mm i bhodajze 17mm plaski do przytrzymania kontry dwie srobki i jedziesz... sciagasz "caliper" wkrecacz tloczek zakladasz nowe i po bolu... mozesz miec problem maly ze sciagnieciem jak bedziesz mial juz duuze ranty na tarczy
esosiem tych blaszek niezajkladaj.... z doswiadczenia ci mowie.... :mrgreen: |
|
|
|
|
rubio
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 3,5
Skrzynia: 7G
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 4.2 FSI , CLS 3,5 CGI
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 72 Skąd: Sotogrande, Spain
|
Wysłany: 2011-01-16, 15:27
|
|
|
witam wszystkich :-P .. mam pytanie odnosnie wymiany klockow na tyle,. otoz jak wspomnial wyzej kolega DoRuS " wkrecasz tloczek i po bulu" .. z lewej strony wkrecil sie bez problemu, natomiast z prawej strony kreci sie wokol wlasnej osi , ale za cholere nie chce sie schowac,.. nameczylem sie dobre pol godziny i nie drgnal nawet o milimetr :roll: ... ma ktos jakis pomysl? z gory dzieki za pomoc :-) |
|
|
|
|
|
|
|
DoRuS
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: A8L D?
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 54 Skąd: Nowy Jork
|
Wysłany: 2011-01-17, 01:09
|
|
|
rubio, zapomnailem dodac ze jednoczesnie wciskajac wkrecaj... tez tak jzu mailem nieraz... jak do blachy hamowalem...:D |
|
|
|
|
rubio
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 3,5
Skrzynia: 7G
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 4.2 FSI , CLS 3,5 CGI
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 72 Skąd: Sotogrande, Spain
|
Wysłany: 2011-01-17, 13:43
|
|
|
Dzieki DoRuS :mrgreen: .. popoludniu ponownie sciagne kolo i pocwicze z tym tloczkiem.. jak pisalem wyzej lewa strona poszla blyskawicznie ,.. wymiana jak w F1 .. za to druga strona to juz inna bajka ,. nameczylem sie, nakrecilem i nic przylozylem stare klocki i widze, ze nie schowal sie nawet w minimalnym stopniu ,. zostawilem aby czegos nie wywinac :lol: :lol: .. wolalem poradzic sie kolegow z forum co i jak ,.. maly obiad i do dziela :-P .. dzieki jeszcze raz za sugestie ,.. pozdro :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
|