Autor |
Wiadomość |
chrisvtr
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 166 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2016-01-18, 20:03 [D3 03 4.2MPI/LPG
] Prośba o pomoc w błedach vcds
|
|
|
co jest nie tak z dodawaniem zdjec do posta , jak robie podgląd przed wysłaniem to widze dodane fotki , jak wysle to w poscie ich nie ma , o co kaman ?
witam kolegów , autko nie chciało mi odpalac wiec wyeliminowałem antynapad ktory był podpiety pod rozrusznik , potem dałęm rozrusznik do naprawy bo elektromagnes sie zuzył , autko chodziło jakis czas bez problemu az wczoraj nie chciało odpalic ,tzn rozrusznik nawet nie zakręcił jak przed naprawą , a w tygodniu ze dwa razy mu sie zdarzyło ze za pierwszym razem nie krecił i raz za drugim razem po przekreceniu kluczyka juz działał a raz po trzecim razie , neistety wczoraj próbowałęm ze 30 razy i nie zakręcił nawet ani na chwile . Dzis chciałem go znaow zawiezc do elektryka no i wsiadam do auta i za pierwszym razem pyk i chodzi , zczytałem błedy i mam nadzieje ze pomozecie rozwiązac przyczyne , dodam ze ako poltora miesiaca temu wymieniłem na nowe .
Dodatkowo auto zaczeło mi palic 5-7L wiecej niz zazwyczaj ale tylko po miescie , na trasie 15L lpg wiec jak na moje loty to rewelacja ,tylko dlaczego po miescie 27-8 chleje gdzie normalnie mi palił 20-22 ,na trzeciej fotce sa błędy po jezdzie na lpg , a na kolejnym na samej Pb i nie ma juz błedów o bank 1 i tu pytnaie czym to moze byc spowodowane??? ,bylem juz dwa razy u gazownika jedzilismy testowalismy i zero błedow i wedlug nich jest ustawiony gaz dobrze i dziala prawidłowo, pozdro
2015-12-16 14.15.04.jpg 1 |
|
Plik ściągnięto 16 raz(y) 167,48 KB |
2015-12-14 13.37.09.jpg
|
|
Plik ściągnięto 15 raz(y) 255,89 KB |
2016-01-18 16.08.22.jpg
|
|
Plik ściągnięto 13 raz(y) 241,62 KB |
2016-01-18 16.08.01.jpg
|
|
Plik ściągnięto 11 raz(y) 212,71 KB |
|
_________________ Live Fast Die Hard - Bad Boys for LIVE |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-18, 20:32
|
|
|
chrisvtr, Tagi nie piszemy z palca,a jesli nie możesz dodac z listy to umieśc info w poście. |
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-01-18, 22:11
|
|
|
Jeżeli już wyciągałeś rozrusznik to było zrobić jego pełną regenerację a nie tylko elektromagnes wymieniać. Jeżeli faktycznie antynapad jest na 100% wyeliminowany jako możliwa przyczyna takiego zachowania to rozrusznik powiedział dość. Objawy ewidentnie na to wskazują. |
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
chrisvtr
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 166 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2016-01-18, 22:58
|
|
|
VanDyke napisał/a: | Jeżeli już wyciągałeś rozrusznik to było zrobić jego pełną regenerację a nie tylko elektromagnes wymieniać. Jeżeli faktycznie antynapad jest na 100% wyeliminowany jako możliwa przyczyna takiego zachowania to rozrusznik powiedział dość. Objawy ewidentnie na to wskazują. |
kazałem naprawić i tyle , elektryk zdecydował ze tylko to sie nadawało do wymiany ,jesli sie okaze ze cos wiecej w rozruszniku to nie moj problem tylko elektryka , powiedział ze reszta rozrusznika jest w bdb stanie i brak sladów zuzycia |
_________________ Live Fast Die Hard - Bad Boys for LIVE |
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-01-19, 13:15
|
|
|
A jak on to ocenił? Rozebrał go?
Mój po wyjęciu też wyglądał bardzo dobrze a objawy miałem podobne do Twoich. Konieczna była wymiana.
Masz tam błąd rozrusznika, który ewidentnie na to wskazuje. O ile, podkreślam, nie jest to wina antynapadu, który masz gdzieś tam wpięty w ten rozrusznik |
|
|
|
|
chrisvtr
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 166 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2016-01-19, 13:45
|
|
|
VanDyke napisał/a: | A jak on to ocenił? Rozebrał go?
Mój po wyjęciu też wyglądał bardzo dobrze a objawy miałem podobne do Twoich. Konieczna była wymiana.
Masz tam błąd rozrusznika, który ewidentnie na to wskazuje. O ile, podkreślam, nie jest to wina antynapadu, który masz gdzieś tam wpięty w ten rozrusznik |
oczywiscie ze go rozbieral , mam tez błąd elektryczny i jakiś zacisk 30 gdzie jest za niskie napięcie wiec przez to tez moze nie załączać rozrusznika moim zdaniem ale nie mam pojecia gdzie ten zacisk 30 jest , antynapad mam odciety od rozrusznika pisałem o tym wiec to juz historia |
_________________ Live Fast Die Hard - Bad Boys for LIVE |
|
|
|
|
|
|
|
simon68
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 19 Kwi 2014 Posty: 64 Skąd: oświęcim
|
Wysłany: 2016-01-19, 13:57
|
|
|
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00668
polecam doczytać Special Notes
i pytanie jak z temperaturami otoczenia u ciebie jak nie chce palić czy nie masz akurat w tedy błąd 30.
When found in an individual control module, it's most likely a local source (e.g. wiring/connectors).
When found in multiple control modules at the same time, it's most likely a common source (e.g. ground spot, battery, generator).
Intermittent codes are often stored during low outside temperature when the battery capacity goes down and may be ignored. |
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-01-19, 15:47
|
|
|
Ten błąd zgłasza sterownik kessy z tego co widzę na zdjęciu |
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
simon68
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 19 Kwi 2014 Posty: 64 Skąd: oświęcim
|
Wysłany: 2016-01-20, 10:10
|
|
|
drago_o napisał/a: | No sterownik stacyjki... Z tego co wyczytałem w internetach jest on winą niskiego napięcia aku... za niskie napięcie zasilania. |
tak jak piszą na wiki rosstecha, jak słabe aku i zimno to wiadomo spada sprawność aku i w tedy może kolega mieć kłopoty, dla tego czasem pali czasem nie, nie wiem jak u was ale ja mam aku do wymiany bo już leciwe to MMI jak jest -10 na zewnątrz to pokazuje 10% z aku, nie tykane nic temperatura idzie do -1 przez dzień i MMI z 10% wskakuje na 100%, ale mam świadomość że aku już swoje lata ma i dlatego tak, z tego co pamiętam to kolega ma nowe aku, ale pytanie czy dobrze zakodowane i czy dobrze go doładowuje, i z tym nie ma kłopoty jak tera mocno na minusie, stery widzą małe napięcie i nie pozwalają na odpałkę..... |
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-01-20, 10:17 Re: Prośba o pomoc w błedach vcds
|
|
|
chrisvtr napisał/a: | autko chodziło jakis czas bez problemu az wczoraj nie chciało odpalic ,tzn rozrusznik nawet nie zakręcił jak przed naprawą , a w tygodniu ze dwa razy mu sie zdarzyło ze za pierwszym razem nie krecił i raz za drugim razem po przekreceniu kluczyka juz działał a raz po trzecim razie , neistety wczoraj próbowałęm ze 30 razy i nie zakręcił nawet ani na chwile . Dzis chciałem go znaow zawiezc do elektryka no i wsiadam do auta i za pierwszym razem pyk i chodzi |
Moim zdaniem te objawy i zapisany błąd rozrusznika wskazują tylko na felerny rozrusznik. |
|
|
|
|
chrisvtr
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 166 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2016-01-20, 11:08
|
|
|
simon68 napisał/a: | drago_o napisał/a: | No sterownik stacyjki... Z tego co wyczytałem w internetach jest on winą niskiego napięcia aku... za niskie napięcie zasilania. |
tak jak piszą na wiki rosstecha, jak słabe aku i zimno to wiadomo spada sprawność aku i w tedy może kolega mieć kłopoty, dla tego czasem pali czasem nie, nie wiem jak u was ale ja mam aku do wymiany bo już leciwe to MMI jak jest -10 na zewnątrz to pokazuje 10% z aku, nie tykane nic temperatura idzie do -1 przez dzień i MMI z 10% wskakuje na 100%, ale mam świadomość że aku już swoje lata ma i dlatego tak, z tego co pamiętam to kolega ma nowe aku, ale pytanie czy dobrze zakodowane i czy dobrze go doładowuje, i z tym nie ma kłopoty jak tera mocno na minusie, stery widzą małe napięcie i nie pozwalają na odpałkę..... |
aku nowe , zakodowane i ładowanie sprawdzone , wiec raczej to nie aku jest przyczyną |
_________________ Live Fast Die Hard - Bad Boys for LIVE |
|
|
|
|
|
|
|
chrisvtr
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 166 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2016-01-20, 11:10 Re: Prośba o pomoc w błedach vcds
|
|
|
VanDyke napisał/a: | chrisvtr napisał/a: | autko chodziło jakis czas bez problemu az wczoraj nie chciało odpalic ,tzn rozrusznik nawet nie zakręcił jak przed naprawą , a w tygodniu ze dwa razy mu sie zdarzyło ze za pierwszym razem nie krecił i raz za drugim razem po przekreceniu kluczyka juz działał a raz po trzecim razie , neistety wczoraj próbowałęm ze 30 razy i nie zakręcił nawet ani na chwile . Dzis chciałem go znaow zawiezc do elektryka no i wsiadam do auta i za pierwszym razem pyk i chodzi |
Moim zdaniem te objawy i zapisany błąd rozrusznika wskazują tylko na felerny rozrusznik. |
jak narazie kreci normalnie wiec nie mam po co jechac do elektryka ,jak tylko znow zastrajkuje to bedzie go rozbierał jeszcze raz cos mi sie wydaje , nie wiem czy jest sens kupowac moduł kessy skoro on tylko informuje ze ma za slabe napiecie na zacisku 30 , moze ktos z was wie gdzie ten zacisk jest w ktorym miejscu jakis schemat ktos ma ?? |
_________________ Live Fast Die Hard - Bad Boys for LIVE |
|
|
|
|
gotman25
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D4, A8 D3 3.0TDI
Wiek: 46 Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 69 Skąd: Mansfield
|
Wysłany: 2016-01-20, 16:22
|
|
|
Z tego co mi sie wydaje to zacisk 30 oznacza stale napiecie z akumulatora. Zacisk 15 to napiecie ktorej podajesz po wlaczeniu zaplonu. Ja nie mialem kiedys stalego napiecia na zacisku 30 przy ECU silnika. Samochod dzialal tylko mialem problemy ze START/STOP. Musialem wlaczyc, wylaczyc, wlaczyc zaplon zeby mi START/STOP dzialalo. Jak robilem scan samochodu to mi zawsze pokazywalo date na ECU silnika cos jak 0000.00.00. Zawsze sie zerowala:)
Wiem ze piszesz ze ako nowe i wszystko dziala.
Pierwsze zdjecie co wstawiles niestety nie widac wszystkiego. Powinno ci pokazac jakie napiecie bylo gdy zapisal ten blad.
Tak z ciekawosci jaka masz tam wartosc?
Blad niskiego napiecia masz tylko na jednym sterowniku?
Nastepnym razem sprobuj odczytac warotsc napiecia gdy nie bedzie chcial odpalic i bedziesz mial te same objawy.
Jak nie zakreci z kilka razy moze podlacz prostownik i wtedy sprobuj:)
Nie mowie ze to przyczyna ze nie odpala.
Widze 2 mozliwosci.
1. Niskie napiecie i "samochod decyduje" ze nie warto probowac odpalac
2. Rozrusznik sie blokuje i jak chce zakrecic to pobiera taki prad zeby sie temu przeciwstawic ze spada napiecie i wywala blad niskiego napiecia gdzies. |
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-01-20, 19:44
|
|
|
No ale kolega napisał, że aktualnie auto odpala więc aku raczej tu nie ma nic do rzeczy. Gdyby aku było słabe to te kilkadziesiąt prob odpalenia auta, o którym wspomina kolega, by go już dawno załatwiło. |
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
|