Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 4.2PB/LPG ] Kodowanie sterownikow silnika  
Autor Wiadomość
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-01-23, 14:58   [D2 97 4.2PB/LPG ] Kodowanie sterownikow silnika

Mam problem z przekodowaniem sterownika od ABZ i potrzebuje pomocy.

Mam teraz silnik AKG i przezbrajam go na ABZ bo mnie cholera bierze z tym milionem rurek. Kupiłem kompletny sterownik od ABZ ze skrzynia 5hp24 (bo taka mam). Podmieniłem ster i zestawiłem dzisiaj immo. Silnik odpalil, mozna jezdzić. Skrzynia zmienia biegi ladnie. Mam jednak problem z ABSem bo pomimo tego ze auto mogę uruchomić i normalnie jezdzic to sterownik z ABZ-ta pluje mi błędem niepoprawnego kodowania.

Obecne kodowanie sterownika AKG 05373
Obecne kodowanie sterownika ABZ 04273

Kazda próba przekodowania sterownika ABZ kończy sie fiaskiem. Wpisanie w kodowaniu sterownika ABZ liczby 05373 (czyli tego co mam w sterze z AKG) powoduje natychmiastowe przywrócenie kodu 04273 który tam był pierwotnie wpisany. Na bank chodzi o ABS/ESP bo to mi wywala od razu na zegarach a w ABSie mam błędy niewłaściwego softu w sterowniku silnika.

Bardzo prosze kogoś z Was kto ma opis kodowań dla sterownika z ABZ, żeby mi go wrzucił lub podesłał na maila. Ewentualnie jesli ktos wie jak wprowadzić kodowanie z mojego AKG tak zeby ster z ABZ tego nie uwalił to będę wdzięczny.

No i dodatkowe pytanie - czy w ogole wychodziły ABZ-ty z ESP? Czy tylko z samym ASRem?
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-23, 16:24   

Proszę: http://www.mediafire.com/...dowanie_ABZ.pdf

Wg tego powinieneś spróbować kodowanie 04373. Jak nie pójdzie z ecu od ABZ, to spróbuj sterownik od AKG przekodować na 04373.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-01-23, 16:52   

Co do kodowania sa istotne parametry softu który się w kazdym roczniku mógł już rożnić.

Taki prosty przykład na moim: mój to ME7 1.1 praktycznie odporny na kodowania i trza go cięzsza altyleria traktowac a i tak nie wszystko połknie.
ME7 1 nieco starszy juz zupełnie łatwiej wchodzi wiele kodowań ale ma tez inne zasilanie.
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-01-23, 19:25   

Bugalon
Po co sie tak nameczyles?
Wystarczylo wywalic system dodatkowego powietrza wraz z wtryskami
Ewentualnie wymienic olektor dolotowy na ABZ albo adaptery pod wtryski ABZ w dolot AKG/AKH .
ZOstawic tak jak jest zaworek z podpieta wtyczka i jezdzic.
Jak joz pisalem przy LPG
Zacisnelem wezyka od dolotu powietrza do wtryskiwaczy
ZERO negatywnych objawow pracy czy bledow
Na wiosne wywalam zbedny szajs
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-01-23, 19:45   

Wielkie dzięki Paweł. Z tą tabelką co mi wysłałeś powinno sie wszystko udac. Kompletnie nie wiedzialem czego sie czepic. Probowalem przekodowac na 04263 (bo tak widzialem na necie ze niektorzy pokazywali z logowania vagiem ze mają ale to widac do starszych rocznikow) i tez nie weszlo. Teraz jak wiem ktora cyfra za co odpowiada to na pewno sobie poradzę. Nigdzie tego w googlu nie moglem znaleźć

Adam, musze zmienic wiązkę bo strasznie mam porżniętą przez gazownikow. Jak wiązkę to i sterownik od razu zmienie a przy okazji kolektor i wtryski.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Bartul 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 69
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-01-23, 19:53   

Ja wpiąłem lpg do wtrysków i dzięki temu nie musiałem ściągać kolektora.
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-01-23, 23:02   

Sprytny patent z wpieciem LPG do wtryskiwaczy benzynowych :) Rzekłbym, że to mega wypas patent, az sie zastanawiam czy po zapodaniu stera z ABZ nie zostawic swojego kolektora i tez tak nie zrobic.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-01-23, 23:47   

I to by hasało?? Da sie tamtędy wrzucic gaza?
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-01-24, 10:39   

No tak to wyglada. Ogolnie to jak dmuchniesz przez ten krociak we wtryskiwacz to jest przelot elegancki i to powietrzejest wypuszczane rownomiernie dookola dyszy benzynowej. Gdyby tam podpiac gaz to nie ma lepszego miejsca na podanie gazu niz sam wtryskiwacz benzynowy. Jedyny problem ktory widze to tak, ze te krociaki są dość dlugie i jesli ktos daje pojedyncze wtryskiwacze to raczej nie da rady ich schowac pod oslonami. Jak ktoś ma je w listwie na gorze a na dol wali wężyki to moim zdaniem 100 razy lepiej puszczac to przez ten wtryskiwacz zaslepiajac uprzednio dolot niz wiercic kolejtor i wbijac wkrętki. Szkoda ze moj kolektor z AKG jest juz taki zmordowany (raz po wkrętkach juz go spawalem, teraz bym musial to zrobic drugi raz) wiec chyba jednak bede wiercil i wsadzal wkretki w kolektor od abz.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-01-24, 12:08   

No bardzo ciekawa sprawa ale w Fl wystepowały takie wtryski?
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-01-24, 15:10   

nie, w poliftach ich nie bylo, zastapili to sai-em i innymi dziwnymi smieciami :)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Bartul 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 69
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-01-24, 18:45   

Dorobiłem dwie dziurki 3mm bo wydawało mi sie ze za mały jest przepływ. Obciąłem ten króciec plastikowy nagwintowałem i wkręciłem wkrętki na wężyk 5mm .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.