Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 09 4.2TDI ] Wymiana oleju ASB HF 6HP  
Autor Wiadomość
lukasx160 
Użytkownik


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: ON
Imię: Lukk
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 19
Skąd: Wawa
Wysłany: 2016-04-01, 16:23   [D3 09 4.2TDI ] Wymiana oleju ASB HF 6HP

Witam. czy posiada ktoś materiały jak zabrać się do wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów HF 6HP. Co odkręcić, co wymienić, ile oleju jaki olej, filtry itp. Chodzi mi o całkowitą wymianę.




Tagi wybieramy z rozwijanej listy obok napisu Temat
Nie piszemy ręcznie.
 
 
Wkitniak
[Usunięty]

Wysłany: 2016-04-06, 13:41   

Filter razem ze misko jest. wlejesz z osiem litrow i od razu mniej szarpało bedzie.
 
 
gotman25 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D4, A8 D3 3.0TDI
Wiek: 46
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 69
Skąd: Mansfield
Wysłany: 2016-04-08, 14:11   

Filter jest w skrzyni pod miska jak miske odkrecisz. Powinno sie wymienic tez uszczelke miski. Wymiane prawidlowo robisz na kompie. Wlewasz olej tak zeby sie wylewal musisz to robic przy odpowiedniej temperaturze oleju. Jest juz ten temat gdzies na forum.
 
 
mateusz30 

Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptrinic
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3, S6 C4 x2, A6
Wiek: 40
Dołączył: 26 Maj 2019
Posty: 42
Skąd: Biała
Wysłany: 2020-01-06, 23:21   

Odgrzewam kotleta.
Kupiłem auto.
178tys przebiegu potwierdzone w aso

Gdzie polecacie zmienić olej?
Podobni jakies wymiany dynamiczne robią niektórzy.

Jestem z lubelskiego ale mazowieckie też może być.

Czy może do ASO jechać?
Tylko tam pewnie kosmos cena
_________________
A8 D2 4,2 automat SPRZEDANE
S6 C4 2,2t automat SPRZEDANE
S6 C4 4,2 manual JEST
S6 C4 2,2t manual JEST
A6 C4 2,8 automat JEST
A8 D3 4,2tdi JEST
wszystko w QUATTRO
 
 
Prezes-Artek 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 154
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2020-01-07, 15:48   

W aso Ci powiedzą że oleju się nie wymienia :P Znajdź jakieś serwisy asb w okolicy i czytaj opinie.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2020-01-07, 15:55   

W ASO wymienią olej, ale nie metodą dynamiczną. Podobno w PL nikt nie wymienia oleju metoda dynamiczną wg procedury ZFa, powtarzam wg ich procedury, bo jeśli chodzi o samą wymianą dynamiczną oczywiście robi to coraz więcej zakładów.
_________________
Black Cars Matters
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2020-01-13, 10:17   

mateusz30 napisał/a:


Gdzie polecacie zmienić olej?
Podobni jakies wymiany dynamiczne robią niektórzy.


Ja w swoich autach robię sam - dynamicznie bo inna metoda to zawsze tylko częściowa podmiana
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2020-01-14, 20:05   

dice111 napisał/a:
W ASO wymienią olej, ale nie metodą dynamiczną. Podobno w PL nikt nie wymienia oleju metoda dynamiczną wg procedury ZFa, powtarzam wg ich procedury, bo jeśli chodzi o samą wymianą dynamiczną oczywiście robi to coraz więcej zakładów.

Ale mamy w PL już przedstawicieli firmy ZF.
Czy chcesz powiedzieć, że oni również robią wymianę dynamiczną brzydko mówiąc "na odpierdol" <hmm>
Pytam całkiem poważnie.
Nie korzystałem z usług przedstawicielstwa ZF ale mamy go w okolicach Warszawy i nosiłem się z zamiarem sprawdzenia poziomu ich usług i nawiązania jakiejś współpracy.
Ale nie potrzebna mi współpraca na poziomie "jakimkolwiek".
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2020-01-14, 20:44   

Przedstawicielstwo z tego co wiem jest już dość dawno, ale czy to dotyczy serwisu skrzyń i ich obsługi sewisowej na miejscu, w Warszawie ? Mówisz o typowym warsztacie od nich ? Damian, nie mam zielonego pojęcia. W D2 żadnych magicznych procedur nie ma, po poście pantona przybliżyłem sobie temat dotyczący tej procedury i.. nie widzę w części jej punktów sensu.
Tak jak pisałem już wcześniej, coraz to więcej serwisów dokonuje wymiany dynamicznej, ale podobno żaden wg procedury ZF.
Jeśli chcesz to zapytaj ich przedstawicieli, ja byłem przekonany, że dotyczy tylko i wyłącznie części, olei itd do zamówienia (i tak leci z DE), a nie okresowych serwisów na miejscu,
_________________
Black Cars Matters
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2020-01-15, 09:25   

Wymiana dynamiczna z maszynami do takiej wymiany wcale nie jest 100%
Rzeczywiście jest znacznie lepsza od metody gdy tylko zdejmujemy miskę i wymieniamy filtr plus nowy olej. Jednak z maszyną jest tak że zdejmujemy miskę spuszczamy płyn wkładamy nowy filtr zakładamy miskę wlewamy płyn ASB po czym wpinamy się w przewody do chłodnicy (o ile skrzynia takowe posiada) i w przewód powrotny podajemy płyn ASB z podajnika który trafia po prostu do obiegu skrzyni w której ....niestety zostało kilka litrów starego płynu a ten nowo podawany miesza się z tym co tam jest i tak jest przetłaczany aż w oczku kontrolnym będzie widać że płyn jest w miarę czysty. Według mnie żeby tą metodą wymienić blisko 99% trzeba by przetłoczyć minimum z 30 litrów płynu. Ja to robię inaczej, po spuszczeniu płynu z ASB podaję nowy bezpośrednio w kanał od zasysania filtra, idzie znacznie mniej płynu a skuteczność dużo lepsza.
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-01-15, 14:07   

Cytat:
Jeśli chcesz to zapytaj ich przedstawicieli, ja byłem przekonany, że dotyczy tylko i wyłącznie części, olei itd do zamówienia (i tak leci z DE), a nie okresowych serwisów na miejscu,

Dobrze byłeś przekonany. W PL nie było i nie ma na ten moment autoryzowanego serwisu ZF-a aut osobowych (tylko ciężarówki i autobusy).
W PL można kupić części,materiały jak olej, filtry itp. co i tak leci z DE czyli to wszystko co kupisz u naszego Michała.

colln napisał/a:
Według mnie żeby tą metodą wymienić blisko 99% trzeba by przetłoczyć minimum z 30 litrów płynu.

Dla ZF-a wystarczy 15l i tyle masz na fakturce. Oczywiście można własne zdanie i teorie mieć.
Dodam tylko, że w D3 wymieniałem pierwszy raz przy 189kkm (i była to pierwsza wymiana) a obecnie jest ponad 300kkm i skrzynia pracuje bez zastrzeżeń (poza wymianą oleju nic nie było ruszane). Dodam tylko, że wymiana dynamiczna nie sprowadza się tylko do "podawania nowego oleju aż zacznie nam wylatywać czysty olej" ale jest cała procedura z dodaniem środków czyszczących i płukaniem skrzyni przez maszynę w której masz filtrowany olej i to trwa 2-3h... dopiero w końcowym etapie jest faktyczna wymiana oleju czyli podawanie nowego aż wyleci "czysty". Do tego dochodzi soft, adaptacja skrzyni też przez wrzucenie bazowych danych do sterownika bo nikt nie wykonuje adaptacji na drodze rozpędzając się i hamując do określonych prędkości. Cała zabawa trwa +/- od 08:00 do 14:00.
Na chwilę obecną pozostaje Dortmund.
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2020-01-16, 09:44   

panton napisał/a:

Dla ZF-a wystarczy 15l i tyle masz na fakturce.


To że tyle wymieniają czy piszą nie znaczy ze jest 100% wymienione - zgadza się?
Jak by klientowi napisali że zużyto 30 litrów to kto by to zrozumiał i chciał płacić..?
PS. Celowo pominąłem kwestię filtracji w maszynie itp bo byśmy mogli tu referat zrobić a nie o to chodzi :]
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-01-16, 13:01   

colln, z całym szacunkiem dla Twojej wiedzy ale myślę, że producent (ZF) i jego serwis ma większą wiedzę i zrobi to w sposób prawidłowy.
Skrzynia jest zalana 11l z kawałkiem więc 15l wystarczy. Nie wiem skąd bierzesz te 30l ale tak jak wspomniałem wcześniej - każdy ma prawo do swoich teorii.
 
 
Jacek82 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7/A8 D4 fl
Wiek: 42
Dołączył: 25 Lut 2018
Posty: 125
Skąd: Opole
Wysłany: 2020-01-16, 17:33   

panton napisał/a:
Cytat:
Jeśli chcesz to zapytaj ich przedstawicieli, ja byłem przekonany, że dotyczy tylko i wyłącznie części, olei itd do zamówienia (i tak leci z DE), a nie okresowych serwisów na miejscu,

Dobrze byłeś przekonany. W PL nie było i nie ma na ten moment autoryzowanego serwisu ZF-a aut osobowych (tylko ciężarówki i autobusy).
W PL można kupić części,materiały jak olej, filtry itp. co i tak leci z DE czyli to wszystko co kupisz u naszego Michała.

colln napisał/a:
Według mnie żeby tą metodą wymienić blisko 99% trzeba by przetłoczyć minimum z 30 litrów płynu.

Dla ZF-a wystarczy 15l i tyle masz na fakturce. Oczywiście można własne zdanie i teorie mieć.
Dodam tylko, że w D3 wymieniałem pierwszy raz przy 189kkm (i była to pierwsza wymiana) a obecnie jest ponad 300kkm i skrzynia pracuje bez zastrzeżeń (poza wymianą oleju nic nie było ruszane). Dodam tylko, że wymiana dynamiczna nie sprowadza się tylko do "podawania nowego oleju aż zacznie nam wylatywać czysty olej" ale jest cała procedura z dodaniem środków czyszczących i płukaniem skrzyni przez maszynę w której masz filtrowany olej i to trwa 2-3h... dopiero w końcowym etapie jest faktyczna wymiana oleju czyli podawanie nowego aż wyleci "czysty". Do tego dochodzi soft, adaptacja skrzyni też przez wrzucenie bazowych danych do sterownika bo nikt nie wykonuje adaptacji na drodze rozpędzając się i hamując do określonych prędkości. Cała zabawa trwa +/- od 08:00 do 14:00.
Na chwilę obecną pozostaje Dortmund.


znajomy za taką operację w DE zapłacił 2K EUR
Audi A6 3.0 TDI CGQB
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2020-01-17, 09:13   

panton napisał/a:

Skrzynia jest zalana 11l z kawałkiem więc 15l wystarczy. Nie wiem skąd bierzesz te 30l


Biorę to ze zwykłej analizy i po prostu faktycznego sprawdzenia jednym i drugim sposobem
Dla zobrazowania dla tych co nie bardzo wiedzą o co w tym chodzi (Jakiś rysunek z netu):

Kolor zielony to to co uda się spuścić, czerwony to to co zawsze w obiegu zostanie.
Żeby wymienić nawet dynamicznie nie ważne czy w ZF czy innej firmy, spuszcza się najpierw tradycyjnie czyli wiemy ile wtedy wyleci oleju (płynu ASB) ? 60-70% tak? Reszta zostaje w układzie. Zakładamy nowy filtr, miskę.
Podsumowując zostało nam w układzie ok 4 litrów starego płynu, do niego dolewamy ok 7-8 litrów świeżego (czyli mamy tradycyjny mix 2:3 jak przy wymianie zwykłej) po czym podłącza się maszynę i przetłacza to co tam jest przez obieg maszyny filtrując przy okazji wbudowanymi w niej filtrami, później jedną rurkę dajemy do pojemnika gdzie schodzi zużyty a drugą zasysamy świeży który jest pompowany do skrzyni. Czyli z tego mixu dodatkowo przefiltrowanego robimy inny mix tym razem z większym udziałem świeżego płynu i to jest traktowane jako wymiana dynamiczna co nie znaczy 100% (te 100% chwyt marketingowy) Żeby było 100 trzeba by skrzynię, chłodnicę i cały układ wyjąć
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.