|
Autor |
Wiadomość |
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-04-04, 06:35 [D3 ALL
] Olej 2T jako dodatek do TDI
|
|
|
Witam,
Temat ten do nas nie dotarł. Trochę czytałem na forum A6, trochę Toyoty, Mazdy, Alfy i rożnych innych marek. W D3 wszystkie TDI miały wtryski CR chyba więc tyczyłoby się to każdej jednostki TDI. Co Wy sądzicie o tym aby dolewać do paliwa Liqui Moly 1052? Próbowaliście dolewać? A może jakiś inny? Ktoś z Was zauważył różnice? Rozumiem, że DPFy mogą średnio to znosić a co z jednostkami bez DPF?
pozdro,
Karol |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2016-04-04, 07:53
|
|
|
Słyszałem od kilku mechaników, że robili tak niektórzy w starszych dieslach - po zalaniu do zbiornika marnej jakości paliwem. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-04-04, 09:25
|
|
|
Ludzie jeżdżą na opale i sobie chwalą więc dlaczego by nie wierzyć tym co dolewają Mixola?
Dolewanie czegokolwiek do paliwa (nie zalecanego przez producenta) jest na dłuższą metę proszeniem się o kłopoty. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-04-04, 09:53
|
|
|
3 setki oleju to niby niewiele na 90l ropy chociaż niektórzy piszą o litrze na 70l bak passka ale to przesada. Korci mnie spróbować. Wiem, że sporo ludzi dolewa. Mało stosuje dodatki jakieś, staram sie tankować po prostu na zaufanych stacjach. Ostatnio się przejechałem po tym jak w grudniu mi ropa zamarzła po tankowaniu BP Ultimate. Dlatego zainteresowałem się tematem.
Co jest bardzo ciekawe, znalazłem informację, że Toyota w instrukcji do samochodów na rynek afrykański poleca stosowanie niewielkiej ilości oleju 2T przy paliwach o niskich właściwościach smarnych.
Cytat: | Efektem stosowania oleju 2suw w dieslu jest niebieski kolor końcówek wtryskiwaczy. Nie ma osadów na wtryskiwaczach, tylko niebieski kolor, co nie wpływa na jakość pracy wtryskiwacza.
Współczesny ON ze względu na usunięcie siarki ma właściwości smarne na granicy normy utrzymywane dodatkami chemicznymi poprawiającymi smarowność. Kiedyś właściwości smarne miał wyjątkowo duże i z zapasem. Jeżeli mamy pewność, że używane paliwo spełnia normy i nie ma zanieczyszczeń, to nie trzeba do niego dodawać lubryfikantów. Ale jeżeli paliwo miałoby nie trzymać norm jeśli chodzi o właściwości smarne, albo nasz silnik nie jest najnowszą konstrukcją z czasów najnowszych norm, to dodawanie oleju 2suw do diesla nie wpłynie negatywnie na silnik, a zapewni pompie i wtryskiwaczom dobre smarowanie, nie zbędne do ich bezawaryjnej długowiecznej pracy.
Główne przyczyny występujących przyczyn awarii wtryskiwaczy i pomp w dieslach, w kolejności częstości ich występowania:
1) Zanieczyszczenia w paliwie
2) Woda w paliwie
3) Za niska smarowność paliwa
Nie polecają oleju 2suw syntetycznego, tylko półsyntetyk o niskiej ilości popiołów w wyniku spalania.
Polecają Liqui Moly No. 1052 (olej do 2 suwowych kosiarek ) lub Meguin semi synthetic – też znają Meguina i wiedzą co dobre |
|
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-04-04, 12:18
|
|
|
Paliwa jakie są takie są więc warto rozwazyć dodatki. Ja stosowałem i stosuje nadal. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-04-04, 12:21
|
|
|
Do czasu kupna A8 6 lat z dieslami. A i do PB tez się stosuje to i owo |
|
|
|
|
|
|
|
-V-I-R-U-S-
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 128 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 2016-04-05, 13:20
|
|
|
Cześć Karol.
Ja dolewałem i czasami dolemaw jak mi się przypomni olej t2 do napędu.
Dolewam olej orlena Platinum T2
http://www.orlenoil.pl/PL...UM_MOTO_2T.aspx
Nie pamiętam jak to wyliczałem ale wyszło mi jakieś 300ml na bak 90 czy 250 na 70. kurcze już nie pamiętam.
Zrobiłem autem 80tyś i nie miałem problemów z układem wtryskowym ale ja mam wtryskiwacze CR Bosch tej pierwszej generacji. Żaden nie przelewa, nie wiesza się itd.
Zacząłem dolewać jak przeczytałem kiedyś artykuł na którymś z forum.
Jak znajdę to podeślę bo bardzo fajnie było opisane z przykładami naukowymi itp.
Pierw lałem do paska 1,9tdi i tak mi weszło w nawyk 80tyś które zrobiłem est jakimś dowodem ale ja zacząłem lać z ciekawości, a nie dlatego że coś się zaczęło dziać z układem wtryskowym. Myślę, że tu właśnie jest pies pogrzebany.
Jedni dają złe opinie ponieważ dolewają T2 jako ostateczne rozgrzeszenie przed naprawą wtrysków, ale jeżeli układ nie domaga to to go nie wskrzesi (ale religią zajechało)
Podsumowując:
Każdy robi to co chce, ja lałem, testowałem, czasami leję jak mam albo jak mi się przypomni i jak pisałem wcześniej nic się nie działo.
Nie mogę również powiedzieć czy wyciszyło to silnik, czy zmniejszyło to apetyt na paliwo
Żeby to zmierzyć trzema zrobić kilka prób w identycznych warunkach przed dolaniem i później po dolaniu ale czy to coś pomoże. |
_________________ Kudłaty
|
|
|
|
|
-V-I-R-U-S-
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 128 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 2016-04-05, 13:25
|
|
|
No i coś znalazłem więc postanowiłem przelać na forum a8. Czytać i dzielić się spostrzeżeniami
Komplikacja konstrukcji współczesnych silników z zapłonem samoczynnym (diesla)
spowodowała znacznie większe obciążenia mechaniczne materiałów konstrukcyjnych.
Jednym z czynników "wysilenia" konstrukcji jest zastosowanie ciśnień wtrysku na poziomie 1000-2000 bar.
Ciśnienia te wytwarza w systemie CR pompa paliwa.
Schemat konstrukcji takiej pompy przedstawia zdjęcie z poniższego linka:
http://us1.webpublication....108104_2mg.jpg
Wałek mimośrodowy napędzany najczęściej paskiem rozrządu wymusza ruch posuwisto-zwrotny sekcji tłoczącej pompy, która tłoczy paliwo do listwy akumulacyjnej
silnika.
Bezpośrednia współpraca wałka krzywkowego z sekcją tłoczącą wymusza zapewnienie odpowiedniego smarowania i odbierania ciepła, które wytwarza się podczas pracy.
Rolę "smaru" i "chłodziwa" spełnia paliwo. Jest to powód, dla którego jakość paliwa musi być na odpowiednim poziomie.
W latach 2005-2006 zmniejszono zawartość siarki w ON. Siarka i jej związki poza destrukcyjnym działaniem korozyjnym polepszały własności smarujące paliwa.
Efekt zmian składu paliwa był jednoznaczny: pogorszyły się warunki pracy precyzyjnych elementów układów wtryskowych.
Zauważono zwiększoną awaryjność silników o zapłonie samoczynnym - dotyczy układu zasilania silnika paliwem.
Zaobserwowano niewielkie, błyszczące drobiny w filtrach paliwa, które przedostając się do wtryskiwaczy powodowały ich uszkadzanie.
Wywnioskowano że, owe drobinki, to elementy współpracujących par pompy wysokiego ciśnienia. Powodem ich powstawania jest podwyższone tarcie i temperatura pracy pompy wskutek obniżonej smarności paliwa .
Na poparcie owej tezy przytacza się opracowanie naukowe pracowników Politechniki Krakowskiej - "Zagadnienia smarności ciekłych paliw silnikowych":
http://suw.biblos.pk.edu.....aSmarnosci.pdf
Koszt nowej pompy paliwa wysokiego ciśnienia zawiera się w przedziale od 2000 do 5000 w zależności od modelu silnika.
Nie wiem, czy istnieje możliwość regeneracji pomp wysokiego ciśnienia.
Koszt 1 wtryskiwacza CR to kwota około 1200 PLN.
Regeneracja wtryskiwacza o ile w ogóle możliwa (tylko Bosch i Delphi) to wydatek rzędu 600 PLN.
Do kosztów takiej naprawy należy doliczyć koszty robocizny, sprawdzenia układu elektrycznego wtryskiwaczy. Najczęściej również koszt czyszczenia układu paliwowego i zbiornika oraz oczywiście wymiany filtrów.
Wobec powyższej perspektywy, użytkownicy zaczęli się zastanawiać w jaki sposób zwiększyć trwałość elementów wtryskowych silników.
Na konstrukcję pomp i wtryskiwaczy oraz rodzaj użytego materiału wpływu nie mamy, więc tutaj poprawa nie jest możliwa.
Pewien wpływ możemy mieć na własności smarne paliwa. Użytkownicy w różnych krajach na całym świecie zauważyli problem i sami zaczęli poprawiać smarność ropy olejem do 2T.
Sięgnięto do jednego z najprostszych i najstarszych metod poprawy smarności jest dodawanie do paliwa
oleju wykorzystywanego w silnikach dwusuwowych, tzw oleju 2T lub oleju mieszankowego lub po prostu "Miksolu".
Silniki dwusuwowe smarowane są właśnie olejem dodawanym do benzyny. Benzyna w takim silniku dostarczana jest do wnętrza silnika.
Ma kontakt z elementami współpracującymi (łożyska wału korbowego) i dzięki temu zapewnia wystarczające smarowanie.
Zasadę smarowania mieszankowego wykorzystano w silnikach diesla. Do oleju napędowego dodawany jest olej 2T, który przepływając przez pompę i wtryskiwacze zapewnia im odpowiednie smarowanie, a więc polepszenie warunków współpracy wydłużając tym samym trwałość.
Same zalety?
Niby tak, ale nie do końca jest tak kolorowo.
Użytkownicy niemieckiego forum motortalk.de próbowali przeprowadzać profesjonalne testy oleju napędowego z dodatkiem oleju do dwusuwów i wyniki wpływu 2T na parametry paliwa, a tym samym procesy spalania są dość zaskakujące.
Wpływ oleju 2T na liczbę cetanową.
Liczba cetanowa ON to oględnie mówiąc, zdolność paliwa do samozapłonu. Im LC jest wyższa, tym „miększa” jest praca silnika.
Minimalna LC paliwa wynosi 50.
I tak, dodatek oleju 2T w proporcji 1:50 zmniejsza LC o 26 punktów!
Dodatek 2T w proporcji 1:150 zmniejsza LC już zaledwie o 3 punkty, co jest wartością akceptowalną.
Linki:
próbka 1:50 http://www.motor-talk.de/....hmentId=686109
próbka 1:150: http://www.motor-talk.de/....hmentId=686110
Wpływ oleju 2T na parametr HFRR
HFRR to parametr opisujący własności smarne paliwa. Wyrażany jest w ľm. Im mniej ľm na badanej próbce, tym mniejsze zużycie, a więc lepsza smarność. Ponownie podeprę się niemieckim forum mt.de, gdzie użytkownicy zlecili badania HFRR paliwa z dodatkiem 2 różnych olejów:
http://img33.imageshack.us/img33/2937/hfrr.jpg
Próbka wzorcowa miała smarność równą 238 um, a dwie próbki z dodatkiem różnych olejów 2T miały smarność 178 i 256um.
Wniosek z tego jest taki, że jeden olej poprawił smarność o około 25% w stosunku do próby wzorcowej, czyli czystego ON, drugi natomiast pogorszył HFRR o 10%.
Własności czyszczące oleju 2T.
Użytkownicy, którzy przez dłuższy czas dodają olej 2T do ON, stwierdzają, że paliwo takie posiada lepsze własności oczyszczające wnętrze mechanizmów z różnego rodzaju osadów.
Wniosek subiektywny
Zalecane proporcje oleju 2T
Nasuwa się wniosek, że najbardziej zalecanymi proporcjami oleju 2T w stosunku do oleju napędowego mieszczą się w przedziale od 1:200 do 1:300.
Oznacza to, że dla proporcji 1:200 na 50 L paliwa dodajemy 250 ml oleju, dla 1:250.
Przedział jest o tyle ważny, że umożliwia nam niezbyt dokładne dozowanie oleju 2T bez jakiejkolwiek szkody dla silnika.
Zalecane oleje
Najbardziej znanym i sprawdzonym olejem dodawanym do paliwa jest produkt f-my Liqui Moly o symbolu 1052:
http://www.liquimoly-skle....ml-i-1L-1L/280
Innym polecanym olejem, głównie ze względu na parametry i dostępność jest produkt naszego rodzimego giganta Orlen Platinum Moto 2T:
http://www.orlenoil.pl/oferta/motocykle,4,168.html
I do starszych silników, „klasyczny” Miksol S:
http://www.orlenoil.pl/oferta/motocykle,4,125.html
Koleżanka Iwona dotarła do informacji:
Najbardziej polecane na MT.de, półsyntetyki API TC, JASO FC, ISO-L-EGC bądź ISO-L-EGD (w kolejności alfabetycznej):
*Addinol Super 2 T MZ 406
*Delticom HighPerformer
*Liqui Moly 1052
*Liqui Moly Racing 2T 1504
*Liqui Moly Racing Scooter 1621
*MEGUIN megol TC
*Shell Advance VSX 2T
*RAVENOL Scooter
nie polecają na podstawie przeprowadzanych testów: nadają się do smarowania, ale mają słabe właściwości myjące
*Castrol Act>evo 2T, mineralny API TC / JASO FC,
*Mobil Extra 2T, półsyntetyk API TC, JASO FC, ISO L-EGC
zdecydowanie niepolecane:
*Divinol FF API TC, JASO FD/FC, ISO L-EGD
*MEGUIN megol 2T TC mineralny API TC, ISO L-EGB, JASO FB
*Motul 510 2T API TC, JASO FD/FC, ISO L-EGD
Oczywiście stosowanie innych olejów również jest dozwolone, ale ze względu na dużą ilość nie podajemy ich gatunków. Należy tutaj napisać, że bardziej trzeba się kierować umiejętnością doboru oleju wg parametrów, niż podawaniem konkretnych wyrobów o czym w następnym punkcie.
Kryteria doboru oleju 2T jako dodatku do oleju napędowego
Jako, że stosowanie olejów 2T w paliwie silników diesla jest wymysłem użytkowników, żadne oficjalnie wytyczne nie istnieją.
Przeglądają jednak parametry olejów, można natknąć się na pewne wspólne cechy, które wydają się być istotne z punktu widzenia zastosowania 2T w dieslu.
I tak, wyróżnić można 3 grupy parametrów, które mówią z jakim olejem mamy do czynienia:
1. Temperatura zapłonu
2. Ilość popiołów siarczanowych po spaleniu
3. Spełniane normy jakościowe,
Temperatura zapłonu jest parametrem, który ma wpływ na przebieg spalania paliwa w cylindrze. Owa temperatura dla czystego ON ma wartość około 60*C. Dlatego temp zapłonu oleju 2T powinna być jak najbliższa wartości, którą ma ON.
I tek, oleje 2T na bazie mineralnej, czyli nasz Mixol, mają temperaturę zapłonu równą temperaturze zapłonu ON.
Oleje półsyntetyczne, czyli Liqui Moly i Orlen Platinum mają temperaturę zapłonu w przybliżeniu 80*C. Oleje w pełni syntetyczne zapalają się w temperaturze 100*C i więcej.
Ilość popiołów siarczanowych po spaleniu wpływa na pracę filtrów cząstek stałych. Jak najmniejsza ich ilość służy utrzymaniu przynajmniej takiej samej ilości cząstek stałych w spalinach, jak w paliwie bez dodatków.
W praktyce ilość około 0,1% popiołów należy uznać za bardzo małą zawartość cząstek stałych.
I tak, Liqui Moly posiada deklarowaną wartość popiołów na poziomie 0,06%, a Orlen Platinum Moto 2T 0,07%.
Stary Miksol S posiada 0,11% popiołów po spaleniu.
Współczesny olej do silników dwusuwowych spełnia 3 rodzaje norm: ISO, JASO i API.
Normy JASO odpowiadają za bezdymne spalanie oleju w cylindrze i własności „myjące”.
W praktyce należy przyjąć, że „nowsze” silniki muszą spełniać te normy. Najodpowiedniejsze to JASO FC i JASO FD:
http://en.wikipedia.org/wiki/JASO_FC
Oleje, które spełniają tylko normy API TA/TB to oleje klasy Mixol i ze względu na obecność filtra cząstek stałych w układzie wydechowym, nie są zalecana do takich samochodów.
Klasa API TC jest odpowiednia dla każdego silnika.
Optymalny olej to półsyntetyk spełniający normy: ISO L-EGC , API TC , JASO FC.
Zaobserwowane efekty ze wzbogacania ON olejem do 2T są praktycznie niezależnie od krajów i marek samochodów :
Zalety obiektywne (zmierzone i udokumentowane):
• Analiza spalin wykazuje mniejsze zadymienie.
• Zmniejszają się i wyrównują korekcje na wtryskach (dotyczy silników z CR)
Zalety subiektywne:
• Większa kultura pracy silnika (ładniejszy i cichszy dźwięk pracy silnika)
• Łatwiejsze zapalanie silnika
• Mniejsze zużycie paliwa –
• Pompy wysokiego ciśnienia ciszej i dłużej pracują
Wady:
• Kłopotliwe dolewanie przed tankowaniem
• Dodatkowe koszty na olej do 2T.
Nie jestem autorem tekstu oryginał na: http://www.peugeot-klub.p....1858#msg401858
Read more: http://www.forum.alfaholi...l#ixzz44xD54Rsb |
_________________ Kudłaty
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-04-05, 13:30
|
|
|
Własnie o to pytałem Własnie tak wczoraj też z kolegą Michałem poruszyłem ten temat. W sumie dobre paliwo powinno mieć odpowiednie właściwości smarne i jak się na dobrych stacjach tankuje powinno być wszystko fajnie bez żadnego dolewania. Ale teraz coraz ciężej o dobre i pewne stacje A używanie tego jako środka naprawczego w ogóle nie biorę pod uwagę bo jak się sypie to trzeba naprawić. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
Glac
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 21 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 267 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-04-14, 18:38
|
|
|
Przy wymianie oleju w skrzyni w sserwis na śląsku temat był poruszony.
Właściciel wspomniał, że dolewka oleju do dwutakta uszlachetni pracę silnika. Normalnie sam olej napędowy powinien zapewnić smarowanie, ale bodajże chodziło o wprowadzone ograniczenia emisji siarki i obecne paliwa nie są idealne (nie jestem pewien na 100% czy o siarkę chodziło, ale jakiś składnik).
Cóż - nigdy nie narzekałem na drgania czy coś, ale spróbowałem.
Za pierwszym razem dolałem Orlen Platinium moto 2T i nie odczułem żadnej różnicy. Poczytałem trochę o olejach dolewanych do diesla i kupiłem LIQUI MOLY 1052. Po dolaniu 300 ml na 90 l wyraźnie łagodniej pracuje silnik na wolnych obrotach.
Z dodatkowcyh informacji jakie uzyskałem wtryski i pompa będą lepiej i dłużej pracowały, a DPFowi to nie zaszkodzi.
Na razie wlałem na 4 baki pod rząd już jakieś 4 miesiące temu - teraz jeżdżę bez.
Nie wiem czy będę się w to bawił - opisuję swoje doświadczenia. |
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-04-16, 07:40
|
|
|
Skoro o paliwach troche mowa.
Przed 8 mialem prawie 4 lata Omege z malo lubianym 2.0 TD.
Wyczyszczony dolot,dlubniety program,prawdziwy przebieg 260tys w momecie kupna( gdy pompa wtryskowa padla przy 300 i to rozkrecalem to widac bylo ze nikt tego wczesniej nie dotykal a na ta pompe ten przebieg to bylo i tak duzo).
Wsumie od poczatku dolewalem i olej do 2T i w chlody SKYD-a aby sie paliwo nie rozdzielalo.
Tankowane paliwo to zwyle ON zadne premium.
Zdazylo sie jednak ze z jakiejs oazji wlalem ON (premium,ultimate,power kazdy to inaczej nazywa)
Zauwazylem ze auto pracuje kulturalniej.ani mocniejszy czy szybszy tylko przyjemniej.
By zweryfikowac odczucia kilkukrotnie zmienialem tankowane paliwo i efekt sie powtarzal.
Zdazylo sie takze ze zalalem takzwana rope zeglugowa.Ma ona kolor zielony ze wzgledow znacznikowych.Efet byl dokladnie taki sam jak po paliwie premium.Po rozmowie z ludzmi odpowiedzialnymi za zaopatrzenia dla zeglugi,ze tam kazda dostawa paliwa przychodzi z pelnym wykazem parametrow stwierdzilismy ze stacje paliw -rafinerie robia ludzi w mega balona.
To co do plywania dostaje zegluga jest tym samym co mozna kupic z napisem premium.
To ze stworzono paliwa lepsze jest sciema.
Prawda wyglada dokladnie tak.
By powiekszyc zyski stworzono nie lepsze a wlasnie gorsze paliwa.Maja one parametry bedace w dolnych widelkach normy.I taie oto paliwo sprzedawane jest pod nazwa zwyklego .
A to co lat 10 i wiecej kupowano zwyczajnie bo nie bylo innego mamy dzis po niby ulepszeniu skladu i ceny w dystrybutorze premium.
O tym ze w rafineriach tam gdzie tankowane sa cysterny do dystrybutorow dochodza tylko rury z PB i ON tez malo ludzi wie.Obok tych dystrybutorow stoja baniaki z dodatkami markowymi.I w trakcie tankowania jest przygotowane paliwo BP czy tam Shell w wersji zwyklej badz wzmocnionej.Swego czasu mialem do zuzycia pare litrow dodatku V-power 100 oktan PB. Dzialac dzialal
Pozdr |
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2016-12-04, 10:31
|
|
|
Ja panowie już od 4 lat stosuje olej LM 1052 do paliwa ON. Zacząłem od passata b5 1,9 AFN 110KM, później w bmw e39 530dA (chip na 234KM), i teraz w A8 3,0 TDI też stosuje. Leje 100ml oleju na 20 litrów ropy i robię tak że jeden zbiornik jeżdże z olejem a drugi zbiornik jeżdże bez oleju. Korekty na wtryskach w każdym aucie sie poprawiły, i kultura pracy również. Tak wiec panowie polecam bez obaw.
[ Dodano: 2019-08-05, 17:41 ]
Ktoś ostatnio chyba pisał na forum tylko w innym wątku i nie mogę znaleźć, o tym że zamiast LM1052 dodaje inny olej do paliwa, który lepiej się sprawdza. Nie mogę znaleźć tego tematu, ktoś kojarzy? |
|
|
|
|
|
|
|
gazdatech
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 22 Lut 2019 Posty: 16 Skąd: Nietkowice
|
Wysłany: 2019-08-18, 12:03
|
|
|
Jak to jest z tym olejem
otóż przedstawie kilka faktów:
silnik dwusuwowy (2T) potrzebuje dodatkowego smarowania dodanego do paliwa aby się nie zatarł, logicznie sprawę biorąc dodając gdziekolwiek olej do paliwa zmniejszamy tarcie, jednak czy jest to konieczne?
Największym problemem i powodem uszkodzeń układu paliwowego jest wysoka temperatura.
Skąd się bierze... odpowiedź poniżej:
Cały układ paliwowy w układzie DIESLA chłodzi się i smaruje paliwem (ON).
Wydajność pompy paliwa jest zdecydowanie większa jak zapotrzebowanie silnika. W efekcie gorące paliwo rozgrzane przez gorącą pompę wysokiego ciśnienia trafia do baku. Im mniej zatankowanego paliwa tym bardziej gorąca ropa znów trafia do pompy wysokiego ciśnienia.
Im wyższa temperatura tym gorsze jest chłodzenie i smarowanie całego układu paliwowego.
Pierwsze auta o czym nie wiecie wyjeżdżały z salonów i trafiały rzadziej/częściej na akcje serwisowe/naprawcze, bo się zwyczajnie psuły w skutek zbyt wysokiej temperatury paliwa. Zaczęto montować chłodnice układu paliwowego.
ciekawostka: uszkodzona chłodnica układu paliwowego w kolizji, po co kupować nową/drugą pomyślał handlarz, załóż zwykły przewód powiedział do ziutka z garażu to ma się sprzedać.... Straszne, ale prawdziwe!!!
W zależności na jaki rynek wychodziło auto z jaką mocą, w jakiej wersji chłodnice układu paliwowego są, nie ma ich, mniejsze czy większe.
Ale tak jednemu się układ paliwowy psuł drugiemu nie, odpowiedź jest prosta:
wszystko zależy od tego w jakich warunkach auto było uzytkowane: krótkie/długie trasy, gorący/zimny klimat, sumienność serwisu, ale najważniejszy aspekt to czy użytkownik: ten poprzedni i ten obecny lubi jeździć na granicy rezerwy, bo nie lubi zatankować do pełna
Bardzo dużo osób dotankowuje non stop na cpn za 50zł, 20, 10. W skutek czego mają małą ilość paliwa które chłodzi ich cały układ paliwowy.
Użytkowanie pojazdu z mała ilością paliwa w baku przyczynia się do wszelkich usterek całego układu paliwowego: uszkodzenia wtrysków, pompy, tworzenia sie nieszczelności, dużo szybsze zużywanie sie wszystkich elementów sterujących układów paliwowego.
A teraz dlaczego ludzie dodający olej 2T rzekomo rzadziej odwiedzają serwisy:
odpowiedź równie prosta:
Dolewasz oleju więc raczej tankujesz do pełna. Raczej tankujesz większą ilość na CPN i tego paliwa które chłodzi cały układ jest sporo więcej.
Jeżeli jesteś na tyle skropulatny aby dbać o swój układ paliwowy w sposób nie szablonowy, wręcz nadgorliwie dolewasz oleju który jest stworzony do mieszania sie z zupełnie innym paliwem (benzyna) do silników zupełnie innej konstrukcji. Jestem przekonany że równie nadgorliwie dbasz o serwis i wymianę filtrów, a także ich jakość. Zapewne bardziej delikatnie obchodzisz się z swoim silnikiem nie męczysz go na zimnym i po ostrej jeździe dajesz mu chwile wytchnienia. Podejrzewam, że również czyścisz regularnie układ paliwowy dodatkami czyszczącymi co również wpływa bardzo pozytywnie na jego działanie. Stąd nic dziwnego że, Twoje autko choruje rzadziej
PODSUMOWUJĄC:
Ważne jest aby paliwa w baku było jak najwięcej szczególnie w gorące upalne lato. Oczywiście nie dajmy się zwariować w trasie jak Nam się zapali rezerwa to nie panikujmy, nauczmy się tylko jeździć z zatankowanym do pełna samochodem.
Powodzenia dla wszystkich |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania
Prywatność. |
|
|