Autor |
Wiadomość |
radus33
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radosław
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-05-30, 13:00 [D2 96 4.2PB
] Dym z pod maski
|
|
|
Witam,
mam audi a8 4.2 1996r.
problem polega na tym że na krótkim odcinku przy ostrej jeździe zaczyna wydobywać się dziwny dym spod maski, a temperatura silnika jest ok. Czy to normalne??? a jeżeli nie to dlaczego może się tak dziać???
Pozdrawiam :-) :-) :-) |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-05-30, 13:12
|
|
|
Sprawdź dokładnie czy nie masz ubytków oleju. Bardzo możliwe że masz wyciek oleju gdzieś na kolektor wydechowy. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
radus33
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radosław
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-05-30, 13:17
|
|
|
To raczej nie to bo tak to by dymił też przy normalnych prędkościach, a on dymi tylko gdy dostanie po garach na krotkim odcinku. |
|
|
|
|
RAJAN
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: audi a8
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 14 Cze 2010 Posty: 48 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2010-07-20, 12:54
|
|
|
moze masz dopiero początki wycieku i przy normalnej jeżdzie nic sie nie dzieje.ale jak wzrasta cisnienie w silniku to zaczyna coś sie dziać :shock: |
|
|
|
|
|
|
|
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2010-07-20, 15:24
|
|
|
kolega raffik2204 ma racje, u mnie było to samo. odma w tylnej stronie silnika. |
|
|
|
|
jajopn
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 24 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2010-07-20, 16:11
|
|
|
A ma ktoś może zdjęcie tej odmy ?? z tego co sie zorientowałem to są 2 szt .I jakoś nie mogę tej od pasażera dojrzeć |
|
|
|
|
|
|
|
jaano
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D2 Q
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 84 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2010-07-20, 22:55
|
|
|
ja mialem chyba to samo - ale mechanik (z Wyr) wmowil mi ze to uszczelka na silniku na wale i za robote skasowal 1tys a za czesc w ASO tez zaplacilem ok 950 i nastepny mechanik dopiero oświecił mnie że silnik nie był ruszany ani skrzynia ani wydech (wiec nie mial prawa wymienic tej uszczelki), wiem ze odme tez ruszali bo sie sypala (tak jak przednia rura odpowietrzajaca), dodatkowo uszczelnil mi jeszcze pokrywy i chyba jest OK, szkoda tylko ze nie moge od pierwszego wyciagnac ani uszczelki ani czesci ani kasy - twierdzi ze zalozyl... a nie mam faktury na potwierdzenie, wiec d.. zbita
oby jak najmniej takich mechaniorów +++
a tak wogole to sprawdz czy pod autem nie cieknie ci gdzies ten olej - ja mialem juz w takim stanie wyciek ze po jazdach na autostradach do Chorwacji i spowrotem olej konczyl sie prawie na tylnym zderzaku i wszedzie gdzie stanalem i w korkach wzbudzalem podziw.. od dymku, ktory wydobywal sie z nadkoli i spod maski.. (i tak sie dziwie ze mnie gdzies nie zatrzymali.. np w Austrii) - bylo to dosc stresujace doswiadczenie |
|
|
|
|
dixon39
Użytkownik
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Maniek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 34 Skąd: uk/polska
|
Wysłany: 2010-07-20, 23:17
|
|
|
Koledzy mają racje cieknie Ci gdzies olej a ja mialem to samo tylko ze mi ciekl z pod pokrywy silnika, wymienilrm uszczelki i jest ok juz sie nic nie dymi ale zauwazylem nastepny maly wyciek i to chyba bedzie ta odma :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
Mikigd
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 123 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2010-07-23, 10:56
|
|
|
Też mam ten problem- opisywałem juz w innym temacie.
U mnie kapie olej z pod klawiatury, spada na kolektor i się Dymi :-) z dołu auta wycieków nie widać, to samo może być u ciebie 8-) . Ja dolewam 1oo ml na 1000 km i jeżdżę dalej, przed usterką od wymiany do wymiany bez dolewania się obywało. ;-) |
_________________ |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-07-24, 21:18
|
|
|
jaano napisał/a: | ja mialem chyba to samo - ale mechanik (z Wyr) wmowil mi ze to uszczelka na silniku na wale i za robote skasowal 1tys a za czesc w ASO tez zaplacilem ok 950 |
skasowali cię za cały kołnierz z simmerem a na 99,9% da się wymienić sam simmer
co nie zmienia faktu że raczej leciało z innego miejsca |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
RAJAN
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: audi a8
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 14 Cze 2010 Posty: 48 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2010-07-25, 21:18
|
|
|
rozbój w biały dzień. ... 90% pseudo mechaników naciąga klientów....
płacisz za to czym jezdzisz anie za to co ci sie zepsóło:) :mrgreen: |
|
|
|
|
tomekzabrze
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 340
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 306 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2010-07-25, 22:05
|
|
|
jesli jest tak samo jak w a6 to raczej musial wymienic simer z kołnierzem bo aso wprowadzilo jakies poprawione simery zeby usterka sie nie powtarzala ale trzeba wymienic z jakims innym kołnierzem i do tego nie potrzeba demonazy skrzyni i silnika jak ci to jakis mechanik tam sugerowal.....jedynie wydech |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-07-25, 22:21
|
|
|
kołnierz z simmerem jest na wale więc jak to zrobić bez demontażu? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
repsol
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46 Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 122 Skąd: Gorzów Wlkp
|
Wysłany: 2010-07-26, 08:08
|
|
|
witam koledzy
ja mam problem tego typu ze w czwartek wymienialem czujnik temperatury. i w czwartek jak juz odebrałem autko przejechałem ok 15 km i zauwazylem dymek spod maski:( jak sie okazalo to para wodna tylko spoczatku nie wiedzialem o tym.
fakt faktem czujnik smiga ze hej:) ale po otwarciu maski zdebialem zero plynu do chlodnicy w zbiorniczku :shock: mysle sobie co oni plynu nie wlali???? poszedlem na Shella kupilem 2 litry tego shellowskiego plynu wlalem i podjechalem do kuzyna podczas jazdy tak mi dym czyt para wodna wywalala blotnikami ze musialem zjechac nie wiedzialem czy gasnice wyciagac czy co??? u kuzyna na drugi dzien zaczelismy dolewac wody i po jakims czasie zaczela wyciekac za oslona silnika od strony pasazera.
Cholera wie co jest dzisiaj niedawno wsadzielm autko na lawete i zawiozełem do warsztatu, boje sie zeby nie pompa wody czy jakies inne ustrojstwo.
przy okazji wisko wymienie:)
wywala wode z ukladu chlodzenia a dlaczego? moze tam jakis wezyk jest albo spadl albo co??
mechanik mowil ze tam nie ma wezyka wiec co tam jest???? moze ma ktos jakis schemat ukladu chlodzenia do 2.8 30V?
Pozdrawiam |
_________________ http://www.youtube.com/wa...&feature=fvwrel
http://www.youtube.com/watch?v=fqqQ0w_h9X8&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=qjiyFNWsPdU&NR=1 |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-07-26, 08:17
|
|
|
Rurka jakaś tam idzie. Bodaj na opaskach. Może któraś puściła.
|
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|