Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 3.0TDI ] Szarpanie skrzyni  
Autor Wiadomość
xDonicx 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A
Zasilanie: ON
Imię: Ariel
Jeżdzę: D3
Pomógł: 6 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 185
Skąd: Rzeszow
Wysłany: 2016-04-11, 08:28   [D3 04 3.0TDI ] Szarpanie skrzyni

Witam
Mam pewien problem i niestety brak mi odpowiedniej na początek drobne informacje silnik 3.0 tdi ASB skrzynia GZV przebieg 320K km olej prawdopodobnie nie wymieniany od początku.
Skrzynia miała objawy falowania obrotami i lekko poszarpywała jako ze została stwierdzona diagnoza uszkodzonego konwertera został on wymieniony i musowo wymiana oleju dynamiczna wraz z założeniem oryginalnego filtra falowanie obrotów ustało lecz niestety szarpanie skrzyni nie ustało występuje ono gdy samochód jedzie na niskich obrotach i ma górkę przed sobą lub jest dodania gazu. Po przestudiowaniu kilku forum rozważam regeneracje sterownika skrzyni (mechatroniki) pytanie brzmi czy jest to wina sternika jeśli tak to prosił bym sugestie jakiegoś serwisu gdzie go można zregenerować.

Pozdrawiam i liczę na waszą pomoc.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-04-11, 10:14   

Można spróbować umówić się na update softu skrzyni. Kilka osób na forum twierdził że im pomogło. Jak nie to pewnie jakiś serwis skrzyni by trzeba odwiedzić.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
xDonicx 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A
Zasilanie: ON
Imię: Ariel
Jeżdzę: D3
Pomógł: 6 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 185
Skąd: Rzeszow
Wysłany: 2016-04-12, 08:41   

Nie mam przekonania do serwisów wczoraj zdemontowałem mechatronikę wymienię płytę separacyjną tłoczki bo są w kiepskim stanie i może elektrozawory po tej operacji pomyśle nad zmianą softu tak jak piszesz <bezradny> . Ostatnio się dowiedziałem ze komputer skrzyni może robić problemy tylko pytanie jest jedno czy jak komp jest uszkodzony to nie powinien sypać błędów <hmm>
_________________

 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-04-12, 08:59   

W mojej propozycji nie chodzi o uszkodzenie a o nowsze oprogramowanie, które software'owo może rozwiązać niektóre problemy.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
xDonicx 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A
Zasilanie: ON
Imię: Ariel
Jeżdzę: D3
Pomógł: 6 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 185
Skąd: Rzeszow
Wysłany: 2016-04-12, 09:46   

Zmianę softu idzie samemu zrobić czy trzeba jechać na serwis (aso czy może być inny)
_________________

 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-04-12, 09:51   

W ASO na pewno się da umówić i pewnie w serwisach ZF też. A czy gdzie indziej coś takiego robią to już nie wiem.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
lukanio63 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Lukasz
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 4
Skąd: Derby, UK
Wysłany: 2016-05-25, 00:21   

xDonicx, pomogla reanimacja mechatronika? Mam podobny problem. Skrzynia lekko szarpie przy zmianie biegow. Najbardziej odczuwalne jest to przy delikatnej jezdzie. Jak sie mocniej przyspiesza to zmiana biegow jest plynna. Jakies sugestie?
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-26, 17:35   

http://www.bmw-klub.pl/fo...p?f=15&t=258553

To chyba lekarstwo na te wszystkie bolączki że skrzynią
 
 
xDonicx 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A
Zasilanie: ON
Imię: Ariel
Jeżdzę: D3
Pomógł: 6 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 185
Skąd: Rzeszow
Wysłany: 2016-06-21, 14:17   

U mnie sprawa wygląda tak ze dwa razy już wyciągałem skrzynie za 1 razem do regeneracji poszedł konwerter wymiana oleju i filtrów po wymianie olej przepłukał skrzynie i wyszedł problem z tarczkami i szarpanie biegami bo falowanie obrotów ustało postanowiłem wyciągnąć jeszcze raz skrzynie wymieniając wszystkie tarczki stalowe i ścierne po czym zregenerowałem mechatronikę wymieniając soleoidy (elektrozawory) zaworki i płytkę separacyjną samochód został poskładany lecz niestety dalej jest problem z biegami z 3 na 4 i 4 na ze względu na to ze tarczki frakcyjne były tak bardzo zjechane ze skrzynia nie potrafi sie skalibrować obecnie czekam na Vasa by wgrać nowy soft do skrzyni i zrobić kalibracje jeśli to nie pomoże będę szukał problemu dalej jedyny plus tej całe sytuacji to zdobyta wiedza i kompleksowa wymiana części na oryginalne.
 
 
pawelwoj 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 51
Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 32
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-12-06, 19:46   

xDonicx napisał/a:
U mnie sprawa wygląda tak ze dwa razy już wyciągałem skrzynie za 1 razem do regeneracji poszedł konwerter wymiana oleju i filtrów po wymianie olej przepłukał skrzynie i wyszedł problem z tarczkami i szarpanie biegami bo falowanie obrotów ustało postanowiłem wyciągnąć jeszcze raz skrzynie wymieniając wszystkie tarczki stalowe i ścierne po czym zregenerowałem mechatronikę wymieniając soleoidy (elektrozawory) zaworki i płytkę separacyjną samochód został poskładany lecz niestety dalej jest problem z biegami z 3 na 4 i 4 na ze względu na to ze tarczki frakcyjne były tak bardzo zjechane ze skrzynia nie potrafi sie skalibrować obecnie czekam na Vasa by wgrać nowy soft do skrzyni i zrobić kalibracje jeśli to nie pomoże będę szukał problemu dalej jedyny plus tej całe sytuacji to zdobyta wiedza i kompleksowa wymiana części na oryginalne.


Uporałeś się z problemem ?
Ja skłaniam się ku remontowi, mam szarpnięcia z 2 na 3 i z 4 na 5.
Olej zmieniony, filtr, tłoczki w mechatronicu, konwerter zregenerowany i dalej szarpnięcia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.