Autor |
Wiadomość |
Rogal911 [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-15, 23:25 [D2 FL ALL
] Skrzypienie/brzęczenie na wstecznym
|
|
|
Witam,
Zaobserwowałem ostatnio dziwne odgłosy dochodzące z tyłu auta podczas jazdy na wstecznym.
Takie coś na pograniczu skrzypienia i brzęczenia. Gdy jadę do tyłu bez hamulca słychać to bardzo delikatnie, nasila się gdy choć trochę naciskam hamulec. Podczas jazdy do przodu nic takiego nie słychać. Czy ktoś z Was może temat przerabiał i wie co może być przyczyną? |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-09-16, 04:23
|
|
|
Kanał i kontrola tu nikt Ci w tej sytuacji na odległość nie powie co to jest.
Nie zdziwię się jak zaraz ktoś nie wklei tu całej litanii części tylnego zawieszenia i układu hamulcowego. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Rogal911 [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-16, 20:40
|
|
|
Byłem ciekaw czy ktoś może nie przerabiał tego problemu. W takim razie w przyszłym tygodniu wskakuję na kanał i zobaczymy. Napiszę jak czegoś się dowiem. Dzięki. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-09-16, 20:44
|
|
|
To auto ma tak rozbudowany układ zawieszenia że tam może wszystko skrzypiec.
Od tulei wahaczy po łączniki, gumy, zaciski itp.
Puki sam nie sprawdzisz to można włożyć z kart. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2016-09-16, 22:02
|
|
|
U mnie ostatnio skrzypiał strasznie łącznika stabilizatora
Ale tak jak napisał ernesto może być kilka innych przyczyn- czasami się zdarza że dostało sie cos miedzy klocek a tarcze, albo sam klocek może mieć "coś" w sobie |
|
|
|
|
Rogal911 [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-12, 09:01
|
|
|
Problem namierzony i wyeliminowany Hałasował krzyżak wału napędowego. Poszedł do wymiany, razem z podporą wału i teraz nie ma już żadnych nieporządanych odłgosów z układu napędowgo.
Niestety chłopaki coś mi chyba źle wydech poskładali bo zrobił się sporo głośniejszy niż przedtem... |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-10-12, 09:07
|
|
|
Rogal911, a gdzie robiłeś wał? po złożeniu nie wpada Ci w rezonans, wibracje? Piszesz że jest głośniejszy, jak się to objawia? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-12, 10:33
|
|
|
Na pewno montaż bez przyrządu i ma rezonans |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-10-12, 10:42
|
|
|
no też mi się tak wydaje lub bardziej złe wyważenie wału... Tu najczęściej jest przyczyna rezonansu |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Rogal911 [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-12, 10:43
|
|
|
Wał robiłem w metcomp w piasecznie. Mam wrażenie, że głośniej zrobiło się głównie w kabinie, na zewnątrz bez zmian, więc chyba faktycznie coś rezonuje. Dzwoniłem do nich przed chwilą i ponoć nie zdejmowali wydechu tylko go opuszczali... |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-12, 10:45
|
|
|
Więc jak 90% warsztatów spieprzyli robote montazu wału. Mój był perfekcyjnie wywazony wracał tam drugi raz bo majster tez olał poprawny montaż.
To jak z rozrządem niby sie da na mazaka ale nie zawsze |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-10-12, 11:01
|
|
|
ja tez nie ściągałem całego wydechu do wymiany wału , bo nie trzeba. wystarczy go trochę na bok przesunąć i masz pełno miejsca.
Nie montowałem również za pomocą przyrządu tylko wcześniej zaznaczyłem co i jak aby później było łatwiej....
więc albo montaż albo wyważenie... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-12, 11:07
|
|
|
Marcin może w przypadku naprawy wału da się zaznaczyc co i jak ale w przypadku modyfikacji juz nie.
Tak samo jak napisałem z rozrządem na mazaka tez się da ale nie zawsze |
|
|
|
|
Rogal911 [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-12, 11:08
|
|
|
A czy jeśli to wał, to hałas nie byłby słyszalny cały czas w trakcie jazdy? Ewidentnie głośniej jest w momencie dodawania gazu tylko, nawet na postoju podczas przegazówki. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-10-12, 11:20
|
|
|
jeśli jest źle założony to będzie czuć podczas dodawania gazu. Ale jeśli będzie źle wyważony to rezonans będzie słyszalny przez cały czas podczas jazdy w określonych przedziałach prędkości. Nie zawsze musi być słyszalny non stop. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|