Autor |
Wiadomość |
tomekRz
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42 Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 18 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2016-09-19, 08:23 [A8 D3] Pneumatyka - Basic Setting No or Incor. 01437 :(
|
|
|
Witam panowie, ostatnio podczas poziomowania VCDS-em zabrakło mi prądu, bateria w laptopie była niestety niesprawna.
Po wyjściu z VCDS-a w aucie zapaliła się żółta kontrolka ze strzałkami.
Rozumie, że coś popierniczyło w ustawieniach sterownika? O ile rozumie to brak wartości przyuczonych.
Mój kompresor już wyziewał ducha i nie wiem czy nie padł teraz do tego już całkiem, ponieważ jak wchodzę ponownie w kalibracje, załącza się kompresor, i nic nie podniesie auta, nie mogę podac wartości odczytu danego koła bo pojawia się error w okienku który wskazuje dane koło.
Podczas kolejnego odczytania błędu, dochodzi do wymienionego wyżej 1583 - Leak in System Detected.
Podejrzewam ze właśnie od kompresora. Szczelność była przeglądana wcześniej, uchodziło powietrze przy wejściu przewodu do lewego przedniego miecha, problem został usunięty.
Drodzy forumowicze, proszę o pomoc, bo wiem, że jak sam, problemu nie rozwiąże to rzeszowskie serwisy będą się uczyć na moim przypadku.
Mam dostęp do VCDS ale poza poziomowaniem i podstawowymi rzeczami nie znam go za bardzo.
Teraz po odpaleniu samochodu od razu zapala się kontrolka żółta, auto stoi nisko, kompresor się nie włącza, w menu nie mam możliwości podnieść auta ani zmiany ustawień. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-09-19, 09:57
|
|
|
Jeśli załącza się kompresor a nie idzie do góry to gdzieś musi być wyciek. Im szybciej go zlokalizujesz tym szybciej się z tym uporasz. Każdorazowa próba kalibracji i jej niedokończenie = błąd zawieszenia i poziomowania świateł(świecą na maksa w ziemię). Dopiero jak ją poprawnie dokończysz to błędy znikną. Zacznij od diagnozowania wycieku. Czy któreś z kół wyraźnie jest najniżej? Auto opada po czasie? Czy cokolwiek się podnosi po załączeniu kompresora? |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
tomekRz
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42 Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 18 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2016-09-19, 10:19
|
|
|
Dziękuję za zainteresowanie tematem.
Nic nie jest niżej, autko opadało wcześniej ale już uporałem się z wyciekiem i jest szczelne. Mimo to, kompresor pracuje po wejściu w poziomowanie VCDS ale nie jest w stanie podnieść ani milimetra i stąd nie jestem chyba w stanie wypoziomować. Próbować podmienić kompresor jeśli nie zobaczę od spodu żadnego wycieku? Czy VCDS może wyrzucać błąd wycieku jesli kompresor pracuje a nie robi ciśnienia? |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-09-19, 11:04
|
|
|
Odłącz rurkę kompresora z rozdzielacza i zobacz czy dmucha. Najprościej. Jeśli dmucha to po kolei zatykaj pozostałe rurki i zobacz gdzie biegnie przewód. Jeśli to nic nie zmieni i nigdzie nie ucieka może rozdzielacz nie otwiera? Są raczej solidne i mało się psują. Sprawdź wtyczkę... są tanie więc możesz pokusić się na początek o podmianę na używkę. No jest co testować. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
tomekRz
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42 Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 18 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2016-09-19, 11:22
|
|
|
Ok, powiedz mi, bo nie mam dostępu do kanału ale mam dostęp do podnośnika, czy przy podniesionym aucie, i zablokowanym zawieszeniu (koła w dole w powietrzu) jestem w stanie coś sprawdzić? Najlepiej byłoby jakbym miał dostęp do kanału, ale na te chwile nie mam. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
tomekRz
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42 Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 18 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2016-09-19, 11:43
|
|
|
Niestety nie dam na lift ( zawiecha w góre) bo nie mam możliwości wyboru, a auto stoi nisko, taka gleba sie zrobiła po nieudanym poziomowaniu. W załączniku.
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-09-19, 11:57
|
|
|
Zablokuj zawieszenie i podnoś najlepiej na dwa lewarki... Jeden normalnie za uchwyt do podnoszenia a drugim pod wahacz aby się amor nie wysuwał. Zrzucisz koło, nadkola, założysz koło i rękę jakoś tam wciśniesz do grzebania
P.S. To jeszcze nie taka gleba
P.S.2. Ładne tarcze pod kolor zacisków |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
tomekRz
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42 Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 18 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2016-09-19, 12:11
|
|
|
haha noo rude bo deszcz a stoi tak 3 dni wiec złapały kolor
Spróbuje do godzinki wjechać na podnośnik i zobaczę co tam się dzieje. Tylko nie wiem, czy ja odczuję, że to dmucha dobrze czy źle, to subiektywne odczucie, powinienem utrzymać palcem? |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
tomekRz
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42 Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 18 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2016-09-19, 12:35
|
|
|
Oj nie wiem czy to tak ogarne, nie wydaje mi sie aby problem był fizyczny z przewodem, bo wszystko chodziło do czasu kalibracji, tylko kompresor powolutku bił, a teraz zero. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
tomekRz
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42 Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 18 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2016-09-19, 14:11
|
|
|
Kompresor wymieniony, auto się podniosło, sprobuję wypoziomować. Błędy nadal w systemie. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
tomekRz
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42 Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 18 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2016-09-19, 15:26
|
|
|
Dziękuje koledze za pomoc.
Więc wymieniłem kompresor, z pomiarem kół miałem problem bo wyświetlał sie komunikat power management-u o słabym akumulatorze, więc prze-klikałem wartości wyuczone i poznikały błędy. Jutro zrobie kalibrację. Był mikro wyciek przy przednim lewym miechu, wymieniłem oring, uszczelniłem gwint pastą i dokręciłem, auto momentalnie się podniosło, na VCDS-ie brak błędów o nieszczelności. Sprawdzę jutro.
P.S. na mojej glebie bardziej mi się podobało
|
|
|
|
|
|