Autor |
Wiadomość |
Kolmax1992 [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-20, 15:16 [D2 96 4.2PB/LPG
] Problem z refletorami
|
|
|
Witam. Posiadam problem z reflektorami przednimi. Konkretnie chodzi o regulację. Gdy światła mijania mam ustawione tak aby oświetlały mój pas to światła drogowe świecą po poboczu. Jak mam ustawić drogowe? Gdy jest ustawie aby świeciły przedemnie to mijania walą po środku drogi dwupasmowej. Sruby do regulacji są dwie jedna od wysokości a druga od kąta. Nie wiem jak ma być prawidłowo w A8. Jak zakupiłem to miałem właśnie tak, że świeciło na lewo. Dopiero sam przekręciłem bo w nocy nic nie widać... |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-20, 15:36
|
|
|
Regulujesz w zasadzie tylko mijania żeby świeciły prawidłowo przed ciebie na ok 30m. Drogowe sa na wprost i powinny świecić wyżej jak mijania. Jelsi tak nie jest sprawdź mocowanie żarówek od długich może cos jest poknocone. Sama soczewke da się skorygowac ale jest to nieco upierdliwa robota. |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
Kolmax1992 [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-21, 16:36
|
|
|
No tak jest blaszka " ta przesłona". Dałem ją na tą pozycję co robi pasek w górę. Nie na płasko. Przeczyściłem odbłyśniki i soczewki i dobrze przykręciłem. Takie gumki były już luźne. Teraz pozostaje ustawić z laserem i sprawdzić. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-21, 17:16
|
|
|
z laserem?? |
|
|
|
|
Kolmax1992 [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-21, 18:32
|
|
|
No nowe sprzety do regulacji maja wiazke laserowa dzieki ktorej idealnie celujesz w punkt zaznaczony na szkle reflektora. Widzialem na necie A swoja droga po cholere ta blaszka? Wiem zmienia strumien ale w ktorych krajach to potrzebne. |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2016-09-21, 19:09
|
|
|
Kolmax1992 napisał/a: | A swoja droga po cholere ta blaszka? |
Te blaszki kierują strumień światła tak by nie oślepiały kierowców którzy jadą w naszym kierunku , W Anglii, Australii, i innych krajach gdzie jest ruch lewostronny świecą na lewe pobocze, jak przestawisz przesłonę to świecą tak jak powinno być na Całym Świecie czyli prawe pobocze . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-21, 19:26
|
|
|
Nie. Świecą symetrycznie bądź asymetrycznie. Światła się ustawia na drodze noca a nie jakimis laserami |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-09-22, 04:48
|
|
|
Ja u siebie ostatnio ustawiałem w następujący sposób.
Pierw góra dół by obie lampy były na tej samej wysokości.
Wyjazd z podwórka i test drogowy. Na moje szczęście ulica jest słabo oświetlona.
Kiedy już jest ok ustawiasz się przed jakimś murem na odległości około 30m
Światło padające z świateł krótkich ma się pokrywać.
Czyli na takiej odległości __/ prawej lamy i __/ lewej lampy mają się połączyć w jedność czyli na ścianie masz widzieć tylko jedną ___/
Jeśli tak nie jest to regulujesz wtedy kątem prawo lewo.
Jeśli prawa lampa dobrze świeci to korygujesz lewą itp. Zawsze możesz troszkę skorygować obie do siebie.
Kiedy już pokryją to długi będziesz miał centralnie na załamaniu kąta ___/
Całą filozofia.
Jeśli uważasz, że kąty są ok i łądnie świecą na drodze to po pewnym czasie podczas jazdy ocenisz sobie wysokość świecenia.
Ja musiałem swoje troszkę podnieść. Oczywiście pod ścianą by linia była równa. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-09-22, 06:26
|
|
|
ernesto napisał/a: |
Czyli na takiej odległości __/ prawej lamy i __/ lewej lampy mają się połączyć w jedność czyli na ścianie masz widzieć tylko jedną ___/
|
A z tym się nie zgodzę. Załamania powinny być od siebie w takiej odległości w jakiej są od siebie reflektory. Tu ładna instrukcja: http://www.swiatla.its.wa...ianie_wiate.pdf |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2016-09-22, 07:02
|
|
|
A mnie uczyli tak.
Dojeżdżamy blisko do ściany.Na ścianie zaznaczamy środek strumienia światła,cofamy ok.5 metrów i miejsce gdzie strumień światła się załamuje ma pokrywać się dokładnie z zaznaczonym punktem na naszej ścianie
Sprawdzone.Dziala |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-22, 09:25
|
|
|
Ja robie tak jak Erni z uwzględnieniem uwagi gtfan ale docelowo moje swiatła nie schodza sie w jeden punkt tylko swieca prawie na wprost(lewe lekko ku prawej stronie) |
|
|
|
|
|
|
|
Kolmax1992 [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-24, 18:24
|
|
|
Po rozebraniu przeczyszczeniu i mocnym dokręceniu soczewek wszystko jest tip top. Porządne żarówki i wygląda jak biały xenon. A w nocy aż miło jechać |
|
|
|
|
|