Autor |
Wiadomość |
oliwier30
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 148 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2016-09-28, 16:46 [D2 95 3.7PB/LPG
] Wpięcie reduktora LPG
|
|
|
Witam,Panowie czy wpięcie reduktora LPG pod zbiorniczkiem wyrównawczym będzie miało wpływ na to że auto będzie lekko kulało jak na klimatroniku będzie ustawiona niska temperatura?Ogarniam teraz instalacje i wszystko chodzi cacy ale tylko wtedy jak na klimatroniku mam ustawione powyżej np.24 stopni
Jak jest np. na 19 stopni to auto lekko kuleje,niezbyt równo chodzi na postoju i czuć gaz na zewnątrz,ewidentnie tak jakby reduktor był nie dogrzany. |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-09-28, 17:23
|
|
|
Zasilanie masz wziete z przewodu nagrzewnicy? |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
oliwier30
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 148 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2016-09-28, 17:32
|
|
|
Jeden przewód jest wpięty do węża od nagrzewnicy drugi z 5cm pod zbiorniczkiem wyrównawczym. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-09-28, 21:27
|
|
|
oliwier30 napisał/a: | Jeden przewód jest wpięty do węża od nagrzewnicy drugi z 5cm pod zbiorniczkiem wyrównawczym. |
Podstawa hydrauliki się kłania dla gazownika. Nim potniesz przewody, pierw sprawdź jak funkcjonuje układ chłodzenia by nie zaburzyc jego pracy i działania.
Reduktor ma być wpiety równolegle w nagrzewnice.
Złe podpięcie może powodować zamarzanie reduktora przy niskich temperaturach zewnętrznych. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
oliwier30
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 148 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2016-09-29, 15:16
|
|
|
ernesto, układ działa sprawnie,ogrzewanie jest bardzo dobre,silnik się nie grzeje itd.
Jedynie to ta różnica w pracy silnika zależna od temperatury na klimatroniku.
Miałem ostatnio mały wyciek płynu i wystarczyło że stan w zbiorniczku trochę opadł i już wywalało na benzynę,reduktor zamarzał.
Dziwne bo gdzieś tu na forum ktoś pisał że takie wpięcie jest też dopuszczalne |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-09-29, 21:09
|
|
|
Dopuszczalne nie oznacza dobre.
Wepnij sie tak jak powinno to byc.
A tak zapytam do ktorego węża jest wpiety reduktor przy nagrzewnicy? Do zasilania czy powrotu?
Jesli do powrotu tooczywiste jest to, że gdy elektrozawory sie zamkną to nie bedzie obiegu przez reduktor.
Inna sprawa jest taka, ze zbiorniczek wyrownawczy jest tylko zbiorniczkiem.
Plyn przez niego nie przeplywa tak ja powinien z tego wzgledu, ze ma tylko dwa przewody.
Jeden jest to zalewajacy caly uklad a drugi jest to przelewowy ktory znaduje sie na grubym wezu od chłodnicy. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
oliwier30
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 148 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2016-09-29, 21:28
|
|
|
ernesto, przy nagrzewnicy jest wpięty do węża na którym znajduje się taki jakby zawór zwrotny,nie wiem czy to zasilanie czy powrót |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-09-29, 21:48
|
|
|
Dla mnie wąż od zbiornika jest normalnie połączony z powrotem nagrzewnicy i to rozwiązanie musi być dobre. Dodatkowy wąż to niepotrzebne mnożenie bytów moim zdaniem. Co więcej powrót zbiornika idzie wprost a powrót z nagrzewnicy po trójniku. To widać na załączonym obrazku. Wąż ma średnicę 16mm
Jak obieg parownika staje to musi być zapowietrzony albo przytkany.
Jak by był źle połączony na zasilaniu od strony nagrzewnicy to by nie było obiegu
rurki2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 35 raz(y) 242,29 KB |
|
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
oliwier30
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 148 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2016-10-03, 05:59
|
|
|
Wczoraj byłem na dłuższej wycieczce i się potwierdziło że coś jest nie tak,temperatura na klimatroniku ustawiona na 19 i przy wyprzedzaniu wywala na benzyne,dałem temperaturę na 26 stopni i wszystko ok.
Wydaje mi się że znaczenie tu będzie miało wysokość wpięcia,teraz jest poniżej reduktora,a jak się wepnę w nagrzewnicę to będzie nad reduktorem,no chyba że się mylę?
Ukaniu układ jest drożny i na pewno nie zapowietrzony także to raczej odpada.
Myślę że najprościej będzie się przepiąć i po prostu sprawdzić czy będzie poprawa,dzisiaj będę miał kabelek do lpg to sprawdzę jak wygląda temperatura reduktora przy różnych ustawieniach temperatury. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-03, 09:10
|
|
|
Masz źle wpięte i jak zamkniesz klime to brak ciepła. |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-10-03, 12:22
|
|
|
Zrób fotke pod który masz wąż od nagrzewnicy wpięty. |
_________________
|
|
|
|
|
oliwier30
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 148 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2016-10-03, 18:10
|
|
|
Fotki :
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-10-04, 10:56
|
|
|
Ja mam wpięte w te same miejsca i grzanie jest.
Jeśli temperatura jest ustawiona niższa obwód ogrzewania jest bocznikowany i płyn krąży tamtędy łatwo.
Uruchom soft diagnostyczny i zobacz co dzieje się temperaturą reduktora.
Jeśli działało a nie działa to nie ma cudów ale trzeba rozebrać i sprawdzić po kolei czy węże mają właściwe światło w środku, czy jaki glut z silikonu nic nie zapchał.
Reduktor w tym położeniu się dobrze odpowietrzy ale potrzebuje solidnego dmuchnięcia płynu. Zatkaj na chwilę jeden wąż tylko do nagrzewnicy i się przejedź. Może się poprawi.
Mnie się samo odpowietrzyło ale ja mam króćcami do góry. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
oliwier30
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 148 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2016-10-08, 17:29
|
|
|
Ukaniu, czy to działało dobrze to nie wiem bo zeszłą zimę prawie nie jezdziłem tym autem,a jak już to na benzynie.W lecie nie było żadnego problemu.
W każdym bądz razie zrobiłem wpięcie w nagrzewnice tak jak radził ernesto i wszystko teraz hula dobrze Dzięki. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-10-08, 22:32
|
|
|
Mam wpięte dokładnie tak samo, reduktor szybko się nagrzewa i trzyma temperaturę nawet przy minusowych temperaturach podczas szybkiej jazdy, z tym że ...u mnie reduktor leży a u Ciebie zamontowany jest w pozycji pionowej co utrudnia przepływ wody i uniemożliwia 100% odpowietrzenie reduktora |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|