Autor |
Wiadomość |
djmdp
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5-gang Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 28 Lis 2016 Posty: 30 Skąd: Wro
|
Wysłany: 2016-11-29, 21:55 [D2 98 4.2PB
] Auto gaśnie podczas jazdy/stopu
|
|
|
Hej, dziś spotkała mnie przykra niespodzianka, wracałem do domu w korku, wiadomo, gaz/hamulec, nagle trzymając hamulec na D audi zgasła bez żadnych dziwnych oznak (immo dało się aktywować) i nie chciała już odpalić, musiałem ją zepchnąć kawałek dalej zadzwoniłem po kumpla, dałem jej ostatnią szansę i odpaliła od strzała, pochodziła, stwierdziłem pojadę do domu, udało mi się, ale w garażu gdy próbowałem cofnąć, zgasła i znów nie chciała odpalić...
Vag w rękę i oto dane po zdarzeniach:
Tuesday, 29 November 2016, 18:54:39
VAG-COM Version: Release 409.1-S
Control Module Part Number: 4D0 907 558 D
Component and/or Version: 4,2L V8/4V MOTR AT D01
Software Coding: 05373
Work Shop Code: WSC 02314
5 Faults Found:
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-00 - -
17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1: Electrical Malfunction
P1196 - 35-00 - -
17605 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B2 S1: Electrical Malfunction
P1197 - 35-00 - -
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal
P0322 - 35-10 - - - Intermittent
---------------------------------------------------------------------------
Wyeliminowałem uszkodzony kluczyk, ale okazuje się, że na drugim dzieje się to samo, po skasowaniu błędów i paru samoczynnych gaszeniach silnika wychodzi jedynie od czasu do czasu G28 no signal, ale nie zawsze, i tylko sporadyczny. stan paliwa 1/4. Jakieś pomysły? W aucie osobiście nic jeszcze nie ruszałem, kompletnie nic, zrobiłem 2000km od zakupu i takie dziwactwa wyszły;/// |
|
|
|
|
|
|
|
oliwier30
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 148 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2016-11-29, 22:12
|
|
|
Prawdopodobnie pada Ci czujnik wału,a właściwie jego kabel.Miałem podobnie. |
|
|
|
|
|
|
|
djmdp
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5-gang Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 28 Lis 2016 Posty: 30 Skąd: Wro
|
Wysłany: 2016-11-29, 22:22
|
|
|
Przytapia się gdzieś tam od tłumika czy jak? Na domiar złego nie mam gdzie się wtoczyć na jakiś kanał blisko domu;/ |
|
|
|
|
oliwier30
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 148 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2016-11-29, 22:27
|
|
|
Jak staniesz na wprost auta to za prawą głowicą powinien być kabel od czujnika wału,poruszaj nim na odpalonym silniku,jak zgśnie to będziesz miał winowajce.U mnie wystarczyło dotknąć tego kabla i auto gasło.
P.S do zmiany czujnika wystarczy lewarek |
|
|
|
|
|
|
|
djmdp
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5-gang Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 28 Lis 2016 Posty: 30 Skąd: Wro
|
Wysłany: 2016-11-29, 22:46
|
|
|
Ok, jutro sprawdzę czy tak nie jest, chyba, że sam czujnik się posypał... |
|
|
|
|
oliwier30
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 148 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2016-11-29, 22:51
|
|
|
Na 99% kabel.Było już o tym pisane na forum,lipne kable są od tych czujników i tyle,przerabiałem to w dwóch A8 |
|
|
|
|
|
|
|
djmdp
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5-gang Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 28 Lis 2016 Posty: 30 Skąd: Wro
|
Wysłany: 2016-12-01, 12:50
|
|
|
Jeszcze jedno pytanko panowie, bo mam też V8 D11, tam występuje też błąd czujnika G28, przy czym to tam jest normalne, gdy silnik jest wyłączony a diagnozujemy ECU, jak jest w A8? Jeśli ten błąd się pojawia, to czy nie może on być spowodowany tym, że fizycznie wał się nie obraca, bo silnik jest wyłączony a po prostu w tym czasie diagnozujemy ECU? Czy w przeciwieństwie do V8, jeśli się już pojawia, to faktycznie nie ma sygnału sporadycznie podczas obracania się wału? |
|
|
|
|
oliwier30
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 148 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2016-12-01, 14:21
|
|
|
Jak czujnik jest sprawny to nie pokaże żadnego błędu,czy będziesz go skanował na odpalonym silniku czy tylko na włączonym zapłonie. |
|
|
|
|
|
|
|
djmdp
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5-gang Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 28 Lis 2016 Posty: 30 Skąd: Wro
|
Wysłany: 2016-12-03, 14:39
|
|
|
Dzisiaj sprawdziłem całą elektrykę, od wtyczki czujnika po ECU, wszystko łączy, nie po przecierane itp. Udało mi się złapać ten błąd jeżdżąc po osiedlu i tak: Jak silnik jest bardzo gorący (symulowałem jazdę w korkach) to rezystancja tego czujnika ok. 1150ohm, jak silnik straci sygnał i zgaśnie, to jest kompletna nieskończoność przez dość długi czas, na pewno kilka minut, po czym z powrotem wraca na jakieś 1200ohm i maleje, wtedy silnik oczywiście zapala, ruszanie i pociąganie za przewód nic nie daje, więc podejrzewam, że sam czujnik jest uszkodzony, albo coś się dzieje na wieńcu. |
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2016-12-03, 18:24
|
|
|
Na 100% masz uwalony czujnik G28. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-12-04, 07:40
|
|
|
tylko kup wlasciwy ten czujnik, zeby Ci nie sprzedali takiego z prostokatna wtyczka (masz polokragla u siebie) |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
djmdp
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5-gang Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 28 Lis 2016 Posty: 30 Skąd: Wro
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-12-04, 13:13
|
|
|
Wymieniałem u siebie ponad rok temu i działa bez problemu |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
oliwier30
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 148 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2016-12-04, 13:46
|
|
|
Bugalon napisał/a: | tylko kup wlasciwy ten czujnik, zeby Ci nie sprzedali takiego z prostokatna wtyczka (masz polokragla u siebie) |
Michał dobierał mi z miesiąc temu na podstawie numeru VIN i wyszło że powinienem mieć półokrągłą,a w aucie mam kwadratową I bądz tu mądry |
|
|
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2016-12-04, 15:12
|
|
|
oliwier30 napisał/a: | Michał dobierał mi z miesiąc temu na podstawie numeru VIN i wyszło że powinienem mieć półokrągłą,a w aucie mam kwadratową I bądz tu mądry |
Z ciekawości, założyłeś ten nowego typu + wiązka serwisowa do ECU czy zamiennik fiat/opel + tulejka dystansowa? Czy może dobrał Ci 'kwadrat' o głębokości montażowej jak w nowym typie? |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|