Autor |
Wiadomość |
karwafak
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: darek
Jeżdzę: Audi A8 4,2
Wiek: 48 Dołączył: 24 Mar 2010 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-07-06, 17:55 [D2 4.2]STAG-300 problem z odpaleniem ciepłego
|
|
|
Witam Panowie i proszę o pomoc !!!!!
Zamontowałem STAGA -300 w A8 4,2 z 2000 roku i sytuacja moja wygląda tak;
- zapala na zimnym silniku OKI, na LPG się przełącza tez bez problemów i na LPG też chodzi OKI, osiągi bez zmian.
- problem jest w tym jak po przełączeniu na LPG silnik zgaszę, to mam problem z uruchomieniem go ponownie. Muszę długo pokręcić rozrusznikiem z wciśniętym pedałem gazu.
Podobno problem tkwi w tym że trzeba znaleźć inny PLUS + do podłączenia STAGA, bo ten co jest na wtryskach od benzyny jest nieodpowiedni do podłączenia STAGA.
Czy ktoś miał podobny problem albo ma go dalej?
PROSZĘ O POMOC I DOBRE RADY. |
|
|
|
|
|
|
|
gierobiala
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: AFB
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: G.
Jeżdzę: A6
Pomógł: 7 razy Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 302 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2010-07-06, 18:38
|
|
|
Zapitalaj tam gdzie zakładałeś i niech ci kalibrują,łaski ci nikt nie robi |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
karwafak
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: darek
Jeżdzę: Audi A8 4,2
Wiek: 48 Dołączył: 24 Mar 2010 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-07-06, 18:42 STAG-300
|
|
|
To jest post w imieniu mojego gazownika, chłopina nie daje rady a ja chce mu pomóc za pośrednictwem naszego forum. |
|
|
|
|
gierobiala
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: AFB
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: G.
Jeżdzę: A6
Pomógł: 7 razy Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 302 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2010-07-06, 19:46
|
|
|
http://lpg-forum.pl/index.php
Pod linkiem jest więcej "kumatych",spróbuj tam ;-)
A nie można zapodać plusa bezpośrednio z akumulatora? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcin B.
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 49 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 54 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-07-12, 07:51 Re: STAG-300 POMOCY
|
|
|
karwafak napisał/a: | Witam Panowie i proszę o pomoc !!!!!
Zamontowałem STAGA -300 w A8 4,2 z 2000 roku i sytuacja moja wygląda tak;
- zapala na zimnym silniku OKI, na LPG się przełącza tez bez problemów i na LPG też chodzi OKI, osiągi bez zmian.
- problem jest w tym jak po przełączeniu na LPG silnik zgaszę, to mam problem z uruchomieniem go ponownie. Muszę długo pokręcić rozrusznikiem z wciśniętym pedałem gazu.
Podobno problem tkwi w tym że trzeba znaleźć inny PLUS + do podłączenia STAGA, bo ten co jest na wtryskach od benzyny jest nieodpowiedni do podłączenia STAGA.
Czy ktoś miał podobny problem albo ma go dalej?
PROSZĘ O POMOC I DOBRE RADY. |
Jak dla mnie problem z zaworem przy parowniku. Przepuszcza gaz i jak odpalasz na benzynie masz za bogato i trzeba pokręcić by przemieliło. Ja mam Stag 300 i takie objawy były przy kończącym się parowniku. Masz może screeny z ustawien z programu? Mogło by to coś wyjaśnić. |
_________________ Készítsen képet önmagáról |
|
|
|
|
szoszon1983
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 224 Skąd: Radom / Reading, UK
|
Wysłany: 2010-07-12, 23:13 Re: STAG-300 POMOCY
|
|
|
Marcin B. napisał/a: | karwafak napisał/a: | Witam Panowie i proszę o pomoc !!!!!
Zamontowałem STAGA -300 w A8 4,2 z 2000 roku i sytuacja moja wygląda tak;
- zapala na zimnym silniku OKI, na LPG się przełącza tez bez problemów i na LPG też chodzi OKI, osiągi bez zmian.
- problem jest w tym jak po przełączeniu na LPG silnik zgaszę, to mam problem z uruchomieniem go ponownie. Muszę długo pokręcić rozrusznikiem z wciśniętym pedałem gazu.
Podobno problem tkwi w tym że trzeba znaleźć inny PLUS + do podłączenia STAGA, bo ten co jest na wtryskach od benzyny jest nieodpowiedni do podłączenia STAGA.
Czy ktoś miał podobny problem albo ma go dalej?
PROSZĘ O POMOC I DOBRE RADY. |
Jak dla mnie problem z zaworem przy parowniku. Przepuszcza gaz i jak odpalasz na benzynie masz za bogato i trzeba pokręcić by przemieliło. Ja mam Stag 300 i takie objawy były przy kończącym się parowniku. Masz może screeny z ustawien z programu? Mogło by to coś wyjaśnić. |
Na autokaciku kulka razy był ten temat i to właśnie jest najczęstrza przyczyna. Jak dolot jest wypełniony gazem to silnik musi ten gaz wyrzucić do wydechy, zanim zassie powietrza i dla tego musisz długo kręcić. |
|
|
|
|
|
|
|
karwafak
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: darek
Jeżdzę: Audi A8 4,2
Wiek: 48 Dołączył: 24 Mar 2010 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-07-13, 21:58
|
|
|
Dzięki Panowie za rady. W tym tygodniu mam podjechać do Nowotczyńskiego w Mławie, może oni mi pomogą. |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-07-21, 22:58
|
|
|
no ale wtryski przecież przy wyłączonym zapłonie są zamknięte więc nawet jak zawór
przed wtryskami puszcza to nie powinno być problemu |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
djdemon_pl
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 159 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-07-22, 12:57
|
|
|
Witam!
Miałem podobną sytuację w poprzedniej A8 - u mnie okazało się że miałem nadwyrężoną pompę paliwa po tym, jak pobierało mi gaz i benzynę, ze względu na błąd gazownika
Byłem wtedy w drodze, gdzie przez kilkanaście kilometrów nie było żadnej stacji...
Po przyjeździe do domu miałem taki sam objaw jak u Ciebie...
Czytałem, czytałem, sprawdzałem i nic... Zatankowałem powyżej połowy zbiornika i problem zniknął... (zbiornik w naszych A8 jest dwukomorowy) co tłumaczy to zjawisko w przypadku uszkodzonej pompy...
Sprawdź i zobacz czy może będzie OK. Czasem najdziwniej proste rozwiązania dają wytłumaczenie usterki... |
_________________ "Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05 |
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-07-22, 16:18
|
|
|
wedlug mnie puszcza gaz ktorys wtryskiwacz lub zawor przy parowniku. Wtryski wcale nie musza pracowac zeby gaz puszczaly- to tylko zwykly tloczek czyli gumka i sprezynka. Kolego sprawdz czy parownik jest goracy jak ci sie juz przelaczy z pb przy wlaczonej klimie i z ustawieniem temp np 18-19 st. Gazownik niech posprawdza czasy wtryskow na wolnych obr i na podwyzszonych, temperature gazu i temperature na parowniku. To prosta instalacja, tez mam staga300 i zaden gazownik nie dawal rady dopoki sam sie za to nie wzialem. Pamietaj ze gazownicy sie na instalacjach nie znaja a dobry gazownik to martwy gazownik |
|
|
|
|
|
|
|
karwafak
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: darek
Jeżdzę: Audi A8 4,2
Wiek: 48 Dołączył: 24 Mar 2010 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-07-22, 19:12 Witam
|
|
|
Dziękuje Wam wszystkim z rady. Byłem w tygodniu u Nowotczyńskiego w Mławie i potwierdził że mam źle podłączone zasilanie, i stąd te trudne odpalanie na ciepłym silniku. Najgorsze jest to że dopiero po 1 sierpnia mogę się z nim umówić na usunięcie tej usterki, a na razie robię tak że jak gaszę samochód to przełączam na Pb i odpala jak dzidziulek, bez najmniejszego problemu, muszę tylko pamiętać żeby z powrotem włączyć LPG. Chyba że wiem że już więcej nie będę jeździł to gaszę normalnie i odpalanie na zimnym jest też normalne.
Pozdrawiam Wszystkich. |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-07-23, 09:47
|
|
|
brzmi jak bajeczka dla klienta
zasilanie czego? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
kkarol
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: Audi A4 B6
Dołączył: 16 Sty 2010 Posty: 29 Skąd: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 2010-07-23, 20:38
|
|
|
Nowotczyński raczej bajek nie opowiada |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-07-24, 21:07
|
|
|
to moze sie dowiemy co dokladnie bylo zle podpiete |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
artekk
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 192 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2010-07-24, 21:17
|
|
|
Cytat: | to moze sie dowiemy co dokladnie bylo zle podpiete |
Podejrzewam, że zasilanie sterownika instalacji STAG, choć stag jest dość odporny na takie historie. Bardzo czułe są sterowniki Diego firmy KME, znam dwa przypadki wariowania (jeden niestety z autopsji) z powodu błędów montażowych niewłaściwego podłączenia zasilania (czytaj plus w złym miejscu, lub słaba masa). |
_________________ Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
|
|
|
|
|
|