Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 2.8PB/LPG ] zapieczona zwrotnica/wahacz/śruba wszys  
Autor Wiadomość
Paweł Luk 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44
Dołączył: 14 Gru 2016
Posty: 2
Skąd: Polska
Wysłany: 2016-12-14, 18:39   [D2 01 2.8PB/LPG ] zapieczona zwrotnica/wahacz/śruba wszys

Witam, mam ogromny problem ze zużytymi tulejkami górnych wahaczy tylnych przedniego zawieszenia - a konkretnie, nie można odkręcić jak w temacie. Zapieczone na amen. proszę o pomoc i podpowiedź. Mechanior podpowiada że podgrzewanie aluminium to nie do końca trafiony pomysł. Proszę o podpowiedź czy ktoś ma jakieś patenty i czy opłaca się wymieniać same tulejki czy nie zawracać sobie głowy i wymienić cały wahacz? Z góry dzięki
_________________
Paweł Luk
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5132
Skąd: Těšin
Wysłany: 2016-12-14, 20:33   

Sławetna śruba zwrotnicy. Górne wahacze są tanie. Po potraktowaniu ich palnikiem i tak będą na śmietnik.
Zawsze możesz próbować rozwiercać, chociaż i wiertło kobaltowe potrafi się na niej złamać.
_________________
Black Cars Matters
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-12-14, 23:40   

Cytat:
Sławetna śruba zwrotnicy.


No wlasnie tu jest pytanie bo kolega pisze o zapieczonych srubach tulei a nie tej przedniej w zwrotnicy <hmm>

Ta górna osłona McPherson'a do ktorej sa przykrecone gorne wahacze kosztuje śmieszne pieniądze. Wiec zamiast się bawić w grzanie palnikiem, to kup sobie taka uzywke i do tego nowe wahacze i z glowy. ;)

[ Dodano: 2016-12-14, 23:45 ]
Bo jeśli to faktycznie ta niesaczena śruba to powodzenia.... ja musiałem cala zwrotnice wymienić <boisie>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Paweł Luk 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44
Dołączył: 14 Gru 2016
Posty: 2
Skąd: Polska
Wysłany: 2016-12-15, 19:56   

Martin_rs4 - piszesz żę mam kupić górną osłonę od mcpersona ? a ja mówię że śruba łącząca zwrotnicę i górny wahacz jest nie do ruszenia i proszę o jakiś pomysł / patent jak to ruszyć, bo zdaję sobie sprawę że oba te elementy wymieniając napotkam nie małe koszta. Ludzie jestem sam na tym forum, czy tylko ja mam taki problem? czy wszyscy podgrzewają palnikami? czy nikt nie ma jakiegoś sprawdzonego sposobu? i pytanie nr 2 - czy warto wymieniać zamą tuleję ? jaką to ma żywotność? czy sobie d... nie zawracać i kupić cały wachacz? czekam na mądrą odpowiedź, dzięki
_________________
Paweł Luk
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-12-15, 21:59   

Paweł Luk napisał/a:
ja mówię że śruba łącząca zwrotnicę i górny wahacz


aaa spoko <hihi> bo z pierwszego zdania
Paweł Luk napisał/a:
mam ogromny problem ze zużytymi tulejkami górnych wahaczy tylnych przedniego zawieszenia - a konkretnie, nie można odkręcić jak w temacie. Zapieczone na amen.
wywnioskowałem, że chodzi o śrubę w tulei <faktycznie>

Paweł Luk napisał/a:
Ludzie jestem sam na tym forum, czy tylko ja mam taki problem?


Nie tylko ty, bo jak wspomniałem też miałem identyczny przypadek i mój mechanik nie podjął się podgrzewania bo twierdził, że to Dur-Aluminium się nie podgrzewa, bądź on nie ma sprzętu odpowiedniego...Próbowaliśmy to rozwiercać, ale bezskutecznie - tak mocno była ta franca zapieczona.

Niestety skończyło się na wymianie całej zwrotnicy. Generalnie jeśli nie masz znajomego handlarza częściami, bądź sprawdzonego źródła to jest to trochę ryzykowne bo nie wiesz czy zwrotnica nie była np. uderzona....
Ja za swoją dałem wtedy 250zł razem z całą piastą, więc tragedii nie było :]

Paweł Luk napisał/a:
pytanie nr 2 - czy warto wymieniać zamą tuleję ? jaką to ma żywotność?


dopiero jak zdejmiesz wahacze i ocenisz stan sworznia (czy nie ma luzów np) to można wymienić cała tuleje, jak najbardziej. Niektórzy sie decydują na wymianę wszystkich tulei na poliuretany by mieć święty spokój na długi czas....jednak....w zależności jakie masz drogi u siebie lub po jakich najczęściej jeździsz (chodzi mi o nawierzchnie - równą bądź dziurawą) podjął bym decyzję o wymianę samej tulei.

Ja sie nie bawiłem i kupiłem cały nowy wahacz febiego wzmacniany za ok 130zł i już ponad 2 lata jeżdżę i jest jak nowy. Jest to oczywiście szybsza operacja a cenowo wyjdzie podobnie....Mechanik doliczy sobie czas montażu nowej tulei (o ile ma prase) a przy nowym wahaczu tylko wyjmuje i wkłada :)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2016-12-15, 22:29   

Aj tam Panowie... na to jedyny sposob to grzac i krecic po trochu... innej opcji nie ma... A rozwiercanie to juz ostatecznosc... Tak juz te ameliniumy maja... Przewaznie jak ktos cos robi przy zawieszeniu to tego otworu nigdy nie przeczysci z oksydacji. Potem sa takie problemy... Nie ma jak sprawdzone ciezkie zeliwo ;)
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
Arthur 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-12-15, 22:32   

do takich zapieczonych śrub używam u siebie w warsztacie podgrzewarki indukcyjnej
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-12-15, 22:39   

robertas napisał/a:
Przewaznie jak ktos cos robi przy zawieszeniu to tego otworu nigdy nie przeczysci z oksydacji.


Problem w tym, że przy pierwszym montażu ADUI nie smaruje tych srób i po średnio 8 latach kiedy takie auto trafia do PL śruby są już zapieczone. W preFL są jeszcze te metalowe czy też żeliwne zwrotnice to można grzać do woli ale w poliftach juz grzania alumunium mało kto się podejmie...

Ja przy każdej wymianie wahaczy jak również przy każdej okazji kiedy mam dostęp do tych śrub i są one na zewnątrz to je czyszczę i smaruje wszystko od nowa aby nie mieć znów tego problemu...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5132
Skąd: Těšin
Wysłany: 2016-12-16, 09:10   

Paweł Luk napisał/a:
Ludzie jestem sam na tym forum, czy tylko ja mam taki problem? czy wszyscy podgrzewają palnikami? czy nikt nie ma jakiegoś sprawdzonego sposobu?i

Ci co mają żeliwne zwrotnice się w tańcu nie p.. i jadą palnikiem - to najlepszy sposób.
_________________
Black Cars Matters
 
 
holywoodad 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2,5
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 49
Dołączył: 17 Maj 2016
Posty: 17
Skąd: podlasie
Wysłany: 2016-12-19, 10:59   

u mnie było tak , śruba stała na dębowo , za łeb nie ruszysz , odkręciłem nakrętkę do końca gwintu obspawałem ją na śrubie i poszła na dwa klucze .Jak zruszysz na dwa klucze to młotkiem zrobisz resztę a zaspawaną nakrętkę obcinasz i śruba twoja .
 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2016-12-19, 11:05   

Ja obcinałem łepek śruby, z drugiej strony nakręcałem nakrętkę i ją kręciłem. Śruba po woli się wysuwała. :]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.