Autor |
Wiadomość |
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2017-01-09, 13:07 [D3 preFL ALL
] ocena silnika 4.0 TDI V8
|
|
|
Wczoraj przeglądając Auto Świat poradnik natknąłem się na taką opinię o silniku 4.0 TDI V8
Wiem, że to nowa konstrukcja zastosowana w A8 D3, ale czy jest tak kiepski?
Nie wiem, czy jest to rozwinięcie silnika 3.3 TDI z poprzedniej generacji A8 D2 (tamten rzeczywiście zbiera sporo nieciekawych opinii jeżeli chodzi o niezawodność), czy też całkowicie nowa konstrukcja, którą trapią problemy "wieku dziecięcego"?
Czy ewentualne problemy zostały wyeliminowane w wersji 4.2 TDI V8? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Driv33r
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 19 Gru 2013 Posty: 99 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2017-01-09, 17:55
|
|
|
"Zdaniem Mechaników" ale których tych co nie nigdy w życiu nie widzieli czy coś tam słyszeli ? Pewnie ze 4.2 Lepsza opcja ale jak ktoś umie zadbać(Właściciel) i ktoś sie nim zajać (Mechanik) raz a dobrze to nie jest tak wcale źle ;-) no a koszta kosztami niestety |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Driv33r
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 19 Gru 2013 Posty: 99 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2017-01-09, 18:11
|
|
|
Dobry niedobry .... różnie to bywa mój też miał być conajmniej ze złota servisowany w ASO i wogóle a koło ASO to on nawet nie przejeżdzał był raz na wymianie żarówek teraz to ten silnik wie do pieor że żyje Rozrząd zrobiony 8x nowe wtryski skrzynia zrobiona oleje filtry na bierząco Klapy kolektora zrobione Koło zamachoiwe wymienione mase zeczy w nim zrobiłem nawet takich bzdetów jak zawiszenie rozrusznik ... ale to własnie jest tak jak komuś zaufasz bo niby z rodziny ..... ;/ teraz bez dwóch zdań bym mógł np sprzedać swoja i powiedzieć ze auto jest zrobione ... |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-01-09, 18:44
|
|
|
Diesel jest dobry jak jest nowy, w późniejszych latach w samochodach używanych zawsze będzie generował większe koszta. Kto chce pre-FL z dieslem i tak nie ma alternatywy (no chyba, że ktoś jest na tyle uparty by kupić 4.2 TDI i robić pysk na mały - przy okazji widziałem kiedyś taką eSke). |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-01-09, 19:34
|
|
|
Ja marze o takim w12 w malym pyszczku mtm i blotnikach hofele + klapa eSkowa
Ale nie moge narzekac. Na swoje przeloty to ten silnik daje rade. Nie oszczedzam go. Czesto butuje i czesto niestety na zimnym bo lubie sobie zaspac... |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2017-01-09, 23:12
|
|
|
Czy wstępnie podsumowując - silnik dobry (pod warunkiem właściwej obsługi i eksploatacji).
Też mnie zdziwiła ta łapka / kciuk skierowany w dół - raczej niezasłużenie dla tego motoru.
Poniżej jako ciekawostka na silniku 4.2 TDI dwóch Niemców przejechało 1409 km na jednym tankowaniu z Munchen do Barcelony (średnie zużycie 5,9 l / 100 km)
https://www.youtube.com/watch?v=tIOsqNrPvSY |
_________________
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2017-01-10, 12:57
|
|
|
Zawsze zastanawiałem sie nad tym dlaczego ten 4.0 TDI był dość krótko używany w tych autach? Szypko wyparło go 4.2 i do dziś jest po poprawkach produkowane. |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
Inter32
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 233 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 2017-01-10, 18:31
|
|
|
Każdy wie ze w VAG łapka do góry jest dla 1.9 TDi, 4.2 PB, 2.7 T, 2.5 R5 TDI, 2.8 PB, 4.2 TDI, a w dól dla 2.5 TDI V6, 3.3 TDI , 4.0 TDI, i z tym chyba się trzeba raczej zgodzić |
|
|
|
|
|
|
|
|