Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Zagadka dla elektryka. Gorący kabel plus.  
Autor Wiadomość
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-30, 14:36   [D3 ALL ] Zagadka dla elektryka. Gorący kabel plus.

Otóż to.

Nie wdając się z dywagacje co i jak mi działa lub nie to dlaczego grzeje się tylko plus
(na całej długości w kabinie, przy akku) a minus pozostaje zimny?


W miarę spadku prądu oczywiście się wychładza nie trwa to cały czas bo instalację
szlag by trafił, ale jak dowalę wszystkim (szyby obie) i akku jeszcze jest niedoładowany
to idzie przez pierwsze pare minut tak pod 100A.
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2017-01-30, 14:48   

siedze w prądzie powiedzmy od urodzenia, i ja znam na to pytanie dwie możliwości
albo jest za mały przekrój przewodu w co wątpie w tym przypadku albo dobrze nie łączy w miejscu połączenia przewodu , stąd wydzielające sie ciepło, a że przewód to metal to i ciepło sie po nim rozchodzi
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-30, 15:54   

żeby mi się w kabinie rozgrzał do kilkudziesięciu stopni
od złego styku przy alternatorze rozruszniku to tam by musiała izolacja spływać...

punktów styku jest 5:

- oczko na alternatorze
- zacisk na słupku A
- dwa zaciski na pirotechnice
- klema akku

Najszybciej się grzeje ten krótki kawałek pirotechnika - akku ale podczas gdy
on jest mocno ciepły to już zaraz za pirotechniką kabel jest zimny.

Krótki to 50mm2, ten od pirotechniki do zacisku na słupku A to 80mm2.
Zacisk na słupku A tez mi się mocno rozgrzewa, a tam wygląda dziewiczo
tych przy pirotechnice tez nikt nigdy nie ruszał.

Przy prądach rzędu 80-100A jaki musi być spadek napięcia na styku
żeby się az tak grzało (parzy)? I czym spowodowany jak zacisk nie był nigdy ruszany?
Oksydacja czy co?/ Czyścić te styki?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
FranzM 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2, A6 C5
Wiek: 37
Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 42
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-01-30, 16:16   

Klema +, bądź cały przewód z klemą do wymiany.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-30, 16:54   

no ten krótki to juz się na to przygotowałem ale długi?

80mm2 cały w kabinie więc nie ruszany nie kombinowany, co się musiało zadziać
że ma takie spadki?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
FranzM 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2, A6 C5
Wiek: 37
Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 42
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-01-30, 17:06   

pod izolacją połączenie przewodu z klemą potrafi się wypalać, tracić kontakt. Tak samo cały przewód mógł w jakimś/kilku miejscach się uszkodzić ze względu na utlenianie, przetarcie etc.
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2017-01-30, 19:56   

no dokładnie, musi gdzieś nie łączyć, a pamiętaj że wszystkie końcówki są tylko prasowane

[ Dodano: 2017-01-30, 20:13 ]
a ty czasem gdzieś zwarcia nie masz???, popatrz tam dobrze
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
FranzM 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2, A6 C5
Wiek: 37
Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 42
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-01-30, 20:14   

Uszkodzony przewód czy łączenie z klemą zachowuje się identycznie jak zwarcie ;)
 
 
byku 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 21 Paź 2016
Posty: 79
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-01-30, 20:34   

Odpowiedź jest prosta - prawo Ohma. Tam gdzie się grzeje, tam masz duży opór. Jako "duży" rozumiem 0.1-0.5 ohma, bo przy kilkuset amperach poboru prądu tyle wystarczy, żeby kabel zamienił się w małą grzałkę.

To że nikt nie ruszał styków to nie znaczy, że nie trzeba poprawiać. Tej warstwy tlenków naprawdę nie widać, nie spodziewaj się tam rdzy lub błota. Zacisk / oczko może wyglądać ładnie jak ze sklepu, a będzie generować straty energii. Bardzo ważne jest, by połączenia były idealnie czyste aż do gołego metalu, co można osiągnąć tylko czyszcząc je pilnikiem, nożem lub papierem ściernym.
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2017-01-30, 21:58   

FranzM napisał/a:
łączenie z klemą zachowuje się identycznie jak zwarcie ;)

tu sie nie zgodze, zwarcie to jest połączenie metaliczne obydwu biegunów, a słaby styk można porównać do np grzałki, występuje tam zwiększony opór generują przy tym samym energie w postaci ciapła
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
FranzM 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2, A6 C5
Wiek: 37
Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 42
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-01-31, 21:24   

pb41ns napisał/a:
FranzM napisał/a:
łączenie z klemą zachowuje się identycznie jak zwarcie ;)

tu sie nie zgodze, zwarcie to jest połączenie metaliczne obydwu biegunów, a słaby styk można porównać do np grzałki, występuje tam zwiększony opór generują przy tym samym energie w postaci ciapła

Z elektrycznego punktu widzenia oczywiście że masz rację, natomiast w praktyce i to i to jest niebezpieczne i może powodować efekt grzałki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.