Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Stukanie w silniku  
Autor Wiadomość
tomdro666 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 57
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2017-02-03, 15:20   [D3 03 4.2MPI/LPG ] Stukanie w silniku

Witam
Wczoraj ściągałem pokrywę zaworów w celu jej uszczelnienia.
Wszystko poskładałem i dzisiaj uruchomiłem dopiero samochód.
Auto normalnie odpala ale po ok. 2 minutach występuje stukanie, nagrałem to telefonem.
Proszę o radę co to może być.
Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=16SCuCIOY0s wersja krótka

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be (wersja długa 2min)

Pokazało mi błędy:
17983 - poduszka silnika (ten błąd już był wcześniej)
16684 - wypadanie zapłonów (albo cewka albo wtyczkę mocniej docisnąć na 8 cylindrze)
16692 - wypadanie zapłonu cylinder 8

Pozdrawiam
 
 
KYLOmC 
Moje A8


Rocznik: 2014
Silnik cm3: 5.7
Skrzynia: Auto
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Dodge Challneger
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 164
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-02-03, 18:09   

nie zle stuka ... moze cos tam zostawiłeś tak jakby pukanie o pokrywe
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-02-03, 18:39   

Sprawdz kompresję na 8 cylindrze - tak kontrolnie tylko
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
tomdro666 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 57
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2017-02-03, 18:58   

KYLOmC napisał/a:
nie zle stuka ... moze cos tam zostawiłeś tak jakby pukanie o pokrywe


No właśnie wszystko dokładnie sprawdzałem nim skręciłem. Potem sprawdziłem czy ilość narzędzi się zgadza i też wszystko OK:-)

Tylko czemu nie stuka od samego początku po odpaleniu a dopiero po ok.2minutach
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2017-02-03, 19:55   

Wykręć świece zamień miejscami z inną, to samo z cewakami zrób skasuj błedy odpal i zobacz czy błąd sie przenosi, wali na benzynie i na LPG?
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1796
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2017-02-03, 20:51   

Wtrysk od gazu ( nie wiem jakie masz ) jak gdzieś dotyka to potrafi nieźle stukać . Tak jak pisze raftor - zobacz czy jest różnica na benzynie i na lpg .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2017-02-03, 20:53   

zaczyna stukac jak przestaje działać pompa powietrza wtórengo? Jeśli tak, sprawdź nastawniki, łańcuchy i ślizgi. W momencie kiedy przestaje działać SAI sterownik przesterowuje wałki z 24* na 0*.
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
tomdro666 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 57
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2017-02-03, 21:54   

Zanim ściągałem pokrywę w celu jej uszczelnienia, to nie było żadnych problemów z cewkawi, świecami, wtryskami LPG (Hana zielone). Nim skręciłem to do kupy to sprawdziłem ślizgi "na oko" i nie było widać nic szczególnego-nie były wytarte ani wyżłobione. Jutro sprawdzę czy ma to znaczenie czy jest na PB czy LPG.

Czy mogę coś sprawdzic VCDS-em jak jest to poskręcane czy czeka mnie ponowny demontaż?
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2017-02-04, 13:40   

Dźwięk jak uciekającej kompresji między cylindrami.
Tak jak Michał wcześniej pisał sprawdzić ciśnienie sprężania.

Tylko dylemat z tym, że nie od razu to występuje.
Wychodzi na to, że temperatura ma tutaj dużo do powiedzenia.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
tomdro666 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 57
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2017-02-04, 16:56   

Kompresję będę mógł sprawdzić jak dotrze do mnie miernik. Nie wcześniej niż we wtorek/środę.
Silnik stuka na benzynie bo na LPG nie zdąży się nawet przełączyć.
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2017-02-04, 18:49   

Zawsze możesz awaryjnie na LPG odpalic będziesz miał porównanie
 
 
tomdro666 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 57
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2017-02-07, 17:36   

Kompresja na 8 cylindrze zaraz po uruchomieniu to ok.6Bar i po jakimś czasie spada do ok.4,5-5Barów.

Zmierzyłem też na cylindrze 7 i jest tak samo.
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-02-07, 17:49   

Nie wróży to nic dobrego jak pewnie już się domyślasz , sprawdzałeś resztę ?
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
tomdro666 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 57
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2017-02-07, 18:02   

No własnie nie sprawdzałem reszty. Chciałem tylko zobaczyć czy między cylindrem 7 a 8 jest różnica.
I co to znaczy? Co mnie czeka i na co mam się szykować?

Nim ściągałem pokrywę zaworów to z silnikiem było wszystko OK poza tym małym wyciekiem z pod uszczelki pokrywy.
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-02-07, 18:04   

Sprawdz resztę - poprawne sprężanie to między 11-13 bar , jeśli reszta będzie w normie to napewno czeka Cie remont głowicy
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.