Autor |
Wiadomość |
Blade
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 64 Skąd: W-wa/WPR/WB
|
Wysłany: 2017-02-06, 11:17 [D3 03 4.2MPI/LPG
] Silnik kręci, a auto nie odpala
|
|
|
Witajcie!
Jakiś tydzień temu po zrobieniu paru km i postoju ok 15 min przy próbie odpalenia.... auto nie odpaliło. Kręci silnikiem i nic się nie dzieje. Wielokrotne próby - zero rozultatu. Dopiero po ok 10 min w stresie przypomnialem sobie o odpaleniu awaryjnym na gazie. Poszedł. Później po kolejnych 3h postoju odpalił bez problemu. Problem niestety ostatnio powrócił i na początku zauważyłem, że kręci takie 0,3-0,5s dłużej jak wczesniej. W sobote po 10 min postoju to samo - kręci i nic się nie dzieje, aż nagle... odpalił jakby nigdy nic.
Co wiem:
> Zauważyłem jedną zależność - problem jest po krótkim postoju. Odpalanie po nocy czy paru godzinach etc - bez problemu pali!
> Podmieniłem akumulator na w pełni naładowany - bez zmian.
> VCDS w ECU - bez błędów lecz nie wiem jak sprawdzić wydajność pompy.
> Na benzynie idzie pełnym ogniem do ocięcia bez zająknięcia.
HELP! Co zrobić, żeby bez sensu nie wymieniać pompy, a jak już to czy te z diesli są takie same, bo na allegro jednak większość jest z diesli i ciężko o taką z 4.2. |
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2017-02-06, 18:49
|
|
|
Typowo pompa paliwa ta z prawej str, co Ty używke chcesz kupic? To zaraz będziesz szukał następnej, są tematy na forum z linkami do zaminników ale one są głosniejsze niektóre sztuki słychac cały czas podczas jazdy przykład z życia u znajomego.
Jeździło się na LPG z rezerwą PB to teraz tak jest
W pompie siadają szczotki "chyba" podobna historia jak z silnikiem v2 w którym już w 2 giej a8 wymieniałem szczotki i hula po dzis dzien nie wiem czy da sie to wymienić w pompie.
Diesel ma inne pompy z tego co wiem ale podpytaj michała on to rozkmini. |
|
|
|
|
|
|
|
rav85
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: Huracan Perf&Maclaren600LT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 258 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-02-07, 10:09
|
|
|
może to być tez czujnik położenia walu/wałka
kup sam wkład do pompy nowy zamiennik w ktd |
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2017-02-07, 16:11
|
|
|
Wada czujnika położenia wału skutkuje błędem w ECU zazwyczaj Check.
Skoro na PB nie odpaliła, a na LPG tak to 100% pompa PB, problem pompy nie jest 0/1 tylko narasta, auto raz dłużej kreci, później czasami odpala i gaśnie po 1-2s , później podczas jazdy na PB potrafi zgasnąć aż w końcu wgl nie odpala. Podobnie jest z wentylatorem V2 nie siada z dnia na dzień ale problem sie pogłębia aż przestaje działać na amen.
Więc szukałbym nowej pompy, to raczej jedna ze standardowych usterek D3 4.2 MPI |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2017-02-07, 20:56
|
|
|
Napisz do daniell-gda może ma jaką zdrową sztukę , kupowałem u niego i śmiga pięknie . Wymienić pompę to jakieś 20min roboty . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
Blade
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 64 Skąd: W-wa/WPR/WB
|
Wysłany: 2017-02-14, 10:28
|
|
|
Na razie wszystko wskazuje na czujnik położenia wału.
Na zimno auto odpala w 100% przypadków. Na gorąco po jeździe jak ma jakies 80-90*C to szansa ze odpali to jakieś 5%.
Spadnie temp <80*C i odpala.
Zamówiłem czujnik (niestety tylko ASO bo ori bosch nie jest nigdzie dostępny) koszt ok 580zł
Dam znać czy pomogło.
[ Dodano: 2017-02-28, 12:45 ]
OK. Problem rozwiazany - wymieniony czujnik położenia wału i problem zniknął! |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2017-03-27, 15:41
|
|
|
Blade napisał/a: | OK. Problem rozwiazany - wymieniony czujnik położenia wału i problem zniknął! |
Gdzie znajduje się ten czujnik ?? |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-03-27, 18:56
|
|
|
Blade napisał/a: | koszt ok 580zł | Ale zdziercy, w DE kosztuje 106 euro bez rabatu a Boscha u naszego dostawcy 65 euro.
Marcin2013 napisał/a: | Gdzie znajduje się ten czujnik ?? |
W dzwonie skrzyni, tuż przy silniku po lewej stronie.
A i dla potomnych, numer części: 077905381J oraz Bosch 0261210245 lub 0261210246 |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2017-03-27, 21:13
|
|
|
Chyba ich powaliło z tą ceną!! Czysta kpina tym bardziej że poza granicami gdzie ludzie zarabiają 4x tyle czujnik jak kolega podaje jest tańszy.... |
|
|
|
|
Blade
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 64 Skąd: W-wa/WPR/WB
|
Wysłany: 2017-03-28, 11:23
|
|
|
Ten czujnik taki sam element jak czujnik ABS tylko ten akurat dedykowany do tego modelu. Cena jest ABSTRAKCYJNA.
Udało sie komuś dorwać bezpośrednio od Boscha? Ja dzwoniłem po paru firmach i nikt nie mógł załatwić |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2017-03-28, 19:24
|
|
|
ja dzisiaj dzwoniłem do Boscha i niestety towar nie dostępny, w sumie po rozmowie z gościem powiedział że to grupa VAG i odniosłem wrażenie że produkują tylko dla nich, tylko po co na stronie Boscha info o cenie 328,97gr kupiłem dzisiaj czujnik w ASO po długich rozmowach zapłaciłem 509 zł. mam nadzieje że po wymianie auto odpali, skorzystałem z porady Michała i podczas kręcenia rozrusznikiem VCDS nie widzi obrotów silnika oczywiście czujnik G28 |
|
|
|
|
Blade
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 64 Skąd: W-wa/WPR/WB
|
Wysłany: 2017-03-29, 08:40
|
|
|
To Tobie w ogóle nie odpalał? Nawet na zimnym? Daj znać czy wymiana pomogła.
U mnie jest OK choć mam wrażenie, ze wcześniej taki ułamek sek szybciej odpalał. |
|
|
|
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-03-29, 09:13
|
|
|
Koledzy z Lotwy maja jeszcze w sprzedazy.
http://www.ebay.com/itm/B...qUAAOSweuxWTuB-
Moze dacie rade zalatwic . Napisac maila i wysylka do PL
[ Dodano: 2017-03-29, 10:14 ]
Wychodzi okolo 80€ z wysylka czyli 350 PLN zawsze to taniej niz w ASO
[ Dodano: 2017-03-29, 10:17 ]
AutoBodyShop
Jekaterina Spiridovska
Celtnieku 6b-3
LV2121 Salaspils
Lettland
Phone:28475078
Email:shop24absde@gmail.com |
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2017-03-30, 19:23
|
|
|
Blade napisał/a: | To Tobie w ogóle nie odpalał? Nawet na zimnym? Daj znać czy wymiana pomogła. |
W niedzielę długo kręcił zimni i ciepły w poniedziałek zimny odpalił, ale po zgaszeniu po około godzinie kręciłem chyba z 15 razy po 10 s. i dopiero załapał, jak odpalił to szarpał dojechałem do celu zgasiłem odpaliłem zaraz po zgaszeniu w celu próby,i odpalił od razu i nie szarpał, zgasiłem wróciłem za 3 godz. i nie odpaliłem, ponownie odpaliłem po kolejnych 3-4 godz. dojechałem do domu i rano nic ani nie mru mru, podpinając VAGA w bloku pomiarowym czujnik G28 podczas kręcenia rozrusznikiem nie pokazywał obrotów, wymieniłem czujnik na nowy i odpalił od tyku, na razie dwa dni jest spoko |
|
|
|
|
|
|
|
|