Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 2.8PB/LPG ] Dziwne zachowanie tiptronica  
Autor Wiadomość
soldier 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 52
Skąd: Dziwnów
Wysłany: 2017-02-28, 10:25   [D2 01 2.8PB/LPG ] Dziwne zachowanie tiptronica

Witam
Kilka miesięcy temu wymieniłem olej i filtr w ASB i wtedy zaczęły sie dziać te rzeczy. Przed wymianą tego nie było i wg mnie lepiej zmieniało biegi.

1 Jadę w trybie automatycznym, but w podlodze i w momencie mijania 3 tys obrotów jest delikatne zawachanie ( tak jakby chciał zmienić bieg ale nie zmienia) i leci dalej do czerwonego pola. Jak delikatniej obchodze sie z pedałem gazu to tego zjawiska nie ma.
2 wczoraj wrzuciłem na tryb manualny i na 2 biegu przy okolo 2500 obr zadziało sie to samo.
3 jak spokojnie obchodze sie z pedalem gazu to tego nie ma, tylko gdy ostrzej przyspieszam.

4 W nocy po wymianie oleju akumulator był przez całą noc odłączony i czy to może mieć jakieś znaczenie???

5 kodowanie mojej skrzyni to 00001 ( nie mam pojęcia czy mechanik coś zmieniał)

6 Powiedzcie szanowni koledzy czy moge sobie zmienić bez konsekwencji kodowanie w skrzyni??


Prosze o jakieś podpowiedzi bo nie bardzo wiem o co tu chodzi
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2017-02-28, 12:59   

Spodziewał bym się, że w tym momencie skrzynia zapina lock-up konwertera.
To możesz sprawdzić analizując dane o stanie pracy VAGiem. Nie pamiętam które to bity.
Podaj typ skrzyni.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-02-28, 13:12   

Zrób log dynamiczny skrzyni i będzie widać dokładnie.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
soldier 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 52
Skąd: Dziwnów
Wysłany: 2017-02-28, 14:26   

Logi skrzyni robi sie tak samo jak silnika? I na jakim kanale robic te logi dynamiczne?
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2017-02-28, 21:30   

Grupa 7
1- Temperatura ATF
2- Prąd cewki regulacji ciśnienia modulacji skrzyni
3- TC open - konwerter pracuje, TC reg - sprzęgło się zapina, TC closed - sprzęgło zapięte.
4- poślizg konwertera, odczyt stall speed, przy zapiętym lockup do 20 rpm.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
soldier 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 52
Skąd: Dziwnów
Wysłany: 2017-03-01, 16:07   

Moja skrzynia to 5 HP 19 FBA

[ Dodano: 2017-03-01, 23:18 ]
zrobilem logi
pierwszy to jazda w trybie automatycznym na 3 biegu , w momencie jak obroty przekroczyly 3 tys bylo odczuwalne zawachanie skrzyni

http://vaglog.pl/log-007_h7328ve.html

kolejny log to 2 bieg w trybie manualnym, po przekroczeniu okolo 2500 obr wystepuje takie samo zjawisko jak wyżej

http://vaglog.pl/log-007_JcGu5IM.html

Zastanawiam sie czy dobrze zrobilem te logi.... jak coś to napiszcie to je poprawie. Pozdrawiam
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2017-03-02, 07:29   

To co pokazujesz to miejsce zapięcia sprzęgła konwertera. Wygląda normalnie. Sprzęgło lock-up się nie ślizga. Czuć ten moment bo występuje zmiana pracy.
Można by porównać poślizg przed zapięciem z innym takim samym samochodem i z ciekawości sprawdzić czy konwertery wykazują różnice. Ale to taka praca badawcza - doktorat ze zużycia konwertera.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
soldier 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 52
Skąd: Dziwnów
Wysłany: 2017-03-02, 10:49   

Tylko martwi mnie to szarpniecie jak podczas ostrzejszego przyspieszania na drugim biegu mija 2500 obr i na automacie na trzecim biegu przy 3000 obr. Tak jakby chcialo zmienic bieg ale nie zmienia. Jak jade spokojnie to przy tych obrotach zmienia bieg
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-03-02, 11:03   

Spróbój zmienić kodowanie skrzyni na inne , jeśli to nic nie pomoże to należało by skontrolować płytę zaworową - może skrzyni brakuje ciśnienia przy mocnym obciążeniu , ewentualnie problem tarczkowy już się pojawia
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2017-03-02, 11:21   

Skrzynia zmienia swoje zachowanie w zależności od mocy jaką przenosi. Włącza lock-up wcześniej, później, czy wcale. Widać, że Twoje wątpliwości występują właśnie w czasie włączania tego sprzęgła. Z gazem w podłodze skrzynia ani przy 2,5 ani przy 3 tys nie powinna zmieniać biegu i go nie zmienia tylko zapina lockup.
Czasem wady zasilania LPG powodują dziwne efekty. A one szczególnie są widoczne przy dużej mocy. Skrzynia oczekuje innego momentu niż ten który daje źle zasilany silnik.

Masz wątpliwości co do zachowania to chyba nie ma innej rady jak dać się przejechać polecanemu mechanikowi. Który zna takie konkretnie skrzynki. "Szarpnięcie" to może być normalka a może luz napędu/poduszek a może wada LPG a może faktycznie jakieś kłopoty skrzyni.

Jeśli czujesz różnice po wymianie oleju to jeszcze warto by sprawdzić poziom. Zakładam ze filtr i jakość oleju są dobre, dobrze zamontowane
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
soldier 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 52
Skąd: Dziwnów
Wysłany: 2017-04-20, 09:15   

Panowie zastanawiam sie nad jedna rzeczą. Jak mam przepustnice elektroniczna to w sprawie kodowania skrzyni musze patrzec na NON DBW? Bo jezeli tak to zgodnie z informacją z linku poniżej powinienem miec kodowanie 00000 lub 00010? A mam 00001.

http://wiki.ross-tech.com...n_(01V_/_5HP19)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.