Autor |
Wiadomość |
xluqas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D3
Wiek: 40 Dołączył: 28 Lis 2014 Posty: 207 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2017-03-09, 18:48 [D3 03 4.2MPI/LPG
] Alternator - Ładowanie
|
|
|
Witam padł mi dziś akumulator, na zgaszonym silniku miernik pokazuje mi około 12V, po odpaleniu silnika miernik pokazuje 12,45V.
Czy tak powinno być ? Wiem że a8 posiada jakiś moduł co steruje napięciem.
Jak sprawdzić ładowanie alternatora?
Chcę wykluczyć czy alternator, akumulator bądź moduł odpowiedni za zarządzanie energią padł. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
xluqas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D3
Wiek: 40 Dołączył: 28 Lis 2014 Posty: 207 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2017-03-09, 19:48
|
|
|
Jutro rano jeszcze sprawdzę na samym alternatorze ile daje, teraz mierzyłem było 13,2V
Przy alternatorze 13,5V, jutro jeszcze przeczyszcze styki, jak to nie pomoże to out i regeneracja. |
|
|
|
|
hasek
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 41 Dołączył: 14 Paź 2016 Posty: 30 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2017-03-09, 23:04
|
|
|
Sprawdź na spokojnie ładowanie bezpośrednio na alternatorze. U mnie po zakupie też padło ako, było włożone jakieś na sztukę. Myślałem, że sporą winę ma rozrusznik, bo stawiał ewidentnie opór. Rozrusznik podszedł do naprawy i znacznie lepiej kręcił silnik. Kupiłem nową baterię Varty i po niecałym tygodniu lekko się zdziwiłem jak na zegarach wyskoczyło info o słabym aku. Sprawdziłem ładowanie na aku i zonk, było chyba ok 12,6V. Pośpieszyłem się i wywaliłem alternator, pomyślałem, że padł mimo, iż tydzień prędzej przy naprawie rozrusznika był sprawdzany. Sprawdzili jeszcze raz i okazał się ok. Wrzuciłem go do auta i rzeczywiście na alternatorze książkowe 14,4V , a z tyłu na ako nadal 12V z groszem. Postanowiłem przyjrzeć się przewodom i połączeniom. Łączenie głównego przewodu masz w małej puszcze przy nogach pasażera. U mnie okazało się, że zakucie jednego oczka jest raczej słabe i na pewno się tam grzało, bo aż soki puściły. Wyciachałem stare oczko, po zakuciu nowego i na padniętym aku ładowanie od razu skoczyło do 13,9V. Nie jest jeszcze idealnie, ale nie założyłem jeszcze nowej baterii, bo ósema stoi od miesiąca w oczekiwaniu, aż fele wrócą z renowacji.
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-03-10, 07:36
|
|
|
drago_o napisał/a: | Alternator do wymiany. Powinieneś mieć minimum 13.6V(wartość znamionowa) |
niekoniecznie, najpierw trzeba sprawdzić jeszcze kilka innych rzeczy wyciagniecie
jak akku wyładowany to bedzie ciągnał duży prąd po odpaleniu i spore spadki napięcia
mogą być miałem to samo |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
xluqas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D3
Wiek: 40 Dołączył: 28 Lis 2014 Posty: 207 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2017-03-10, 13:17
|
|
|
Hmmm czegoś nie kumam dziś podpinam miernik pod akumulator a tu ...
A na obudowie alternatora ..
|
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2017-03-11, 14:27
|
|
|
hasek,
Powiedz w którym miejscu dokładniej jest ta puszka (pod wykładzina czy pod plastikami progu), chciałbym zajrzeć do siebie z ciekawości. |
|
|
|
|
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2017-03-11, 18:56
|
|
|
Ja zdemontowalem plastik ten co idzie na prog i odchyliłem dywanik . Następnie musisz odkręcić plastikową osłonke koloru czarnego jest dokrecona na dwie śrubki. |
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2017-03-11, 20:05
|
|
|
Ok jutro sprawdzę. Dzięki. |
|
|
|
|
xluqas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D3
Wiek: 40 Dołączył: 28 Lis 2014 Posty: 207 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2017-03-11, 21:00
|
|
|
Pczester, a jakie Ty masz problemy ? |
_________________ Moje Audi A8 D4 i Forum do Audi A6 C6 |
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2017-03-12, 06:16
|
|
|
Ogólnie nie mam problemów :-) ale wolę zapobiegać niż naprawiać ;-) Ładowanie mam 13,92 na akumulatorze, a po włączeniu wszystkich odbiorników spada do 13.61 Szału nie ma ale niby w granicach tolerancji. Nie sprawdzałem jeszcze jakieś jest na samym alternatorze i zauważyłem że raz na jakiś czas, po długim postoju, jak odpale auto to światła lekko pulsują przez pierwszą minute. Problemów z paleniem nie mam nawet jak auto stoi tydzień, czy jak odpale webasto rano. Ale jak zostawię kluczyk w aucie i np radio włączone to po 15 minutach wyskakuje komunikat by uruchomić silnik. Nie wiem dlaczego tak się dzieje...? Co do tego połączenia, to 3 dni temu byłem na pożarze BMW z 2014r (coś właśnie z instalacji zainicjowało pożar), więc wolę sprawdzić jak wygląda to połączenie :-)
[ Dodano: 2017-03-12, 17:03 ]
Tak to wygląda u mnie. Z tyłu mam na klemach 13,91V a na tym połączeniu ze zdjęcia mam 14,03V. Sprawdzę ile jest jeszcze na alternatorze. I teraz pytanie, czy te straty są za duże, czy w normie? |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-03-13, 12:07
|
|
|
zmierz ładowanie na akku po jeżdzie żeby się podładował
na nowym akku mam >14.3 jak się nażłopie
spadek 0.1V na dwóch połączeniach (to na słupku A i na klemie pirotechnicznej w bagażniku)
to dobry wynik |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2017-03-15, 20:54
|
|
|
Po jeździe mam 13,96 na klemach. Co do spadku od połączenia w nogach pasażera do akumulatora to faktycznie 0,1 jest OK. Jutro będę na kanale to sprawdzę ile jest na alternatorze i jaka strata jest wtedy między nim a połączeniem ze zdjęcia.
Macie pomysł jak wymienić ta końcówki z której poszły "soki"? Jak zarobić nową końcówkę na aucie? |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-03-15, 22:22
|
|
|
mały flex i zaciskarka hydrauliczna ręczna... ale nie wiem czy warto to ruszać...
grzeje się to to bo jest spadek a jak masz niedoładowany akku to idzie
tam powiedzmy tak jak u mnie 100A
0.1V * 100A to jest 10W w postaci ciepła...
jak akku jest doładowany to nic się tam nie przegrzewa, zacznij od wyczyszczenia połączenia
dużo prostsze
kabel plusowy ten krótki od bezpiecznika piro do akku ci się nie grzeje? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2017-03-16, 06:28
|
|
|
Nie sprawdzałem żadnych kabli pod kątem grzania się, ale dzisiaj sprawdzę i powiem jak to wygląda. |
|
|
|
|
|