|
Autor |
Wiadomość |
xrysio
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rysio
Jeżdzę: A8
Dołączył: 10 Maj 2017 Posty: 5 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 2017-05-10, 12:04 [D2 97 3.7PB
] SWAP silnika 3,7V8 z A8D2 i skrzyni Tiptron
|
|
|
Witam,
bardzo proszę o pomoc w podpięciu elektryki silnika i skrzyni po swapie silnika 3,7V8 z Audi A8D2 wraz z automatyczną skrzynią przednionapędową Tiptronic. Zamontowałem taki zestaw do innego auta i potrzebuję jak najprostszego schematu, jak to podpiąć elektrycznie, żeby działał w silniku zapłon i wtryski oraz skrzynia. Nie zabardzo wiem, jak się za to zabrać.
Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc i pozdrawiam! |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-05-10, 13:12
|
|
|
a może Rysio by tak najpierw regulamin przeczytał aby wiedzieć co i jak
Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań |
Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie z regulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. W przypadku nie poprawienia, zostanie on usunięty |
|
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
xrysio
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rysio
Jeżdzę: A8
Dołączył: 10 Maj 2017 Posty: 5 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 2017-05-10, 15:59
|
|
|
Bardzo przepraszam, przyznaję, że rzeczywiście nie doczytałem regulaminu. |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-05-10, 20:07
|
|
|
xrysio napisał/a: | ...jak to podpiąć elektrycznie, żeby działał w silniku zapłon i wtryski oraz skrzynia. Nie zabardzo wiem, jak się za to zabrać. |
xrysio, takie sprawy planuje/omawia się przed swapem silnika ...nie po
Generalnie musisz oddać komuś sterownik kto wyłączy w nim immo i silnik zagada. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2017-05-11, 02:49
|
|
|
Akurat w D2 to jest wszystko w zasadzie mega proste, bo silnik z wiązką jest demontowalny (caly zespół napędowy). Tak naprawdę trzeba wyjąć wszystko z budy (silnik+skrzynia+wiązka+sterowniki z podszybia). Oczywiscie wiązka i sterowniki rzucone na kolektor i odpięte tylko przy scianie grodziowej.
Po tym zabiegu pozostaje jedynie wyłączyć immo jak Daniel napisał (najblizszy tuner jakiś potrzebny i ok. 300 zlotych w kieszeni) i podłączyć właściwie zasilanie i masy do sterowników pod wtyczki odpięte z grodzi. Wtedy silnik odpali |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
xrysio
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rysio
Jeżdzę: A8
Dołączył: 10 Maj 2017 Posty: 5 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 2017-05-12, 07:16
|
|
|
Bardzo dziękuję za odpowiedź. Mechanicznie robię wszystko sam, natomiast jeżeli chodzi o elektrykę, to działam trochę "Metodą Biblijną" (szukajcie, a znajdziecie).
Robiłem już takie swapy z silnikiem V6 i tak to właśnie podpinałem, ale to było proste, bo była skrzynia manualna. Tutaj jest Tiptronic i boję się właśnie o tą drugą część, czyli o podłączenie skrzyni, tak żeby chodziła. Nie ma do niej osobnej wiązki, a poza tym wyświetlacz biegów jest w liczniku. Czy da się to jakoś prosto podłączyć? Biegi nie muszą być wyświetlane. |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2017-05-12, 17:44
|
|
|
Cale podlaczenie elektryczne automatu jakie masz leci ci przez wiązkę ze sterownikami (tą demontowaną przy grodzi co miałeś rzucic na kolektor), niczym się nie przejmuj, jak zdemontujesz caly zespol napedowy to rzucając kable na kolektor ssacy silnika będziesz miał podpięty już do przerzucenia komplecik. To co odpinasz z grodzi to zasilania, masy i sygnaly dodatkowe (np. sygnał do predkosciomierza, obrotomierza itp.). Jak te plusy, masy i sygnały połączysz z biorcą to cały zespół napędowy będzie działać (skrzynia i silnik). Musisz tylko właściwie podłączyć wybierak od automatu, to wszystko. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
xrysio
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rysio
Jeżdzę: A8
Dołączył: 10 Maj 2017 Posty: 5 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 2017-05-15, 06:40
|
|
|
Piękne dzięki za pomoc. W sobotę udało mi się odpalić silnik. Oczywiście tylko kilka razy po ok. 1 sek., bo nie jest jeszcze ściągnięte immo i chłodzenie silnika też jeszcze nie podłączone. Mam nadzieję, że w przyszły weekend uda mi się znowu coś zrobić. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|