Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 4.2PB/LPG ] Brak 4 biegu jaka przyczyna ?  
Autor Wiadomość
Bartesz 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2 4.2 quattro
Wiek: 32
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 8
Skąd: RADOM
Wysłany: 2017-05-30, 22:22   [D2 95 4.2PB/LPG ] Brak 4 biegu jaka przyczyna ?

Cześć wam wszystkim, mam pewien problem mianowcie nie działa 4 bieg.. wszystkie inne działają płynnie nez żadnych szarpnięć czy coś. Jadąc na 3 po przekroczeniu 4 tyś obrotów świeci sie 4 ale jedzie na 3. Jakieś pomysły ?
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2017-05-31, 07:14   

Jeden z objawów niskiego stanu oleju w skrzyni (tak ma 4HP).
Miejmy nadzieję, że to tylko to.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Bartesz 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2 4.2 quattro
Wiek: 32
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 8
Skąd: RADOM
Wysłany: 2017-05-31, 09:12   

Da sie samemu sprawdzić ten stan oleju i ewentualnie dolać ?
A jak nie to jakie jeszcze mogą być tego przyczyny ? Zaznacze że wcześniej chodziło ale potem przestał działać 4 bieg
 
 
mlody1206 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lis 2015
Posty: 83
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 2017-06-02, 15:25   

Może olej Ci gdzieś ucieka dlatego nagle zabrakło 4-go biegu. Było na forum jak samemu zweryfikować stan oleju w ASB poszukaj.
 
 
Bartesz 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2 4.2 quattro
Wiek: 32
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 8
Skąd: RADOM
Wysłany: 2017-06-02, 22:25   

Mógłbym dolać jakiegoś oleju uniwersalnego do skrzyni automatycznej w celu sprawdzenia czy ten 4 bieg powróci po uzupełnieniu oleju ? Jak byłoby ok to wymieniłbym na nowy zalecany przez serwis <okok> widziałem że poci sie miska więc pewnie brakuje oleju <bezradny>
 
 
mlody1206 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lis 2015
Posty: 83
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 2017-06-06, 19:27   

To jak się poci od razu filtr, uszczelka, olej i z głowy (ew. dolej chociaż litr oleju taki jak ma być). U mnie połowa odradzała wymianę oleju bo jak twierdzili "nie wyjedziesz z garażu" albo "zrobisz 1000km i padnie". Efekt był taki że odkąd kupiłem auto to skrzynia szarpała czasami. Często silnik gasł jak trzymałem go na hamulcu i na "D" - jakieś 5 mis. przed wymianą gasł za każdym razem jak tylko wbiłem "D" czy "R". Po wymianie (stary olej szaro-czarny i śmierdzący) nie gaśnie, obroty na hamulcu i na "D" spadają max o 100 obr skrzynia praktycznie nie szarpie i zrobiłem ze 2000 km i wszystko działa jakby coraz lepiej.

Nie twierdzę że uratowałem skrzynię bo po ponad roku jak ją mam na pewno dostała po d*pie ale jestem zadowolony z zabiegu. Jak mówią te skrzynie 4HP są "debilo odporne" :-)

Nie zmuszam i nie namawiam ale w moim przypadku póki co mogę powiedzieć że udało się.
 
 
Bartesz 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2 4.2 quattro
Wiek: 32
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 8
Skąd: RADOM
Wysłany: 2017-06-08, 16:20   

Doleje tego oleju a jak 4 wróci to zrobie wtedy kompleksową wymiane z uszczelkami i filtrami ;)
 
 
Sir HT 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: ---
Skrzynia: ---
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: CD7 2.2 USDM
Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 5
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-07-06, 07:48   

Podepnę się z pytaniem żeby nie tworzyć nowego wątku -
jakie są koszta wymiany oleju w skrzyni 5HP (S8 z 2001)?
 
 
Kolmax1992
[Usunięty]

Wysłany: 2017-09-14, 19:31   

Kochane 4HP ;) też szykuję się na wymianę oleju ( MOBIL LT ) Skrzynka nie szarpie i śmiga. Niby 270 tyś ale kto wie czy prawda
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2017-09-14, 19:45   

MOBIL LT 71141 nie jest do 4HP tak można zrozumieć po wypowiedzi.

S8 5HP - LT 71141 jest OK.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-09-14, 20:43   

marekp750 napisał/a:
MOBIL LT 71141 nie jest do 4HP tak można zrozumieć po wypowiedzi.

Wg TEGO dokumentu ze strony ZF, jak najbardziej może być stosowany w 4HP. Sam jeździłem na takim 25tys. km i skrzynia działała poprawnie.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2017-09-15, 06:16   

A ja mam inne doświadczenie, tam gdzie był zalany LT w 4HP to skrzynie padały.
Znam trzy takie przypadki. Teraz pytanie czy padły by też gdyby zalane były ATF czerwonym?
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 529
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2017-09-15, 21:36   

W ramach ciekawostki hobbystycznie zacząłem sobie czytać manuale ZF i napisano w nich, że 5HP mogą latać zarówno na Dexronie jak i LT 71141. Jest jeden warunek, skrzynia od początku musi mieć zalany jeden rodzaj oleju.
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-09-16, 14:28   

gtfan napisał/a:
marekp750 napisał/a:
MOBIL LT 71141 nie jest do 4HP tak można zrozumieć po wypowiedzi.

Wg TEGO dokumentu ze strony ZF, jak najbardziej może być stosowany w 4HP. Sam jeździłem na takim 25tys. km i skrzynia działała poprawnie.

Jak Pepek napisal. Polecam poczytac manual ZFa dla Jaguara np.
_________________
Black Cars Matters
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.