Autor |
Wiadomość |
wujekdon
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Igor
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 17 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-07-14, 00:28 [D3 06 4.2TDI
] Wibracje przy wciśniętym hamulcu na D/R
|
|
|
Witam,
niestety nie znalazłem podobnego tematu więc zakładam nowy.
Od pewnego czasu przy wciśniętym hamulcu na postoju - skrzynia w pozycji D lub R - pojawiają się wibracje odczuwalne oraz słyszalne w kabinie. Czy wie ktoś co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Skrzynia biegi zmienia płynnie nie szarpie. Po ruszeniu z miejsca wibracje ustają jak również po wrzuceniu P lub N.
z góry dzięki za pomoc |
|
|
|
|
|
|
|
Glac
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 21 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 267 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-07-14, 18:29
|
|
|
Jakie paliwo lejesz? Spróbuj zalać inne dobre.
Wibracje prawdopodobnie pochodzą od silnika.
Sprawdziłbym też wtryski i poduszki silnika, skrzyni. |
|
|
|
|
|
|
|
Gecio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2017-07-20, 22:33 Re: Wibracje przy wciśniętym hamulcu na D/R
|
|
|
wujekdon napisał/a: | Witam,
niestety nie znalazłem podobnego tematu więc zakładam nowy.
Od pewnego czasu przy wciśniętym hamulcu na postoju - skrzynia w pozycji D lub R - pojawiają się wibracje odczuwalne oraz słyszalne w kabinie. Czy wie ktoś co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Skrzynia biegi zmienia płynnie nie szarpie. Po ruszeniu z miejsca wibracje ustają jak również po wrzuceniu P lub N.
z góry dzięki za pomoc |
Co pokazuje komputer?? |
|
|
|
|
Maryo
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 44 Dołączył: 20 Kwi 2016 Posty: 1 Skąd: FB
|
Wysłany: 2017-07-28, 21:53
|
|
|
Witam, również i u mnie jest też tak jest jak u kolegi wujekdon |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2017-08-02, 08:24
|
|
|
Jak przełączysz na P to nie ma ? |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
TommyA8L
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 45 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 245 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2020-09-14, 21:01
|
|
|
Witam
Mam identyczny problem.
Czy wie ktos co bylo przyczyna?
Poduszki silnika raczej nie bo wtedy na N i P tez by wibrowalo
Dzieki |
|
|
|
|
|
|
|
norus001
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 45 Dołączył: 04 Sty 2021 Posty: 1 Skąd: Luboń
|
Wysłany: 2021-01-04, 18:18
|
|
|
Witam mam ten sam problem czy ktoś doszedl do tego i to naprawil? |
|
|
|
|
TommyA8L
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 45 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 245 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2021-01-04, 22:30
|
|
|
norus001 napisał/a: | Witam mam ten sam problem czy ktoś doszedl do tego i to naprawil? |
A w jakich okolicznosciach sie pojawil?
U mnie po wymianie przedubow wewn ale po jakims czasie ustalo |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2021-01-09, 20:08
|
|
|
TommyA8L napisał/a: | Poduszki silnika raczej nie bo wtedy na N i P tez by wibrowalo | Na P i N silnik nie ma obciążenia, na D i R napędza pompę skrzyni a to spore obciążenie
Moim zdaniem poduszki wybite |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
robrob
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D3,
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Maj 2016 Posty: 71 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 2021-01-10, 09:46
|
|
|
a przyczyną nie może być sprzęgło hydro kinetyczne ? |
|
|
|
|
|
|
|
TommyA8L
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 45 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 245 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2021-01-10, 10:44
|
|
|
danishow napisał/a: | TommyA8L napisał/a: | Poduszki silnika raczej nie bo wtedy na N i P tez by wibrowalo | Na P i N silnik nie ma obciążenia, na D i R napędza pompę skrzyni a to spore obciążenie
Moim zdaniem poduszki wybite |
Czesc
Poduszki sprawdzane byly jak i zadnego bledu w diagnostyce w tym kierunku nie bylo.
Ale jak pisalem, pojezdzilem troche po wymianie tych przegubow i wibracje sie zmniejszyly wiec dla mnie teraz jest ok. |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2021-01-10, 13:14
|
|
|
99% tych przyczyn co opisałeś to przeguby... szczególnie jak w 4.2TDI czuć delikatne szarpanie, mrowienie a nawet telepanie budą na D trzymając auto na hamulcu
i od tego zawsze należy zacząć bo przez duży moment bardzo szybko te elementy potrafią zakończyć żywot szczególnie jak się namiętnie korzysta z mocy
/momentu |
|
|
|
|
|
|
|
|