Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI ] Błąd czujnika G28 oraz przestawiony rozrzą  
Autor Wiadomość
Łukasz94 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 76
Skąd: Słubice
Wysłany: 2017-08-27, 07:04   [D3 03 4.2MPI ] Błąd czujnika G28 oraz przestawiony rozrzą

Witam

Próbowałem znaleźć informacje o moim problemie ale niestety go nie znalazłem więc zakładam nowy temat . Problem u mnie się zaczął pewnego dnia jak pojechałem autem na zakupy i dosłownie po 5 min wracam , chce odpalić auto a tu nic . Krecil tylko rozrusznik i nic po za tym . Po kilku krótnej próbie auto dalej nie odpaliło. Wziąłem z domu komputer aby sprawdzić błędy. Wyrzucilo mi blad położenia wału G28 . Usunąłem go i auto odpaliło. Jednak po powrocie do domu otwieram maskę a tam dziwny klekot nad kolektorem w miejscu 3 cylindra po obu stronach w tym samym miejscu. Zgasilem i zacząłem szukać problemu . Pierwsze co to ustawienie napinaczy w kanale 90 i pracują idealnie ale w kanale 93 jest bank 1 na -13 a bank 2 na -5 . Czyli wychodzi na to że rozrzad się przestawil podczas kręcenia silnikiem jak próbowałem odpalić go przy sklepie z tym błędem położenia. Ale czy cos takiego jest możliwe? Czy może być tak że czujnik G28 jest uszkodzony i mimo że auto odpala , może wysyłać nie prawidłowe informacje do sterownika silnika i stąd pokazuje źle ustawiony rozrzad i trzęsie silnikiem itp ? Bo od momentu jak nie odpalił zaczęła już drgac karoseria i silnik chodzi nie równo <onie> Co byście mi doradzili? Zrzucić rozrzad i ustawić ponownie i sprawdzić jak będzie ? Czy jednak skierować się ku czujnikowi i w nim może leżeć problem?

Dodam że wyciągnąłem kolektor i wszystko przeczyscilem, założyłem nowe uszczelki pod pokrywa olejowa, zawory , uszczelki pod pokrywami zaworow wraz z zaslepkami itp. Po ponownym odpaleniu sprawdzam kanał 93 a tam już-13 na banku 1 i już -3 na banku 2 . Od czego to jest zależne że co rusz się rozrzad przestawia ? Czy ten ten klekot jest spowodowany stukaniem zaworów? Mimo że na jednym jest teraz tylko -3 to druga strona ma wpływ tak samo na obie strony pracy wszystkich elementów rozrzadu i stąd te dziwne "cykanie" ? Bardzo was proszę o pomoc bo nie wiem od czego zacząć już
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2017-08-27, 09:37   

Dopóki masz rozjazd na minus nic się nie może wydarzyć z zaworami.
Przecież jak nastawnik dobrze działa to do -24 stopni kręci wałkiem ssącym a przecież kolizji nie ma tłoka z zaworami.

Jeżeli masz zweryfikowane ustawienie rozrządu na blokady (wałków i wału) to problem
leży w samych nastawnikach lub napędzie wałka ssącego.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Łukasz94 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 76
Skąd: Słubice
Wysłany: 2017-08-27, 12:16   

Co byś mi poradził w takiej sytuacji zrobic ? Bo nastawniki to na pewno nie są bo są po przeciwnych stronach i od nich żadnego najmniejszego dźwięku nie ma . Te dziwne cykanie wydobywa się gdzieś w okolicy 3 cylindra po obu stronach kolektora. Bardzo to dziwne jest no i demontujac cały kolektor nic niepokojącego nie zauważyłem w dodatku pod pokrywa zaworów również <onie>

Jak odpalam to po chwili zaczyna mi trzasc buda i obroty wahają się między 640 a 680 obr/min cały czas bo patrzyłem na vagu bo na liczniku jest to niezauważalne. Nie mam pojęcia o co chodzi <bezradny> stało się to właśnie po tym jak wywalilo czujnik położenia.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2017-08-27, 15:42   

To co napisałem dotyczyło wyjaśnienia rozjechania na 93. Nastawnik nie musi hałasować
by nie działać prawidłowo. Spełnia kilka funkcji a nie jedną.

Co do hałasów to dobrze osłuchać, rozebrać, namierzyć problem.

Jeżeli dalej masz błąd g28 to najpierw zająć się czujnikiem, jeden z ważniejszych czujników
przy silniku. Jego nieprawidłowa praca rzutuje na wszystkie aspekty pracy silnika.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Łukasz94 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 76
Skąd: Słubice
Wysłany: 2017-08-27, 16:53   

No to mnie teraz zmartwiles. Nagram filmik w którym miejscu to stuka i może coś doradzisz chodź to i tak nie odda tego samego co byś sam usłyszał ale może jednak coś podpowie. Te dziwne cykanie pojawiło się właśnie od razu jak usunąłem błąd czujnika położenia g28 i od tamtego momentu nie jechałem ani razu autem bo szczerze się boje ale wygląda na to że muszę zrobić nim chociaż 50 km i zobaczyc jakie błędy powróciły <boisie> czy mimo to że czujnik niby działa , może podawać błędne informacje do sterownika silnika i dlatego mam drgania auta i dziwna pracę?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.