Autor |
Wiadomość |
maearek
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D2
Wiek: 38 Dołączył: 28 Wrz 2017 Posty: 4 Skąd: Wrocc
|
Wysłany: 2017-09-28, 10:23 [D2 ALL
] Brak wspomagania po rozgrzaniu-nawet po wymianie
|
|
|
Witam wszystkich.
Posiadam Audi A6 z servotronic. Trafiłem do was na forum, bo znalazłem podobne tematy z problemem wspomagania po rozgrzaniu płynu. Kupiłem auto i wspomagania na postoju nie było. Zmieniłem pompe i chodziło super, nawet po nagrzaniu.
Po wymianie miałem zalany płyn SWAG 6161. po około tygodniu zaczęło słabnąć po rozgrzaniu płynu, natomiast rano jednym palcem.
Wymieniłem płyn na FEBI 6162 i jest jeszcze gorzej. Jak zimny chodzi super, ale po kilku km totalny brak na postoju.
Płyn nie buzuje, pompa nie wyje.
Dużo osób ma podobny problem ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi jak to naprawić
Może zna ktoś dobry warsztat w okolicach wrocławia który znajdzie przyczynę zanim wymienie magiel i kilka pomp?
Zastanawiam się czy nie zalać G004 z serwisu, tylko czy coś to da?? |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2017-09-28, 11:06
|
|
|
Teraz zalewanie płynu może nic nie dać , skoro do auta gdzie zalecany jest olej syntetyczny - wlałeś mineralny . Było trzeba od razu kupować G004 . |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-09-28, 11:38
|
|
|
Do D2 zalecany jest minerał, nie syntetyk |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2017-09-28, 11:46
|
|
|
Tak - ale aktualnie można lać syntetyk , w żaden możliwy sposób nie powinno się mieszać tych olejów bez dokładnego oczyszczenia układu |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
|
|
|
maearek
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D2
Wiek: 38 Dołączył: 28 Wrz 2017 Posty: 4 Skąd: Wrocc
|
Wysłany: 2017-09-28, 12:27
|
|
|
michalwruszak napisał/a: | Teraz zalewanie płynu może nic nie dać , skoro do auta gdzie zalecany jest olej syntetyczny - wlałeś mineralny . Było trzeba od razu kupować G004 . |
wlałem mineralny do wlali mi przy wymianie pompy SWAG 6161 a to jest syntetyk. Gdy wspo,aganie zaczeło mi słabnąć po ok. tygodniu zaczęłem szukać przyczyny. Wyczytałem , że SWAG 6161 to syntetyk a na zbiorniczku pisze zeby lać tylko mineralny, więc wymieniłem na FEBI 6162 i na FEBI'm jest jeszcze gorzej, wspomaganie od razu po nagrzaniu słabnie, natomiast na SWAG'u słabło ale nie aż tak bardzo. Więc gdzie jest przyczyna skoro po wymianie pompy przez tydzień było OK? |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-09-28, 12:34
|
|
|
nie rozumiem, dlaczego lejecie jakieś dziadostwo typu febi, skoro oryginalny płyn do wspomagania dostępny w ASO od ręki kosztuje ok. 50zł... ??? A udowodnione jest tu m.in. na forum że płukanka i potem zalanie układu tym olejem bardzo poprawia prace wspomagania.
Jeśli jest widoczna różnica między płynami jak pisałeś wcześniej, to zalej to co fabryka każe (czyli oryginał) i zobacz jak wtedy będzie... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
maearek
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D2
Wiek: 38 Dołączył: 28 Wrz 2017 Posty: 4 Skąd: Wrocc
|
Wysłany: 2017-09-28, 12:38
|
|
|
widzisz. Mi zalalli w warsztacie taki płyn, a że pisze na zbiorniczku tylko mineralny to spróbowałem FEBI tak jak większość lała.
Spróbuje przepłukać układ i zalać oryginał z ASO.
tylko zastanawia mnie ten objaw którzy mają wszyscy przy tym servotronicu, że na zimnym działa OK a po rozgrzaniu słabnie... gdzie ta przyczyna? |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-09-28, 12:46
|
|
|
może wina leży w samym zaworku i po nagrzaniu zmniejsza się przepustowość... ale to zobaczysz po wymianie na oryginały płyn. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-09-29, 20:02
|
|
|
maearek napisał/a: | tylko zastanawia mnie ten objaw którzy mają wszyscy przy tym servotronicu, że na zimnym działa OK a po rozgrzaniu słabnie... gdzie ta przyczyna? | Częstym problemem takiej przypadłości jest zaworek/regulator ciśnienia wkręcony w pompę.
Olej to tylko z ASO lub LM Zentral-Hydraulik-Öl. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
maearek
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D2
Wiek: 38 Dołączył: 28 Wrz 2017 Posty: 4 Skąd: Wrocc
|
Wysłany: 2017-11-02, 21:41
|
|
|
więc tak. jestem po wymianie płynu na ori z ASO.
Problem nadal ten sam. Układ przepłukany.
Jak zimny to servotronic super.
Po nagrzaniu zanika.
Czy wymieniał ktoś z was zaworek w maglownicy , który może dawać taki objaw? |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-11-02, 22:06
|
|
|
żeby wyjąc zaworek musisz niestety wyciągać całą maglownice. Zaworek wymienić to 2 min. Jest on przykręcony na 4 śrubki i tyle. (no chyba że nie idą i trzeba rozwiercać )
A może spróbuj jeszcze przeczyścić ewentualnie podmienić przekaźnik servotronik. Może on na mikrostykach już wymaga przeczyszczenia. Może zacznij od tego zanim zaczniesz wyciągać maglownice
Ja miałem taki przypadek z przekaźnikiem pompy paliwa. Raz mi auto odpalało raz nie....już "pół auta" chciałem wymieniać a okazał się przekaźnik, który po przeczyszczeniu działa nadal |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-11-02, 23:03
|
|
|
Wcześniej pisałem o zaworku w pompie a nie w maglownicy, w maglu siedzi tylko zawór Servotronic sterowany przekaźnikiem o którym wspomniał Marcin. W pompie natomiast jest mechaniczny zaworek odpowiedzialny za stałe ciśnienie w układzie wspomagania i tam trza zajrzeć ...czyli pompa na stół i rozkręcamy |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-11-02, 23:18
|
|
|
danishow napisał/a: | czyli pompa na stół i rozkręcamy |
łeee, to tragedii nie ma |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
|