Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Zwrotnice i drążki kierownicze, a geometria kół  
Autor Wiadomość
jairzinho7 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronick
Zasilanie: PB
Imię: Emil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-18, 17:54   [D2 ALL ] Zwrotnice i drążki kierownicze, a geometria kół

Panowie mam problem z ustawieniem geometrii zawieszenia, zwłaszcza z tyłu.

Drążki kierownicze z tyłu mam już maksymalnie wychylone i nadal koła mam rozbieżne. Regulacja w drugą stronę tylko pogarsza sprawę. Wychodzi na to, że drążki kierownicze są byt krótkie.

Co było zrobione: wstawione poliuretany w górny i dolny wahacz oraz zwrotnicę; wymienione drążki kierownicze po obu stronach.

Kąt pochylenia kół daje się regulować w pełnym zakresie, najlepsza zbieżność jaką udało się uzyskać, to -1st42' w lewym kole i -1st36' w prawym. Najgorsze wychodziły ponad -5 stopni na każdym z kół.

Oczywiście tnie oponę od środka.

Widzę, że coś było pomieszane w zawieszeniu, bo drążek kierowniczy był (i jest nadal, tylko że nowy) ze sworzniem, a w roczniku 94/95 były tylko z tulejami i śrubą.
Nie jestem pewien zwrotnicy, czy ucho do którego mocowany jest drążek kierowniczy nie jest skrzywione (na oko nic nie widać).

Stąd moje pytania: czy zwrotnice preFL i FL się różnią od siebie diametralnie długością tego wspomnianego powyżej ucha? Czy drążki kierownicze preFL i FL mają różne długości? (choć w jednym z tematów na tym forum powiedziane zostało, że mają te same wymiary). Czy zwrotnice od S8 mogą różnić się od tych gdzie jest standardowa wysokość i twardość zawieszenia?

Wózek tylnego zawieszenia nie ma śladów uderzenia - nawet nie wygląda jakby był kiedykolwiek odkręcany.

Z góry dzięki za pomoc!
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-10-19, 11:26   

Jeśli masz sworznie zamiast tulei, to pierwsze co trzeba sprawdzić to długość drążków. Może faktycznie założone są z czegoś innego.

Przed liftem 4d0501529f
Po lifcie 4d0501529h

Nie mam pojęcia, czy się różnią długością. Zamienniki są różne dla każdego z tych numerów, a ze zdjęć wynika, że mogą mieć inne tuleje.
 
 
jairzinho7 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronick
Zasilanie: PB
Imię: Emil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-19, 11:33   

Według tego tematu: http://www.a8team.pl/d2-a...lny-vt19696.htm drążki ze sworzniem i z tuleją mają tą samą długość. Ale pewności oczywiście nie mam.

Czy jest na forum ktoś obeznany w temacie zawieszeń w naszych D2? Ktoś kto już niejeden taki samochód naprawiał od strony zawieszenia?
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 247 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5111
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-10-19, 11:45   Re: Zwrotnice i drążki kierownicze, a geometria kół

jairzinho7 napisał/a:
Czy zwrotnice od S8 mogą różnić się od tych gdzie jest standardowa wysokość i twardość zawieszenia?

Zwrotnice w pre-FL A8 a S8 z tego samego roku na pewno mają inne numery, mam porównanie u siebie ABZ z AHC, ale czym się dokładnie różnią mogę sprawdzić dopiero jak wsadzę tam te z 3.3 TDI celem swapu na 385mm.
_________________
Black Cars Matters
 
 
jairzinho7 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronick
Zasilanie: PB
Imię: Emil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-19, 16:25   

Pod względem problemów z ustawieniem zbieżności największy wpływ na to będzie miała długość tego "wąsa" w zwrotnicy gdzie mocowany jest drążek kierowniczy i ewentualne jego odchylenie od osi koła. Ja mam ten sam problem - nie mam drugiej na porównanie i nie mam jak tego sprawdzić.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-10-20, 14:14   Re: Zwrotnice i drążki kierownicze, a geometria kół

dice111 napisał/a:
Zwrotnice w pre-FL A8 a S8 z tego samego roku na pewno mają inne numery, mam porównanie u siebie ABZ z AHC, ale czym się dokładnie różnią mogę sprawdzić dopiero jak wsadzę tam te z 3.3 TDI celem swapu na 385mm.

Ale koledze chodzi o tylne zawieszenie i tylne zwrotnice :)

Dzisiaj rozmawiałem z kolegą.
Te drążki kierownicze ze sworzniami nie występowały w tym roczniku i moim zdaniem to właśnie w tym może być cała różnica.
W roczniku 1995 są tylko jedne drążki kierownicze, niezależnie od wersji silnika czy zawieszenia, i są to te z tulejami.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
jairzinho7 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronick
Zasilanie: PB
Imię: Emil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-20, 15:10   

Dokładnie tak jak Kolega Foss powiedział. Czekam na właściwe drążki kierownicze i chwilę czasu żeby to zamontować. Tym razem nie zostawię tego mechanikowi <niechce>

Zdam relację po wymianie i ustawieniu zbieżności.

[ Dodano: 2017-10-28, 13:25 ]
Faktycznie okazało się, że zamontowane drążki kierownicze są za krótkie. 4E0 501 529G nie pasują do zawieszenia PreFL - także tego z NIVO. Są o dobry centymetr za krótkie.

Pasują 4D0 501 529F, ale z pewnym zastrzeżeniem: Przewody od NIVO są umieszczone w takim miejscu w tylnym wózku, że podczas pracy zawieszenia, mogą ocierać o ten drążek kierowniczy. Niezbędne jest lekkie odgięcie ich w odpowiednią stronę.

Po tym zabiegu geometria kół ustawiona bez problemu.

Temat do zamknięcia.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-10-28, 14:56   

jairzinho7 napisał/a:
Faktycznie okazało się, że zamontowane drążki kierownicze są za krótkie. 4E0 501 529G nie pasują do zawieszenia PreFL - także tego z NIVO. Są o dobry centymetr za krótkie.
(...)
Po tym zabiegu geometria kół ustawiona bez problemu.

No, czyli gra gitara. Tak trzymać <okok>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.