Autor |
Wiadomość |
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-12-10, 00:31 [D2 97 4.2PB
] Skrzynia - tryb awaryjny
|
|
|
Cześć, koledzy proszę o kilka porad. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2017-12-10, 09:26
|
|
|
Jak działa wsteczny to konwerter chodzi ok, nie rób testów na niesprawnej skrzyni bo zniszczyć może się bardziej. To jednak wskazuje na uszkodzenie w zespole sprzęgła forwardu, trzeba prześledzić też sterowanie. Znaleźć dokadnie skąd pochodzi oring.
Znajdż manual do skrzyni i poszukaj do czego jest kanałek ze sprężynką, tam pewnie był jakiś zawór zwrotny albo tłumik. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-12-10, 09:39
|
|
|
Masz pęknięte zabezpieczenie kosza A czyli forwardu na 85%. Nie musisz mieć odłamków w misce ani na płycie. Miałem to samo, i gdzieś mi się taka fotka wala (zabezpieczenie się oberwało ale nie na tyle aby odpadło, objawy były te same) A o tych segerach co piszesz to one są w zestawie (seger, sprężynka i tulejka gumowa) sprężyna dociska tuleję gumową która uszczelnia połączenie do kosza środkowego (d/e - jest podwójny i jest w samym środku hierarchii sprzęgieł.) Widać go na ostatniej fotce, on się nie obraca bo jest na wpuście. Seger ma być osadzony na głębokości 5mm od czoła kanału.
Olej lej mobila albo droższego ZF.
Uszczelniacz corteco co20033872 o wym. 85x105x12
Logów nie mogę odpalić, wrzuć może na neta w formie exela. |
_________________
|
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-12-10, 09:49
|
|
|
Dzięki za info. Zabezpieczenie kosza forward czyli taka cienka blaszka, szok jak takie małe gówno może pękać.
W zasadzie to jeśli kosz forward będzie cały i płyta tez ok to konwerter zmienię bo potem szkoda znowu zrzucać skrzynie. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-12-10, 11:43
|
|
|
Jestem tego samego zdania co Krzysiek, to samo robiłem jakiś czas temu w BMW serii 7 ...ta sama skrzynia tylko bez quattro. Na 99% problem jest z koszem forwardu, te małe zabezpieczenie kosztuje niecałe Euro ale na wszelki wielki zakupiłbym też nowe gumowe tulejki i sprężynki, wydasz na to parę złotych a będziesz pewny że znów nie wypadnie.
Poniżej widać uszkodzony kosz gdzie rant całkiem sie oderwał ale miałem tez przypadek gdzie tylko się odgiął i nie było żadnych drobnych części w misce.
Na ostatnim zdjęciu zaznaczyłem na czerwono omawiane sprężynki i miejsce ich montażu.
1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 221 raz(y) 196,34 KB |
2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 213 raz(y) 197,43 KB |
3.jpeg
|
|
Plik ściągnięto 224 raz(y) 238,87 KB |
|
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-12-10, 11:45
|
|
|
A to cały kosz
Oj a ja durny myślał że to cienka blaszka. No tak dlatego nic nie będzie w misce bo to pęka z tyłu.
Krzychu gdzie kupowałeś kosz?
Gdybym miał wyjętą skrzynie miałbyś chęć pomoc w naprawie, tylko nie wiem ile km mam do ciebie. Tam wyżej w poscie edytowałem go dodajac jeszce pytanie o olej, zerkinj proszę. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-12-10, 11:53
|
|
|
A i co do kupna kosza to nie wierz w jakieś wzmacniane bo takie nie istnieją, kup oryginalny ZF i z pewnością wytrzyma kolejne kilkanaście lat. Koszt coś około 130 Euro o ile dobrze pamiętam, olej możesz też kupić MANNOL AG52 lub RAVENOL (nie pamiętam symbolu), oba sprawdzone i są naprawdę ok. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-12-10, 11:55
|
|
|
koledzy gdzie kupic nowy kosz od ZF bo midparts lub samko to mają raczej te co sa na ebay "wzmacniane" a to sam mogę kupić?
130euro to dobra cena |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-12-10, 12:06
|
|
|
Mogę zamówić ci części bezpośrednio u producenta ZF, olej też np. MANNOL ...10L coś około 200 PLN. Tylko że musisz doliczyć jeszcze około 60-70 zł za przesyłkę do PL. Żeby cokolwiek zamówić potrzebuje 10-cyfrowy kod skrzyni, widnieje na zielonej blaszce. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-12-10, 12:11
|
|
|
Najlepiej ASO, mi się udało swego czasu kupić skrzynkę po remoncie ale z urwanym dzwonem po kolizji. Mam na zapasie skrzynię fbe do remontu z urwanym koszem i najprawdopodobniej będę kosz zamawiał w aso bo zamienniki to szkoda pchać ze względu na ilość roboty przy wymianie. Kosztować to kosztuje ale targać skrzynię 2 albo 3x..
400km nas dzieli |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-12-10, 12:17
|
|
|
krzychu22.p1i, ASO ma to samo co ZF tylko że droższe. Rozmawiałem z pracownikiem centralnego magazynu VW w Niemczech i z szefem sprzedaży firmy ZF na mój region ...obaj to potwierdzili. Ale jak ktoś ma zniżki w ASO i zero kontaktu bezpośrednio z ZF to ASO na pewno będzie lepszym wyborem |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-12-10, 15:47
|
|
|
Kosz A forward do 5hp24A to raczej powinien być taki sam w każdej. Tabliczkę widziałem ale nie jestem pewien czy numer będzie czytelny.
A mógłbyś sprawdzić dokładnie jaka cena będzie od ZF tego kosza, mój motor to AKG. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-12-10, 19:24
|
|
|
Dtd ma nr skrzyni 1058020008. Kosz taki sam jest. |
_________________
|
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-12-10, 21:02
|
|
|
tak moj numer na skrzyni DTD to dokladnie 1058020008
czy kolega danishow moglby pozyskać ceny dla kosza i konwertera |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-12-10, 21:57
|
|
|
Jak nie zapomnę to jutro wyślę zapytanie o ceny |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|