Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Wypadanie zapłonu na 1 cylindrze  
Autor Wiadomość
Eriu 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3 Long
Wiek: 28
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 98
Skąd: Rybnik (śląskie)
Wysłany: 2017-12-12, 18:05   [D3 03 4.2MPI/LPG ] Wypadanie zapłonu na 1 cylindrze

Witam tak jak w temacie. Mam problem z wypadajacym zapłonem na 1 cylindrze problem na benzynie jak i na nowej instalacji gazowej. Wymieniłem już cewke na ori i dalej to samo czasami szarpie czasami chodzi normalnie. Rozrząd był wymieniony z 10 tyś km temu Nowa instalacja gazowa z 500km temu i nowe świece pod gaz wraz z instalacja. Cewke dziś wymieniłem po przejechaniu 10km problem dalej ten sam. Czasami mruga check i swieci epc. Wyłącze silnik załącze i chodzi normalnie i podczas jazdy dalej to samo na 5 sek przerywa i chodzi normalnie i tak cały czas ..
 
 
JIMM
[Usunięty]

Wysłany: 2017-12-12, 20:22   

Z uwagi na to że to jeden celinder (1) a nie cały bank (zakładam, że to zdiagnozowałeś) to wyjmij cewkę i zajrzyj do środka czy jest tam olej? Czasami się zdarza, ze uszczelnienie na deklu puszcza olej i zalewa świecę z zewnątrz wraz z cewką dodatkowo wymień tą świecę bo zapewne ma mikropękniecia powiekszajace sie przy temperaturze i potegujące zjawisko przerywania i wypadania zapłonu. W ostatecznosci jeśli to nie elektryka to musisz zobaczyć dlaczego nie domykają sie zawory na tym cylindrze a przez to brak kompresji....lub zacznij od zbadania kompresji na tym cylindrze. (obstawiam jednak że to jakaś pierdoła).
 
 
Eriu 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3 Long
Wiek: 28
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 98
Skąd: Rybnik (śląskie)
Wysłany: 2017-12-12, 20:28   

Uszczelki pod deklami były wymieniane z 10 tyś km temu i właśnie zaglądałem czy nie dostaje się tam olej i jest ok. Jutro zerknę na świece bo może faktycznie jest coś nie Tak z nią
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-12-12, 20:29   

Eriu napisał/a:
Mam problem z wypadajacym zapłonem na 1 cylindrze
Od kiedy ten problem występuje?
Jeżeli od czasu montażu instalacji LPG to tam szukałbym problemu, może komuś coś się źle zlutowało, może sterownik LPG jest wadliwy ?!
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2017-12-12, 20:31   

Co pokazuje VCDS są jeszcze inne błędy oprócz wypadania zapłonu ??
 
 
JIMM
[Usunięty]

Wysłany: 2017-12-12, 20:47   

Eriu napisał/a:
Jutro zerknę na świece bo może faktycznie jest coś nie Tak z nią


Wygląd świecy często sie bagatelizuje a on dużo mówi.Prawidłowy wygląd świecy to czysty izolator ceramiczny w jej górnej części i niemal idealnie lśniąca nakrętka kontaktowa, która ma stały kontakt z końcówką przewodu wysokiego napięcia. Jeśli nakrętka nosi ślady zwarć, a ceramiczny izolator jest okopcony możemy przygotować się przynajmniej na wymianę świecy. Część, która pracuje już w komorze spalania powinna być pokryta szarym, szarobiałym, popielatym, jasnobrązowym lub płowym nalotem



Na zdjęciu powyżej masz świecę z mikropęknieciami które są zwykle jednym z powodów wypadania zapłonu, czasami pęknięcia są w poprzek a nie wzdłuż.
 
 
Eriu 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3 Long
Wiek: 28
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 98
Skąd: Rybnik (śląskie)
Wysłany: 2017-12-12, 20:51   

Już przed instalacją czasami się tak działo ale to dosłownie może z 3-4 razy, i po czasie przestawało i dałem sobie z tym spokój ale teraz znowu się zaczęło i trzeba to zwalczyć
 
 
JIMM
[Usunięty]

Wysłany: 2017-12-12, 20:52   

danishow napisał/a:
może sterownik LPG jest wadliwy ?!

Tak to także częsta przyczyna...najlepiej podmienić u "gaziarza" sterownik LPG, jak lipa nadal to może lutowanie??
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-12-12, 22:11   

JIMM napisał/a:
Na zdjęciu powyżej masz świecę z mikropęknieciami które są zwykle jednym z powodów wypadania zapłonu, czasami pęknięcia są w poprzek a nie wzdłuż.


to te czarne slady ?

JIMM napisał/a:
rawidłowy wygląd świecy to czysty izolator ceramiczny w jej górnej części i niemal idealnie lśniąca nakrętka kontaktowa, która ma stały kontakt z końcówką przewodu wysokiego napięcia.

u mnie tak jest

ale
JIMM napisał/a:
Część, która pracuje już w komorze spalania powinna być pokryta szarym, szarobiałym, popielatym, jasnobrązowym lub płowym nalotem


jesli chodzi o gwint to mam usmarkany olejem...tyle ze u mnie auto chodzi ładnie , chcialem tu tylko o swiece zapytac ;)
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
JIMM
[Usunięty]

Wysłany: 2017-12-12, 23:52   

preston81 napisał/a:
to te czarne slady ?

Tak to te czarne ślady.
 
 
Eriu 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3 Long
Wiek: 28
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 98
Skąd: Rybnik (śląskie)
Wysłany: 2017-12-13, 17:11   

Na benzynie i na gazie jest to samo więc nie wiem czy jest sens podmienić sterownik. Świeca ok, kompresja ok. Cewka Nowa ori ale podmieniałem już nawet cewki i dalej to samo
 
 
JIMM
[Usunięty]

Wysłany: 2017-12-13, 19:47   

Eriu napisał/a:
Na benzynie i na gazie jest to samo więc nie wiem czy jest sens

Jest sens, ponieważ źle wpięty (wlutowany) w instalację samochodu może??? przekłamuje benzynę robiąc zwarcie nie dając iskry i wtedy wypada zapłon. Szukaj dalej.
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-12-13, 20:05   

JIMM napisał/a:
ponieważ źle wpięty (wlutowany) w instalację samochodu może???
Np. zamienione kabelki i silnik pracuje na dwóch paliwach co też powoduje wypadanie zapłonu ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Eriu 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3 Long
Wiek: 28
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 98
Skąd: Rybnik (śląskie)
Wysłany: 2017-12-13, 20:37   

Spróbuje jeszcze w tym kierunku uderzyć ale wątpię by ta firma zrobiła taki błąd xD
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-12-13, 22:26   

Eriu napisał/a:
ale wątpię by ta firma zrobiła taki błąd xD
Nie sztuką jest zrobić błąd, sztuka jest się do niego przyznać ;) ...a tak w ogóle to nawet najlepszym się zdarza
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.