Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.2MPI ] Chłodniczka oleju  
Autor Wiadomość
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2017-04-06, 21:51   [D3 04 4.2MPI ] Chłodniczka oleju

Dzisiaj walczyłem z wyjęciem chłodniczki oleju i na razie poległem na jednej śrubie dokładnie mówię o śrubie na klucz imbus 8 których jest pięć którymi jest przykręcona obudowa filtra oleju do bloku silnika, dokładnie chodzi o śrubę u samej góry pod kolektorem wydechowym,dostęp do śruby ogranicza rurka która wychodzi z obudowy,a owa rurkę nie mogę zdemontować bo przeszkadza szpilka od kolektora <bezradny> jutro spróbuje wykręcic szpilką, ale jest ciasno żeby zakręcić kontrę, mam ktoś jakiś pomysł ??
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2017-04-07, 06:34   

Z tego co pamiętam to też miałem straszny problem z tą właśnie śruba. Zdemontowałem zderzak i strefę zgniotu i wtedy malowiele był dostep
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2017-04-07, 06:50   

ja mam przód zdjęty, w jednym czasie wymieniam termostat, a jeśli chodzi o szpilkę która przeszkadza to właśnie wymyśliłem że nakręcę dwie nakrętki najpierw większą np. gwint 8 na klucz 13 i drugą gwint 8 klucz 10-11 i nasadką powinienem skontrować bo klucze płaskie nie wchodzą.
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2017-04-07, 16:47   

Pamietam że cięzko było ale majac kilka konfiguracji i długości kluczy można bez problemu to wykręcić.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-03-21, 13:03   

Marcin2013 napisał/a:
Dzisiaj walczyłem z wyjęciem chłodniczki oleju i na razie poległem na jednej śrubie dokładnie mówię o śrubie na klucz imbus 8 których jest pięć którymi jest przykręcona obudowa filtra oleju do bloku silnika, dokładnie chodzi o śrubę u samej góry pod kolektorem wydechowym,dostęp do śruby ogranicza rurka która wychodzi z obudowy,a owa rurkę nie mogę zdemontować bo przeszkadza szpilka od kolektora <bezradny> jutro spróbuje wykręcic szpilką, ale jest ciasno żeby zakręcić kontrę, mam ktoś jakiś pomysł ??


Sztuka właśnie to wykręcić tę szpilkę.

Jeżeli się nie da to trzeba podgiąć rurkę. Po ponownym montażu oil-coolera będzie trzeba
rurkę wyprostować... rurkę odkręcasz od silnika (jest przykręcona jedną śrubą fi 6).
Prawa łapa silnika do odkręcenia. Więcej miejsca będzie.

Tutaj oil-cooler zdjęty bez wykręcania szpilki:

_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-03-21, 14:26   

Marcin2013 napisał/a:
Dzisiaj walczyłem z wyjęciem chłodniczki oleju i na razie poległem na jednej śrubie dokładnie mówię o śrubie na klucz imbus 8 których jest pięć którymi jest przykręcona obudowa filtra oleju do bloku silnika, dokładnie chodzi o śrubę u samej góry pod kolektorem wydechowym,dostęp do śruby ogranicza rurka która wychodzi z obudowy,a owa rurkę nie mogę zdemontować bo przeszkadza szpilka od kolektora <bezradny>

Dlatego instrukcja serwisowa do wyjęcia chłodniczki oleju zaczyna się od krótkiego, bardzo treściwego i mało lubianego zdania: "Wyjmij silnik." ;)

pb41ns napisał/a:
Z tego co pamiętam to też miałem straszny problem z tą właśnie śruba. Zdemontowałem zderzak i strefę zgniotu i wtedy malowiele był dostep
kryhawrc napisał/a:
Pamietam że cięzko było ale majac kilka konfiguracji i długości kluczy można bez problemu to wykręcić.

Pragnę tylko zauważyć, że mowa jest o D3 a tu kostrukcja jest jednak inna niż w D2 ;)

marekp750 napisał/a:
Sztuka właśnie to wykręcić tę szpilkę.

Nie ma takiej potrzeby.

marekp750 napisał/a:
Jeżeli się nie da to trzeba podgiąć rurkę. Po ponownym montażu oil-coolera będzie trzeba rurkę wyprostować...

<boisie>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-03-21, 23:35   

Ja tam wyciagam chłodniczke bez giecia rurki i bez wykrecania szpilki z kolektora. Dodatkowo nie zdejmuje przodu. Da sie.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-03-22, 07:23   

Tak, po wykręceniu nakrętki ze szpilki kolektora powinno dać się wyciągnąć rurkę z oil coolera
obkręcając ją w kierunku głowicy. Szpilka wtedy też nie przeszkadza...

ale (czasami jest to ale)

nie zawsze daje się tę rurkę wycofać z oil coolera metodą opisaną wyżej.

Zdjęcie wstawione z operacji gdzie się tego nie dało.

Zostaje wykręcić szpilkę lub lekko podgiąć rurkę. Jak się przygotuje cienki
imbus 8 i trochę go podszlifuje to podgięcie jest minimalne.
I nie róbcie tutaj jakiejś dziwnej miny do tego.

Jeżeli niczego nigdy przy mechanice nie naciągałeś lub naginałeś by coś zrobić
przy aucie to znaczy, że jesteś teoretykiem a nie praktykiem.

Przodu nie trzeba ściągać, ani zderzaka ruszać.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-03-22, 08:37   

nigdy nie wyciagniesz rurki do gory zeby wyskoczyla z otworu. Wystarczy ze podniesie sie o centymetr i wtedy, tak jak piszesz dorobionym imbusem, da sie odkrecic zasłonieta srube. Przy montazu trzeba zakładac wszystko na raz i pilnowac nieszczesnej rurki.

I uwierz mi jestem praktykiem od wielu lat. I jak nie musze to nic nie łamie, nie zginam, takie mam zasady.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.