Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 3.0TDI ] Dziwny kabel do alternatora co to ?  
Autor Wiadomość
Sebzixd12
[Usunięty]

Wysłany: 2018-09-22, 14:33   [D3 04 3.0TDI ] Dziwny kabel do alternatora co to ?

Witam. Posiadam audi a8 d3 3.0 tdi padło mi lądowanie w nim i postanowiłem zobaczyć czy na alternatorze jest ladowanie Ale okazało się że nie ma ale też zobaczyłem że wisi jakiś kabel niebieski i jest luźno. Dodam zdjęcia jak to wyglada . Czekam na propozycje

https://www.fotosik.pl/zdjecie/65e9e537863199ae
https://images92.fotosik.pl/42/65e9e537863199aemed.jpg

https://www.fotosik.pl/zdjecie/da23c6eff68bb6a8
https://images91.fotosik.pl/42/da23c6eff68bb6a8med.jpg
 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 529
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2018-09-23, 19:20   

Oderwał się z zacisku wyjścia diod wzbudzenia i dlatego nie masz ładowania. Podłącz go pod zacisk D+ w alternatorze i naprawione.
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
Sebzixd12
[Usunięty]

Wysłany: 2018-09-24, 10:40   

Tam są dwa niebieskie tą co jest tam wtyczka to w środku jest 1 pon z kablem niebieskim trochę grubszy od tego. A ten jest w jednej otulinie co idzie ten gruby kabel prxykecany na klucz 13 do alternatora .
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-25, 18:15   

ten w otulinie to chyba jakaś radosna twórczość ale sprawdź czy ten drugi grubszy
we wtyczce ma przejście do modułu zarządzanie energią bo tak powinno być

Pepek napisał/a:
Oderwał się z zacisku wyjścia diod wzbudzenia i dlatego nie masz ładowania. Podłącz go pod zacisk D+ w alternatorze i naprawione.


pacząc na schematy to możesz mieć rację ale niekoniecznie, zajrzyj do SSP287

generalnie ten przewodzik to taki LIN do altka - J644 (BEM) mówi mu czego chce
zwrotnie czyta różne parametry z altka (prezentowane w display grupach)

czy jednocześnie z transmisją można podac wzbudzenie czy jest ono realizowane wewnętrznie
w altku (jak sugeruje SSP287) to już do sprawdzenia, ważne aby ten niebieski
łączył BEMa i altka
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 529
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2018-09-25, 21:00   

Wg SSP287 alternator ma trzy wyjścia: masę, 12V z modułu J655 i to niby wzbudzenie idące do modułu zarządzania energią. Żadnego innego przewodu tam nie ma. W każdym razie jeśli przewód niebieski czy niebiesko/zielony jest podłączony do alternatora odłączyłbym go i testerem przejścia sprawdził czy sygnał dochodzi do bagażnika. Choć znając niestety D3 przypuszczam że moduł zarządzania energią powiedział nara.
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-25, 21:25   

J655 to pirotechniczny przerywacz, to +12V to nie wzbudzenie tylko główny
kabel + do akku

w SSP schemat jest poglądowy i widać że wzbudzenie jest zmostkowane z +12
aczkolwiek to tylko schemat poglądowy gdyż jest zmostkowane też z diagnostyką

na schematach normalnych alternator ma masę, +12V i własnie diagnostykę z J644 czyli BEMa
która jest w SSP niebiesko zielona, wytłumaczenie tego jest dalej - zielony to sygnał wchodzący
do BEM, niebieski - wychodzący (przy jednym przewodzie)

ale może faktycznie po lini transmisji danych leci wzbudzenie +12... ktoś ma oscyloskop? ;)
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-09-26, 06:29   

Jak Pepek wcześniej napisał,

niebieski kabelek 1.5 mm2 idzie do D+ (wtyczki dwu-pinowej, na pin nr 1).

Jest to połączenie modułu zarządzania energią (pin nr 8) z altkiem.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Sebzixd12
[Usunięty]

Wysłany: 2018-09-26, 20:46   

Ten kabelek to była czyjąś plontanina bo dzisiaj altek poszedł do naprawy łożyska uszczelniacze i wirnik i ładowanie jest spowrotem a ten kabel sobie wisi. Temat do zamknięcia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.