Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 FL] Stan napinaczy według VAGa  
Autor Wiadomość
Prezes-Artek 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 154
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2019-01-14, 16:16   [S8 D2 FL] Stan napinaczy według VAGa

Koledzy dzisiaj spróbowałem sobie zrobić logi dynamiczne nastawników ale samemu to łatwo nie jest, jak ktoś mógł by zerknąć i coś powiedzieć na ten temat będę wdzięczny.

Generalnie jak jeździłem z kompem na siedzeniu to nastawniki wychylały się bardzo ładnie do 26' ale jak już zrobiłem logi czyli bieg 2 i gaz w podłogę to już wyszło co innego czyli max 22’.

Dodatkowo czy to normalne że w trakcie hamowania silnikiem wartość może na chwilę wskoczyć na -3’?

A jak stoję na wolnych obrotach to czasami jest 0 czasami -1’ na obu nastawnikach czy to też norma czy raczej powinno być ciągle 0? Tak samo jest jak jadę ze stałą prędkością.

A i jeszcze pytanie która grupa odpowiada z który nastawnik?

Logi.jpg
Plik ściągnięto 95 raz(y) 215,92 KB

 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-01-15, 08:29   

091 to strona pasażera (bank1), 092 strona kierowcy (bank2). Wartości 21-22 są prawidłowe, za to 26 już chyba niekoniecznie. Skoki na -1, -2, -3 itp. są normalne, ale im większy "minus" tym "luźniejszy" napęd łańcucha. Może być tak, że nastawniki już nie trzymają za mocno, łańcuch jest wyciągnięty lub zjechane ślizgi. Póki nie terkocze przy odpalaniu nie zawracałbym sobie głowy, ale przy najbliższej okazji warto zdjąć pokrywy i sprawdzić stan ślizgów.
 
 
bloku 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Mar 2017
Posty: 64
Skąd: Reda
Wysłany: 2019-01-15, 19:38   

26 to stanowczo za dużo. Zdrowy zakres dla napinaczy łańcuchów to 20-23 z tendencją na 22-23. Z samych logów to ciężko odczytać stan bo wrzuciłeś fragmenty.

Dla 090 warto też wrzucić log korekt zapłonu i paliwa - to pomoże ocenić czy zmienna faza pracuje poprawnie czy któryś napinacz lub synchronizacja rozrządu jest na dobrym poziomie. Widzę -5 i -6 co jest wartością akceptowalną i korekty powinny sobie poradzić.

Same łańcuchy potrafią się wyciągnąć nawet o centymetr co zabija sam nastawnik/napinacz jak i ślizgi.

Warto to w porę zrobić bo jak któryś ...bnie to koszty będą wysokie - przechodziłem to w S6...
_________________
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
 
 
Prezes-Artek 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 154
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2019-01-15, 21:43   

Dekle ściągałem kilka miesięcy temu bo uszczelniałem właśnie nastawniki same ślizgi były w dobrym stanie miały może max 1mm rowki łańcuchy nie wiem, wtedy jeszcze była cisza przy odpalaniu a teraz czasami się odzywają i dlatego zaczynam grzebać, dzisiaj też trochę pojeździłem i znowu zrobiłem kilka logów, jakoś się udało.

Tu jest przy odpalaniu po 24h postoju:
http://vaglogi.pl/log-090_091_092_O82NQpU.html

Statyczny na rozgrzanym silniku:
http://vaglogi.pl/log-090_091_092_auT7gt7.html

Dynamiczny na 2 biegu:
http://vaglogi.pl/log-090_091_092_t7gUw.html

Dynamiczne na 3 biegu:
http://vaglogi.pl/log-090_091_092_79v9Qj.html
http://vaglogi.pl/log-090_091_092_2EQqFS.html

Jeśli zerknięcie i coś napiszecie na ich temat to będę wdzięczny.
Na razie w planach mam zamiary wymienić oliwę z Motula 5W30 na LM Synthol 5W40 albo VR1 5W50 dokładnie to sam jeszcze nie wiem który wleje <bezradny>
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-01-16, 07:26   

Jak dla mnie 1mm rowki to już nie mało. Co do oleju - przechodziłem to samo i nie liczyłbym na cud - olej ma wpływ na pracę nastawników, ale nie aż taki. Na tę chwilę minimum do zrobienia to zmiana ślizgów i ew. wymiana łańcuchów. Może być tak, że poprawi się praca nastawników (zmniejszą minusy i wyrówna górna wartość), ale terkotka przy odpalaniu może zostać.
 
 
Prezes-Artek 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 154
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2019-01-16, 10:50   

W wymianę ślizgów raczej nie będę się bawił bo złoże okaże sie że dalej to samo i znowu ta sama robota jak już będzie rozebrane to już wolę oddać do regeneracji. Tylko dzisiaj jeszcze muszę osłuchać stetoskopem drugi nastawnik żeby mieć pewność.
A na olej i tak zbliża się termin.
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-01-16, 11:16   

Jak zrobisz regenerację, to pochwal się efektami i ew. daj namiary. Ciekawa alternatywa dla chinoli i używek i bardzo ciekawa alternatywa dla drogich oryginałów.
 
 
bloku 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Mar 2017
Posty: 64
Skąd: Reda
Wysłany: 2019-01-16, 18:02   

Olej za bardzo nic nie zmieni. Możesz spróbować z VR1 ale tylko na chwilę bo ma bardzo dobre własności czyszczące. Ale cudów nie będzie.

Jakiekolwiek wyczuwalne rowki na padach to już je kwalifikuje do wymiany lub delikatnej regeneracji. Łańcuch może na nich podskakiwać powodując luzy napinacza. Przyjdzie moment, że coś się w nich skruszy.

Same logi bardzo skąpe - mówią tylko o odchyleniach od normy. Pełny log pokaże w jakim (i czy popranym) zakresie działa napinacz łańcucha.
_________________
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
 
 
Prezes-Artek 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 154
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2019-01-16, 21:51   

Osłuchałem dzisiaj stetoskopem przy odpalaniu prawy nastawnik i myślałem że mi bębenki pękną i już mam pewność napierdziela prawy czyli ten łatwiejszy do wyjęcia :] Niebawem się pewnie za to wezmę i zamieszczę relacje zdjęciową przed regeneracją i po :]
Teraz tylko gryzę się z myślami czy targać od razu lewy czy nie <hmm> <bezradny>
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2019-01-16, 23:09   

U mnie było tak że przy odpalaniu stukał lewy i z ciekawości zamieniłem same cewki lewą na prawą i stuka prawy <jezyk2> trochę dziwne tak jak by cewka za słaba była <bezradny> muszę kupić jakiś tańszy używany np. od A4 i zamienić cewkę podobno jest taka sama.
 
 
bloku 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Mar 2017
Posty: 64
Skąd: Reda
Wysłany: 2019-01-17, 13:53   

Prezes-Artek napisał/a:

Teraz tylko gryzę się z myślami czy targać od razu lewy czy nie <hmm> <bezradny>


Rób komplet. U mnie zrobienie nastawnika 1-4 skończyło się kolizją 2,3 i 6 po tym jak ten nie wymieniony (na nowym łańcuchu) stanął dęba. Może zbieg okoliczności a może jednak różnica w napięciu łańcucha pokazała jego słabość.
_________________
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-01-17, 19:36   

Prezes-Artek napisał/a:
Niebawem się pewnie za to wezmę i zamieszczę relacje zdjęciową przed regeneracją i po
co znaczy w twoim mniemaniu regeneracja?
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-01-18, 11:01   

Ja do tej pory nawet nie wiedziałem, że ktoś się w to bawi, ale jednak tak. Pogooglaj. 700zł/szt.

Regeneracja ma obejmować:
- wymianę uszczelnień
- mycie ultradźwiękowe
- naprawę powierzchni ślizgowych (!)
- sprawdzenie elektrozaworu
- montaż wzmocnionych ślizgów

To z wykrzyknikiem to chyba najważniejsze, żeby nastawnik wrócił do życia (oprócz ślizgów oczywiście).
 
 
bloku 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Mar 2017
Posty: 64
Skąd: Reda
Wysłany: 2019-01-18, 13:03   

krisker napisał/a:
Ja do tej pory nawet nie wiedziałem, że ktoś się w to bawi, ale jednak tak. Pogooglaj. 700zł/szt.

Regeneracja ma obejmować:
- wymianę uszczelnień
- mycie ultradźwiękowe
- naprawę powierzchni ślizgowych (!)
- sprawdzenie elektrozaworu
- montaż wzmocnionych ślizgów

To z wykrzyknikiem to chyba najważniejsze, żeby nastawnik wrócił do życia (oprócz ślizgów oczywiście).


Te powierzchnie ślizgowe to zapewne pady. Problem przy regeneracji jest jeden - nie są w stanie zreanimować bieżni po której pracuje tłok a im bardziej wyciągnięty łańcuch tym on wyżej wychodzi powodując lekki przekos tłoczka w bieżni.

Na FB w grupie był ten temat poruszany. Firma wstrzymała na chwilę regenerację bo było bardzo dużo reklamacji. Ponoć podnieśli cenę i znów wznowili pracę. Osobiście nie zdecydowałbym się na taki zabieg, który po prawdzie można samemu zrobić mając minimum wiedzy mechanicznej.
_________________
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-01-20, 09:59   

Ślizgi są wymienione oddzielnie, więc raczej chodzi o odbudowę "cylindra" i/lub "tłoka".
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.