Autor |
Wiadomość |
Kolmax1992 [Usunięty]
|
Wysłany: 2019-02-22, 19:04 [D2 96 4.2PB/LPG
] Wypadanie zapłonu na jednym
|
|
|
Witam. Opiszę problem. Otóż moja A8 śmiga super do czasu jak się silnik bardzo dobrze rozgrzeje. Musi chwilkę być na 90 stopni aby problem się ujawnił. Wypada mi zapłon na 8 cylindrze bawię się już około miesiąca i już zaczynam mieć myśli o kompresji w cylindrze.
Robie bloki pomiarowe ( kanał 20 )i na 8 wypada zapłon. Ale wypada w ten sposób, że sterownik nie widzi problemu i nawet nie rejestruje błędu. Jest to około 10 zapłonów na minutę. Najwięcej go czuć na Drivie.
Co zrobiłem:
wymiana świec ( dała efekt poprawy na 10 dni )
podmiana cewki
podmiana modułu
sondy nowe BOSCH
Problem jest na LPG jak i PB i co ciekawe tylko na wolnych obrotach. Korekty poniżej 10 %
LPG regulowane tak, że odchyłka wynosi ledwie 3-5 %.
Lewe powietrze ? może ktoś już miał taki problem? |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2019-02-22, 22:53
|
|
|
Kolmax1992 napisał/a: | Problem jest na LPG jak i PB i co ciekawe tylko na wolnych obrotach |
a wtryski podmieniałeś ? kable idące do modułów cewek sprawdzone? Ostateczność to kompresja. Powie już bardzo dużo .
u mnie było podobnie. Błędu nie wywalało, ale w blokach było widać ewidentnie wypadanie zapłonu. Na 4tym cylindrze maiłem 8,5 bar a na innych po 11,5bar, więc różnica była ok. 3 między cylindrami, więc będzie już wyczuwalna na wolnych obrotach . |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Kolmax1992 [Usunięty]
|
Wysłany: 2019-02-23, 09:08
|
|
|
[ Dodano: 2019-02-23, 13:47 ]
Chyba doszedłem do ładu. Znalazłem 3 potencjalne problemy. Wtyczka od sondy mokra i delikatnie pośniedziałe styki. Wtyczki wtryskiwaczy PB ok ale kabelki popękały po tylu latach, zrobiłem izolację. Później znalazłem lewe powietrze przewód do eżektora który jest zaraz obok silniczka krokowego był na opaskę sprężynową która straciła swoją moc. Przewód latał na boki luzem. Dałem nową zaciskową.
Na PB jest już ok spokój zero wypadania ale po przełączeniu na LPG wali już losowo więc stwierdzam, że moje pół roczne wtryski które mają około 15 tyś padły po zimie. Ale nie ma się co dziwić są to Valteki. Teraz kwestia gwarancji lub dopłaty przynajmniej na AC W01 bo to już 3 komplet wtrysków a Audi posiadam 5 lat więc są wielką kaszaną
Wtryskiwacze u mnie padły zapewne tak szybko ponieważ w zimie miałem problemy z dogrzaniem reduktorów i szedł zimny gaz więc ich żywotność bardzo spadła |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-02-23, 14:23
|
|
|
zakup barakudy i reduktor twin, i będziesz miał spokój |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-02-23, 16:02
|
|
|
w valtekach nie ma co pasc
upierz je |
|
|
|
|
Kolmax1992 [Usunięty]
|
Wysłany: 2019-02-23, 16:10
|
|
|
No coś je wiesza jak się zagrzeją. Kalibracja pewnie by pomogła, choć nie mam sprzętu na kalibrację. Ale chyba zainwestuję w coś lepszego. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2019-02-23, 19:55
|
|
|
Valteki to prosto wtryski do obsługi. Kiedyś w A4 wytrzymały mi 50kkm tyle że dużo tras robiłem.
Ty wystarczy kupić zegar do pomiaru skoku tłoczka za 70zl i zestaw naprawczy do wtrysków za chyba 60-80zl (tam masz nowe tłoczki, sprężynki i oringi) i tyle. Ustawiasz skok tłoczka z pomoca śruby regulacyjnej na 5mm i wsio.
Jedyna wada tych wtrysków to często się rozkalibrowują
Ale ja też bym poszedł w barracuda |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Kolmax1992 [Usunięty]
|
Wysłany: 2019-02-23, 20:43
|
|
|
Te jeszcze są na gwarancji ale jeśli jakimś cudem nie uznają gwarancji. Myślę nad Magic Jet. Ponoć dobre są |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-02-23, 20:56
|
|
|
po co ci to ?
baracuda 70 a te mj 60 |
|
|
|
|
Kolmax1992 [Usunięty]
|
Wysłany: 2019-02-23, 21:34
|
|
|
Magic Jet 200 a baracudy już 300. A miałem baracudy to po 40 tyś dwa puszczały przez co kiepsko odpalał bo go zalewało. Także sprawdzę inne |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-02-24, 09:29
|
|
|
nie miałeś dobrych filtrów to masz albo nie zmieniałeś
mj tylko jest rozbieralny i tu jest jego przewaga nad barracudą i tylko tyle mi kiedyś one padły po 20 tys ale to był dawno teraz są podobno poprawione z naciskiem podobno
Są jeszcze w0- 2/3 jak lubisz wyzwania |
|
|
|
|
Kolmax1992 [Usunięty]
|
Wysłany: 2019-02-24, 10:31
|
|
|
Filtry to ja co 10 wymieniam wraz z wymiana oleju. Moze poprostu wadliwa partia takie czasy. Dam znac czy jest ok bo sie off robi |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-02-24, 13:16
|
|
|
to masz je słabej jakości
ja tego troszkę zrobiłem i powiem tak kiedyś były tak zachwalane hany i zakładało się je i one padały po 40 tys -60 max były też montowane apisy ale to gwiazda jednego sezonu były te to padały jak muchy cewki ich .
Baraki w miarę ok to nie znaczy że nie padają bo padają lecz mi jeszcze żadna nie padła w tych autach co ja robiłem .
A jedno ma już 100 tys nawet |
|
|
|
|
Kolmax1992 [Usunięty]
|
Wysłany: 2019-03-04, 15:01
|
|
|
Błędny trop jednak z wtryskami LPG. Po przełożeniu cewki z cyl 8 na 7 wypada teraz na 7 więc cewki. Wskazania cewek na LPG na 4 sztukach mam od 1.100V do 1,300V co znacznie odbiega od innych które mają od 0,3 do max 0,7. Czyli cewki kaput?
[ Dodano: 2019-03-06, 15:16 ]
Dla tych co by szukali. Na ciepłym słychać typowe "walenie iskry" w gdzieś w obudowe. Czekam na cewki i sprawdzę. Co ciekawe jest to BERU Germany ( prawdopodobnie chiny )
[ Dodano: 2019-09-23, 17:04 ]
Okazało się, że była nieszczelność na dolocie |
|
|
|
|
|
|
|
|