Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Dławi się przy przyspieszaniu  
Autor Wiadomość
denveco 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 319
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2019-02-25, 21:28   [D3 03 4.2MPI/LPG ] Dławi się przy przyspieszaniu

Witam wszystkich.
Mam problem z gazem u siebie (tak mi się wydaje). Rzecz w tym że przy trochę mocniejszym (nie pedał w podłogę) przyspieszeniu szarpnie autem tak jak by zabrakło na chwilę "paliwa" i przygaśnie na chwilę ten panel sterowania, tzn mruga przez chwilę po czym znowu się świeci.



Dodam że na benzynie różnie autem przyspieszałem słabiej, mocniej, bardziej agresywnie i nie ma tej czkawki co na gazie.
Filtry od gazu zostały wymienione a przynajmniej za ich wymianę zostałem skasowany (nie było mnie przy "wymianie")

Dzięki uprzejmości kolegi z forum po podpięciu Audi pod komputer wykazało sporadyczne wypadanie zapłonu na cylindrach 4, 5, 8 cewki wymienione na sprawne używki ale dalej na gazie nim szarpnie przy przyspieszeniu jak by mu "paliwa" brakło. Na benzynę jest ok.
Miał ktoś taki sam objaw i sobie z tym poradził?
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2019-02-25, 23:09   

a byłeś u kogoś na regulacji LPG? Ewidentnie masz problem z niedostrojoną instalacją. Na moje za słabe ciśnienie na reduktorze. Wtryski mogą być już też u kresu i nie są wydajne.

Co to za instalacja?
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
denveco 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 319
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2019-02-26, 14:06   

Takie zabawki mam zainstalowane. A to wszystko siedzi od kwietnia 2016 I przejechało jakieś 60 tyś km.

 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2019-02-26, 14:27   

Jak mruga centralka to lecisz na PB bo albo cisnienie leci w dół albo temp
_________________

 
 
denveco 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 319
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2019-02-26, 15:00   

Ale to przez chwilę ten zielony słupek po lewej i dioda Mode. Może przez 3 sekundy. Później znowu są zielone i jest ok do czasu kiedy znowu bardziej nie przyspieszę. Muszę w miarę delikatnie operować pedałem gazu by szarpnęło

[ Dodano: 2019-02-26, 15:03 ]
Jestem 3 dni we Wrocławiu do czwartku i dzwoniłem do dwóch warsztatów i nikt nie chce się podjąć tego gazu. Znaczy pytają co to za gaz. Jak mówię że Optima to się tym nie zajmują.
Takie to badziewie ta Optimy czy faktycznie takie są różnice w instalacjach Stag, Prince?
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2019-02-26, 21:14   

W poprzednim aucie miałem Stag-a i zawsze jakieś mapy coś się rozstrajało, problemy odpalania na PB bo znowu "Mapy" teraz mam Prince i przez 300tys. nic tylko filtry i dwa razy robiłem iglicę w reduktorze , nie wiem jak jest naprawdę, ale Princa chyba się nie mapuje.Dodam tyle że wtryskiwacze od początku te same, raz oddałem do czyszczenia bo miałem za bogatą mieszankę na LPG okazało się za wysokie ciśnienie na reduktorze, jeden obrót śrubą i znowu wszystko ok.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2019-02-26, 23:15   

denveco napisał/a:
Takie to badziewie ta Optimy czy faktycznie takie są różnice w instalacjach Stag, Prince?


szczerze to nie słyszałem o takim sterowniku LPG <bezradny>

denveco napisał/a:
wszystko siedzi od kwietnia 2016 I przejechało jakieś 60 tyś km.


dla niektórych podzespołów to już kres żywota ;)
Jak dla mnie to albo siedzi reduktor albo sterownik rozjechał mapy i instalacja jest niewydolna. Niestety bez sprawdzenia tego u kogoś ogarniętego, mało co można zdziałać. Jak ktoś Ci mówi, że sie nie podejmie bo coś dla niego jest nieznane to omijaj z daleka.

Kiedyś też usłyszałem, że mam nietypowe auto na nasz kraj :D <hihiwiesz>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
denveco 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 319
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2019-02-27, 01:14   

Cytat:
Jak ktoś Ci mówi, że sie nie podejmie bo coś dla niego jest nieznane to omijaj z daleka.

Jasna sprawa :) Tylko sądziłem, że będąc akurat 3 dni w tak dużym mieście jakim jest Wrocław postanowiłem że znajdę w Internecie odpowiedni warsztat. W Google szukałem takiego z najwyższymi ocenami i dużą ilością pozytywnych opon. Liczyłem więc że warsztat specjalizujący się stricte auto log mający dużo pozytywnych opinii ogarnie mój problem. Będę musiał w takim razie znaleźć kogoś w Szczecinie lub okolicach kto ogarnie temat.
Pierwszy raz mam styczność z LPG w aucie i nie sądziłem że to tak wrażliwe podzespoły że jakieś mapy się przyjechały, no i o tak krótkiej żywotności...
 
 
Hunt 

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Lut 2019
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-02-27, 03:12   

Jestem z Wrocławia, do jakich warsztatów dzwoniłeś? Miasto jest duże ok, majstrów od LPG też jest trochę, ale takich co umieją ogarnąć V8 jest we Wro może trzech, z czego jeden tak naprawdę pod Wrocławiem.
Osobiście polecam V-Gaz w Długołęce.

Tak czy inaczej wygląda na padający reduktor, albo wtryski, skoro zapłon sporadycznie wypada. Chociaż szczerze mówiąc cewki i świece, nad nimi też bym się zastanowił. Może te rzeczy nakładają się na siebie.
Sam miałem problem z wypadaniem zapłonu na gazie, a niby instalacja wyregulowana. Na benzynie bez problemu, a na gazie na wolnych obrotach wypada zapłon. Po wymianie wszystkich cewek i świec, chodzi jak nalezy zarówno na gazie jak i na Pb.

[ Dodano: 2019-02-27, 03:17 ]
Marcin2013 napisał/a:
ale Princa chyba się nie mapuje.

Prins działa trochę inaczej niż większość gazówek. Prins nie tworzy własnej mapy tylko symuluje pracę wtryskiwacza benzynowego na podstawie komputera Pb. Wg mnie jest to najlepsza instalacja gazowa do silników z wtryskiem pośrednim.
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2019-02-27, 10:41   

Czasami może być zabrudzony elektrozawór LPG. dosyć często to występuje jak ktoś założy zawór cewką skierowaną do dołu. Wtedy tłoczek nie cofa się i jest mały przepływ gazu co skutkuje brakiem LPG.
Ogólnie w tym aucie sterownik po OBD chodzą bardzo dobrze. Np agis p13 bez żadnych ustawień mnożnika śmiga po korektach OBD
_________________

 
 
denveco 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 319
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2019-02-27, 13:05   

No właśnie chciał bym by ktoś jasno określił co jest winą tego dławienia. Bo jeśli faktycznie to np świece a mi gazownik powie że to reduktor lub wtryski (bo jemu to bez różnicy za co mnie skasuje) a efekt będzie ten sam, to się delikatnie mówiąc wkurzę. No chyba że gazownik będzie na tyle uczciwy i powie "Panie z instalacją LPG jest wszystko ok ale masz Pan (np) trafione 3 świece i jedną cewkę". Bo tak można wymieniać podzespoły bez końca a efekt będzię nadal ten sam.
Słyszałem teorię że gaz jest bardziej czuły na jakieś niedoskonałości np świecą dająca trochę gorszą iskrę. I to czego nie wyspie benzyna to gaz jest na to bardziej delikatny. Ale ile w tym prawdy to nie mam pojęcia.
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2019-02-27, 14:25   

Jeżeli mruga ci centralka od LPG przy przyśpieszaniu to nie szukaj winy w świecach.
Coś nie spełnia warunków do pracy na LPG. Musisz podłączyć się pod LPG i zobaczyć.
_________________

 
 
denveco 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 319
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2019-02-27, 15:56   

Tak u mnie wygląda sytuacja.
Za każdym razem przy takim dodawaniu gazu się tak przydławi. Widać to też na tym panelu że się wyłączy na chwilę, po czym coś cykniepod maską nie wiem czy to pracownik czy reduktor czy co tam innego i się włączy znowu gaz. W trakcie jazdy analogicznie jest tak samo.

https://youtu.be/80WPOWt9QWg

Byłem w tym V-gaz w Długołęce ale terminy mają na środę. Aut na placu multum i nawet nie miała kogo podesłać z komputerem. A ja w piątek w nocy wracam do Szczecina...

Tak mam ten elektrozawór mam założony

 
 
Hunt 

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Lut 2019
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-02-27, 22:17   

Spróbuj jeszcze w Alma auto centrum na ul. Grabiszyńskiej
 
 
denveco 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 319
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2019-03-01, 02:25   

Byłem tam gdzie poleciłeś. Mieszanka jest za bogatą lub za ubogą nie pamiętam. W każdym razie mam czegoś tam na plusie 27. Prawdopodobnie z okolic wtrysków zaciąga lewe powietrze. Zobaczę co w Szczecinie będzie jak dam do zrobienia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.