Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 00 ] Spadek mocy i momentu - wykres z hamowni  
Autor Wiadomość
qruku 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2017
Posty: 73
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2019-03-07, 09:56   [S8 D2 00 ] Spadek mocy i momentu - wykres z hamowni

Witam,
byłem na hamowni żeby sprawdzić co tam jeszcze w staruszce esce drzemie. Wersja manual.
Zastanawia mnie gwałtowny spadek mocy i momentu w okolicach 4700 obr/min.
Czym to może być spowodowane ?
Koleś na hamowni mi coś sugerował że może klapy w kolektorze ale też bez przekonania.
Pytanie też czy ta moc jest akceptowalna ? Słyszałem i czytałem że eski i ereski wollnossaki w Audi w ogóle nie trzymają serii.
Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam.

IMG_20190304_191125 (1).jpg
Plik ściągnięto 159 raz(y) 273,91 KB

 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2019-03-07, 11:43   

https://www.a8team.pl/s8-...ych-vt26462.htm

W tych okolicach kolektor się przestawia
 
 
qruku 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2017
Posty: 73
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2019-03-07, 12:24   

machul333 napisał/a:
https://www.a8team.pl/s8-d2-98-prawidlowa-praca-gruszek-podcisnieniowych-vt26462.htm

W tych okolicach kolektor się przestawia


Dzięki za linka.
Rozumiem że się przestawia, ale w takim razie czy poprawnie skoro taki uskok się robi ?

Znalazłem jeszcze "niby" wykres ori i tam moc idzie bez spadku.

wykres_36.985.jpg
Plik ściągnięto 45 raz(y) 91,72 KB

 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2019-03-07, 20:27   

Może paliwa brakuje i zapłon jest słabszy w tym zakresie obrotów
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
qruku 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2017
Posty: 73
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2019-03-08, 12:03   

michalwruszak napisał/a:
Może paliwa brakuje i zapłon jest słabszy w tym zakresie obrotów


Rozumiem że logi dynamiczne mogą coś tutaj podpowiedzieć ?
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2019-03-08, 14:28   

Tak , logi z pracy nastawnika + kontrola wypadania zapłonu , pomiar cisnienia paliwa tylko z manometrem - komputerem nie da sie sprawdzić
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
bloku 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Mar 2017
Posty: 64
Skąd: Reda
Wysłany: 2019-03-10, 14:18   

Podobny uskok miałem w ANK (S6 C5) i sprawcą był wężyk podciśnienia od skracania dolotu (czyli wysterowanie klap). Po uszczelnieniu wykres się "wyprostował".
_________________
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-03-10, 14:25   

gruszka a nastawniki jak sie maja
 
 
qruku 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2017
Posty: 73
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2019-03-13, 15:13   

pepi napisał/a:
gruszka a nastawniki jak sie maja


jutro jestem umówiony na logi także wrzucę później info

[ Dodano: 2019-03-15, 08:53 ]
Z silnikiem wszystko oki, brak wypadania zapłonów, katy nie zapchane, przepływy w normie, ciśnienie paliwa w porządku, rozrząd dobrze ustawiony, lambdy idealne, przepustnica działa bardzo dobrze <chura>

Wszystko w takim razie wskazuje na przycinające się klapy w kolektorze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.