Autor |
Wiadomość |
Adrian138
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 29 Dołączył: 10 Maj 2017 Posty: 21 Skąd: Żmigród
|
Wysłany: 2019-03-18, 15:31 [D3 04 4.0TDI
] d3 4.0 tdi słabo kręci rozrusznik
|
|
|
witam wszystkich mam taki problem moj rozrusznik bardzo słabo kręcki i szybko rozładowuje akumulator dodam ze to juz druga nowa bateria .kreci tak slabo ze czasem nie odpali .a i dodam jeszcze ze jak odpalam na kable to kreci normalnie wtedy odpala z dotknięciem kluczyka co jest ? slyszalem ze to moze byc przez bezpiecznik napięcia . mieliscie taki przypadek ??? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2019-03-19, 06:42
|
|
|
Adrian138 napisał/a: | slyszalem ze to moze byc przez bezpiecznik napięcia . mieliscie taki przypadek ??? |
To raczej sobie odpuść
Adrian138 napisał/a: | witam wszystkich mam taki problem moj rozrusznik bardzo słabo kręcki |
Czy jak wrócisz po dłuższej drodze i zgasisz auto a następnie spróbujesz je odpalić zaraz to zakręci normalnie mocno?
Mierzyłeś ładowanie na odpalonym silniku?
Mierzyłeś pobór prądu na postoju - w spoczynku (około 15minut po zamknięciu auta)? |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
Adrian138
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 29 Dołączył: 10 Maj 2017 Posty: 21 Skąd: Żmigród
|
Wysłany: 2019-03-19, 07:22
|
|
|
Po dłuższej drodze właśnie jest bez zmian . Jeszcze nic nie mierzyłem dzisiaj po pracy posprawdzam |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2019-03-19, 15:18
|
|
|
Albo rozrusznik ma kapę albo alternator lub ewentualnie słaby prąd ładowania przez kabel plusowy idący z alternatora. 3 rzeczy do sprawdzenia na start a później. Jeszcze pobór prądu po uśpieniu czy coś go nie kradnie na postoju. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
Adrian138
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 29 Dołączył: 10 Maj 2017 Posty: 21 Skąd: Żmigród
|
Wysłany: 2019-03-19, 16:36
|
|
|
Dzięki za podpowiedź postaram się dzisiaj to sprawdzić i dam znać |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-03-19, 21:07
|
|
|
zobacz też czy po takim cięższym odpaleniu nie grzeje ci się kabel plusowy przy akku
i na słupku A na dole |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
Adrian138
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 29 Dołączył: 10 Maj 2017 Posty: 21 Skąd: Żmigród
|
Wysłany: 2019-03-19, 21:21
|
|
|
Sprawdziłem ładowanie pokazuje 14.20 na postoju nie pobiera zostaje chyba rozrusznik ale faktycznie sie wtedy grzeje |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-03-19, 21:53
|
|
|
plusowe do poprawienia obowiązkowo, zdziwisz sie jak może po takim zabiegu odżyć
pomiar na "postoju" jak robiłes? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Adrian138
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 29 Dołączył: 10 Maj 2017 Posty: 21 Skąd: Żmigród
|
Wysłany: 2019-03-21, 07:42
|
|
|
Pomiar robiłem na postoju ;;) do poprawienia tzn ? Przeczyscic liczenia ? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2019-03-21, 10:49
|
|
|
Tak, łączenia przewodu plusowego w wielu przypadkach poprawiają ładowanie. Zwłaszcza to przy słupku A. Natomiast co do pomiaru to zmierz na jałowych obrotach gdy zejdą do normalnej wartości i zmierz też wartość poboru prądu po uśpieniu auta.
Skoro przewód się grzeje to nie musi być to rozrusznik. Może być to wina połączenia/przewodu. Obrazując dokładniej... czy próbowałeś odpalać swoje rozładowane D3 kiedyś cienkimi kablami? Po chwili kręcenia robią się gorące, podpowiem, a auto nie odpali bo nie będzie mieć na tyle prądu aby solidnie zakręcić. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-03-21, 18:00
|
|
|
Adrian138 napisał/a: | Pomiar robiłem na postoju ;;) do poprawienia tzn ? Przeczyscic liczenia ? |
no ale jak na postoju... normalnie na postoju to to auto żre jak dzikie
same łączenia może być za mało, natniesz izolację będziesz widział czy
nie jest poczerniała miedź... wtedy trzeba wpuszczać cynę na gorąco w kabel
i to sporo.... było o tym tu wątków kilka poczytaj |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
Adrian138
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 29 Dołączył: 10 Maj 2017 Posty: 21 Skąd: Żmigród
|
Wysłany: 2019-03-21, 18:26
|
|
|
na jalowym ma 14.2 a w uspieniu 12.6 a no okej ogarne to i dam znac dzieki |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2019-03-21, 21:06
|
|
|
1. Na jałowym spoko, działa alternator
2. Po uśpieniu masz mierzyć prąd. Ale skoro już zmierzyleś napięcie to jeśli po 15 minutach masz 12.6V to szukaj nowego akumulatora chyba, że prąd jakiś duży po zgaszeniu pozostaje. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-03-22, 16:04
|
|
|
drago_o napisał/a: | Miejsca połączeń przewodu plusowego poprawić. Ładowanie mierzy się ciężko ale 14.2 to całkiem dobry wynik. |
i jeszcze do tego chciałem... 14,2 nie jest wcale uważam takim dobrym wynikiem...
po pierwsze trzeba to odnieść do tego co żąda BEM... mój żąda 14,8
i mierzone w gniezdzie zapalniczki oscyluje 14,5 - 14,7 a tam jest zawsze 0,1 - 0,2 mniej
niz na samym akku, niby nic ale wszystko się dokłada i potem kabel ciepły
akku niedoładowany.... |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|