Autor |
Wiadomość |
Przemek87
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 23 Skąd: Dębica ZKL
|
Wysłany: 2019-03-20, 17:32 [D2 95 4.2PB/LPG
] Wypadanie zapłonu 1 2 3 4
|
|
|
Witam. Dzisiaj pojawił mi się podczas jazdy na desce CAT. Po podłączeniu vag błąd wypadania zapłonu 1 2 3 4. Na benzynie i LPG ta sama sytuacja. Na szybko sprawdzone inną cewką i iskra jest, moduły zamieniałem, brak różnicy. Czyżby świece tak nagle padły w 1 głowicy? Oczywiście nic nie kopci. Ma ktoś jakieś pomysły? |
|
|
|
|
|
|
|
kabartek0
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: Audi d3
Dołączył: 21 Mar 2019 Posty: 2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-03-21, 11:03
|
|
|
To raczej niemożliwe aby wszystkie padły na raz. |
|
|
|
|
|
|
|
Przemek87
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 23 Skąd: Dębica ZKL
|
Wysłany: 2019-03-21, 14:39
|
|
|
No właśnie dziwna sprawa. VAG tak pokazuje, 1 2 3 4 , moduły zamienione. Jutro zmierzę kompresję to zobaczymy czy to nie mechaniczny problem. Z tym, że zero innych objawów jak gotowanie czy kopcenie. |
|
|
|
|
Kolmax1992 [Usunięty]
|
Wysłany: 2019-03-21, 16:51
|
|
|
Sprawdzić sondę od głowicy na której wypada zapłon. Sprawdzić czy korekty nie poszły na psy. Jeśli jest LPG to najpierw zrobić z PB. Wypalasz gaz ( możesz też spuścić gaz na listwie )i nie uruchamiasz centralki LPG. Diagnozujemy na PB a później uruchamiamy LPG.
Zobacz jak masy do modułu zapłonowego na głowicy. Jeśli głowica prawa ( pasażera ) to masz z przodu na samej górze nad alternatorem, zaraz przy osłonie rozrządu na śrubkę chyba 8. |
|
|
|
|
|
|
|
Przemek87
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 23 Skąd: Dębica ZKL
|
Wysłany: 2019-03-22, 11:30
|
|
|
Ciekawe teraz w bloku 010 i 011. Załączam wartości z vag. Co dalej z tym fantem. Żadnych błędów od sond, ale wartości... coś tu nie gra.
bl1011 ciepły.jpg Rozgrzany 90stopni |
|
Plik ściągnięto 11 raz(y) 62,58 KB |
bl1011 zimny.jpg Na zimny silniku. |
|
Plik ściągnięto 11 raz(y) 64,82 KB |
|
|
|
|
|
dominn1337
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 12 Lut 2019 Posty: 2 Skąd: Żary
|
Wysłany: 2019-03-24, 17:15
|
|
|
Mam ten sam problem, tylko że na 5678, cewki zmieniane miejscami, moduły i dalej nie wiem co jest powodem tego |
|
|
|
|
|
|
|
Przemek87
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 23 Skąd: Dębica ZKL
|
Wysłany: 2019-03-25, 10:14
|
|
|
Przemek87 napisał/a: | Ciekawe teraz w bloku 010 i 011. Załączam wartości z vag. Co dalej z tym fantem. Żadnych błędów od sond, ale wartości... coś tu nie gra. |
Blok 10 pozycja 1 i 2 są martwe, nic się nie zmienia czy ciepły czy zimny.
Blok 11 to samo, pozycje 1 i 2 zero reakcji, czy ciepły czy zimny, a 4 pozycja po rozgrzaniu skacze max do 0.045V. Chyba sonda do rwania. Domyślam się, że to ta od pasażera. Czy ktoś mnie może utwierdzić ? |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2019-03-25, 13:00
|
|
|
Sondy powinny ci oscylować od 0,1 do 0,9 volta na wolnych obrotach (blok 11). Jak nie oscylują to są do wymiany (jak wartości stoją podczas pracy silnika). Błędu na vagu nie będzie bo jak się zatrzymają w zakresie, który dla sterownika jest normalnym zakresem pracy to ster nie wie czy awaria bo stoi czy oscyluje caly czas w tym samym punkcie.
Mam nadzieje ze test na benzynie robiles a nie na gazie ? |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
Przemek87
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 23 Skąd: Dębica ZKL
|
Wysłany: 2019-03-25, 19:47
|
|
|
Oczywiście wszystkie testy na benzynie. Jest winowajca... Na 1 cylindrze 5bar. Dziwne, że to tak nagle się stało i brak innych objawów w stylu kopcenie itp. Czy ktoś miał podobną sytuację? Jest szansa, że zawiesił się zawór lub coś w tym stylu?
Poprawka... ma całej głowicy nie ma ciśnienia. Zostaje ściągnąć i zobaczymy co się objawi. Ciekawe co jest winowajcą. |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2019-03-26, 19:33
|
|
|
Są teraz endoskopy fajne z latarkami po 100 zlotych, wykrec swiece wsadz endoskop i przekrec walem - zobacz co w cylindrze i komorze głowicy sie dzieje. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
Przemek87
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 23 Skąd: Dębica ZKL
|
Wysłany: 2019-04-28, 04:43
|
|
|
Dla potomnych. Na prawej głowicy przeskoczył rozrząd o 3 zęby. Całe szczęście nic się z zaworami nie stało, napinacz był przekręcony w drugą stronę. Nowy rozrząd i auto śmiga. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|