Autor |
Wiadomość |
sasquatch
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 25 Lis 2016 Posty: 44 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2019-10-15, 11:16 [S8 D2 97 LPG
] webasto - adaptacja minimalnego napięcia
|
|
|
Wie ktoś z tu obecnych, jak przekodować webasto przez VAGa, tak aby zmniejszyć w ustawieniach minimalne napięcie, przy którym się ono wyłączy?
Mam roczny akumulator, ładowanie 14,4V, nie brakuje prądu przy rozruchu a jednak webasto pracuje max 10-12 minut. |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-10-15, 12:39
|
|
|
Podaj kodowanie, wersję sterownika i wartość adaptacji na kanale 1. Masz jeden aku? Krótka praca webasto może wynikać również z odczytów temperatury (np. uszkodzony czujnik). Przez te kilkanaście minut grzeje prawidłowo? |
|
|
|
|
|
|
|
sasquatch
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 25 Lis 2016 Posty: 44 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2019-10-15, 14:23
|
|
|
Podeśle jak się podłącze pod sterownik.
Przez te kilkanaście minut grzeje bezproblemowo |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2019-10-15, 14:45
|
|
|
W preFL masz mieć 2 aku przy webasto. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-10-15, 16:13
|
|
|
U mnie jest podobnie, mam 2 aku i czasem się wyłącza, błąd jaki zapisuje związany jest właśnie z napięciem na piecu, jest wogole jakąś szansa na przekodowanie tego? Wydaje mi się że poniżej 10.5V się wylacza |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
sasquatch
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 25 Lis 2016 Posty: 44 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2019-10-15, 19:06
|
|
|
Mam preFl i jeden akumulator - 110Ah |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2019-10-15, 19:54
|
|
|
A to były takie wersje ? Czy ktoś wyjął lub webasto dołożone ? |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
sasquatch
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 25 Lis 2016 Posty: 44 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2019-10-16, 07:57
|
|
|
po VINie wychodzi mi:
- 9M9 - ogrzewanie postojowe ze zdalnym sterowaniem
- J0W - akumulator 410A (88Ah) |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-10-16, 10:07
|
|
|
Wg etki dodatkowa bateria była do numeru nadwozia 4D-V-020000. |
|
|
|
|
caro86wlkp
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 1900
Skrzynia: manualna quattro
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 01 Paź 2012 Posty: 80 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2019-10-16, 15:01
|
|
|
tak z ciekawości gdzie powinien znajdować się drugi akumulator? rozbierałem a8 z 2001r z webasto i nie widziałem nigdzie miejsca na drugi akumulator. Czy same karoserie przed i po lifcie różnią się? |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2019-10-16, 15:08
|
|
|
W preFL nad pierwszym aku we wnece. FL nigdy nie mial dwoch. Z w/w wynika ze rowniez preFL tzw miedzy lift mial juz jeden. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
sasquatch
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 25 Lis 2016 Posty: 44 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2019-10-17, 05:13
|
|
|
z VCDS-a wychodzi takie coś:
- numer VAG 4D0265105C
- kodowanie 0001
- WSC 02314
i do tego błąd 01444 - Under-voltage shut-off (35-10 - - - Intermittent)
Napięcie na VCDSie pokazuje 10.8V i skacze od 10.5 do 11.8V na zgaszonym silniku. Po odpaleniu pokazuje 14V-14.2V. |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-10-17, 06:38
|
|
|
To napięcie skacze na pracującym webasto?
Miałeś jeszcze podać wartość adaptacji w kanale 1 i wersję sterownika (wersja podana jest tak, jak na obrazku).
Tabela napięć z podziałem na wersję sterownika masz na obrazku "adaptacja". Wersję sterownika widać na drugim obrazku. Wartości adaptacji możesz zmieniać co jedną jednostkę, wtedy każda jednostka odpowiada napięciu ok. 0,07V.
Adaptacje mogą być wpisywane w zależności od wersji sterownika. Dla X46 możesz je wklepywać ręcznie przy kodowaniu, jakie masz teraz (00001). Jeśli masz nowszy sterownik (D47-D52), to kombinacji jest więcej, z dostosowaniem napięć podczas nastawów podstawowych (Basic settings na kanale 01) włącznie. Daj znać, co masz, to podam konkretne dane.
Dane są wzięte z ELSY.
adaptacja.jpg
|
|
Plik ściągnięto 4536 raz(y) 35,14 KB |
20191009_195340.jpg
|
|
Plik ściągnięto 33 raz(y) 109,02 KB |
|
|
|
|
|
sasquatch
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 25 Lis 2016 Posty: 44 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2019-10-17, 07:33
|
|
|
Komponent - Standheizung Benzin X46
Nie mam jak teraz sprawdzić adaptacji na 1 kanale niestety.
Wychodzi na to, że mam próg 10.5V ustawiony a napięcie skacze na włączonym webasto. |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-10-17, 08:07
|
|
|
Może być problem z zasilaniem sterownika. Przy piecu wtyk może być zapuszczony i zaśniedziały. Po zdjęciu zderzaka dostęp jest dobry. Sprawdź jeszcze rano napięcie na akumulatorze bez włączania webasto. |
|
|
|
|
|