Autor |
Wiadomość |
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2019-11-19, 00:41 [D2 preFL ALL
] Pasta honująca Sunnen AN30
|
|
|
Czołem,
Macie może dostęp do towaru firmy Sunnen. Zmieniam pierścienie w ABZ i chciałbym przejechać pastą do honowania
https://goodson.com/products/an-30-silicon-compound
Dobrze by było mieć słoiczek tego w garażu, mnie potrzeba niewiele. Może zrobimy jakiś forumowy zakup? Czy już ktoś ma i może mi sprzedać porcyjkę?
Pozdrawiam
- Łukasz |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
sasquatch
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 25 Lis 2016 Posty: 44 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2019-11-19, 10:21
|
|
|
Zakładasz nadwymiarowe tłoki i pierścienie, że chcesz honować cylindry? Stare tłoki z honowanymi na nadwymiar cylindrami to jest bardzo słaby pomysł...
Nie ruszaj cylindrów, załóż stare tłoki z nowymi pierścieniami i będzie dobrze. W jednym z samochodów wymieniałem tylko komplet pierścieni, tłoki oczyszczone możliwie jak najlepiej, cylindrów nie ruszałem w ogóle, po poskładaniu docieranie "na ostro" i auto w moich rękach polatało jeszcze 90tys km bez brania oleju |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2019-11-19, 11:40
|
|
|
Honowanie w przypadku alusilu to tylko lekka obróbka powierzchniowa mająca na celu odświeżyć warstwę wtrąceń krzemu. Zmiany średnicy są niemierzalne. Wykonuje się ją honownicą z filcowymi wkładkami i wspomnianą pastą. Cylinder będzie matowy i szary bez broń Cię wszyscy świeci jodełki.
Nadwymiar to może by był i dobry pomysł bo lekki próg jest już wyczuwalny ponad pierścieniem kompresji ale ABZ to nie jest moja inwestycja na starość ;-) Swoją drogą ciekawe ile kosztuje nadwymiarowy tłok z pierścionkami. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-11-20, 07:03
|
|
|
no bo jak ile tej powłoki jest ?
i teoretycznie jest nie naprawialna |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2019-11-20, 08:59
|
|
|
Ale my mamy alusil a nie nicasil. Nicasil był nakładany powierzchniowo a alusil jest w całości bloku. Można rozwiercać, honować co kto lubi. Więcej entuzjastów na takie roboty w alusilu jest w przypadku silników Porsche oni tam ćwiczą sprawę. Nasze silniki są za popspolie i tanie. Ba nawet Ci z siłą w portfelu i porsze w garażu narzekają na cenę tłoków. Do tego stopnia, niesamowitym wydaje się, że wiercą bloki wstawiają nowe tuleje z alusilu by zachować nominalne tłoki! |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-11-20, 12:08
|
|
|
polemizował bym z tym ale mniejsza z tym bo im dalej w las to więcej ... |
|
|
|
|
lukstorpeda
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: d3
Wiek: 43 Dołączył: 07 Cze 2015 Posty: 40 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 2019-11-24, 23:00
|
|
|
sasquatch napisał/a: | Zakładasz nadwymiarowe tłoki i pierścienie, że chcesz honować cylindry? Stare tłoki z honowanymi na nadwymiar cylindrami to jest bardzo słaby pomysł...
Nie ruszaj cylindrów, załóż stare tłoki z nowymi pierścieniami i będzie dobrze. W jednym z samochodów wymieniałem tylko komplet pierścieni, tłoki oczyszczone możliwie jak najlepiej, cylindrów nie ruszałem w ogóle, po poskładaniu docieranie "na ostro" i auto w moich rękach polatało jeszcze 90tys km bez brania oleju |
wiesz co to w ogole jest honowanie i w jakim celu to sie robi ?????? |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-11-25, 05:32
|
|
|
tak się spytam na marginesie czy wy sprawdzacie czy tłoki nie mają rozbitych rowków pod pierścienie ?
robi się to po to aby dopracować tuleje cylindra do tłoka bardziej dokładnie w wyniku tej obróbki powstaje taka jodełka w tych rowkach zostaje olej i smaruje nam tłok -rysy pionowe są niebezpieczne które powstają z różnych przyczyn niekiedy po gazownikach |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2019-11-28, 09:46
|
|
|
Kupiłem puszkę. Jak by nie patrzeć - nietypowo - w firmie Sunnen. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
|