Autor |
Wiadomość |
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-10-20, 14:30 [D2 97 4.2PB/LPG
] Regeneracja zacisku hamulcowego tył
|
|
|
Witam, w związku z tym że zaczął przeciekać mi zacisk hamulcowy tylni chciałem sie dowiedziec czy zestawem naprawczym z allegro np.
http://moto.allegro.pl/za...1269604468.html
Uda mi się z tym uporać, a problem polega na tym że przecieka mi z tej dźwigienki od ręcznego:
No i co jeszcze zobaczyłem, że ta dźwigienka wysuwa sie do pewnego momentu, i w środku jak by coś latało, czy tak powinno być??
Może ktoś już to przerabiał i ma kilka cennych informacji. |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-10-20, 23:26
|
|
|
no wygląda, że jest tam komplet oringów czyli pod dźwigienkę chyba też |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
AndreasA8
Użytkownik
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8 quattro
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: Ciechanow Geislingen
|
Wysłany: 2010-10-23, 11:46
|
|
|
Witam kolego jak najbardziej zestawik odpowiedni. Ja tez to juz przerabialem.Wystarczy wyciagnac zacisk najlepiej od razu oba tylne wyciagnac (ostroznie zeby nie uszkodzic tloczka) dobrze wyczyscic zalozyc nowe gumki(uszczelki)potrzea troche czasu i cierpliwosci potem tylko odpowietrzyc chamulce a auto odwdzieczy sie napewno.Powodzenia |
_________________ Andrzej
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-10-24, 09:45
|
|
|
No niestety u mnie skończyło się to wymianą zacisku, bo części które mi poleciały nie ma w opcji zestawu naprawczego.
A oto co ujrzałem po wyciągnięciu tłoczka:
Nie wiem jakim cudem ta śruba mogła się tak wygiąć. |
|
|
|
|
|
|
|
Mikigd
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 123 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2010-12-20, 17:37
|
|
|
Panowie czy ma ktoś ETKE i może sprawdzić jaki jest zacisk hamulaca tylnego /nr w A8 1998r 2.8 ośka 193KM.
-będe chciał wymienić lewą/prawą stronę -albo nowe ;-) ewentualnie regeneracja :-/ i musze wiedzieć jak wygląda/rozmiar w mm
- tu znalazłem ale nie wiem czy będą pasowały
http://www.motoneo.pl/t/z1/LUCBHN141E
Z góry dziękuję. |
_________________ |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-12-20, 19:21
|
|
|
4D0615423B
4D0615424B
czyli po zamiennikach w/w TRW BHT123 i BHT124 |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
DoRuS
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: A8L D?
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 54 Skąd: Nowy Jork
|
Wysłany: 2010-12-21, 12:21
|
|
|
tak jakby ktos zapomnail ze przy wymianie klockow trzeba jednoczesnie wkrecac i wciskac tloczek a tutaj ktos na "hama" probowal wcisnac..:D |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-12-21, 23:51
|
|
|
noo, ale przeciez widac naciecia na tłoczku..
Najlepsze jest to ze przy zdejmowaniu pierscienia segera wewnatrz zacisku trzeba uwazac na oczy |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2012-05-15, 14:24
|
|
|
A ja mam nietypowy problem.
Mam do wymiany gume oslniajaca tloczek, oczywiscie taka kupilem w zestawie naprawczym, wyciagnalem tloczek (pompując recznym), nastepnie wszystko wymienilem co trzeba no i do wkrecania tloczka i zonk, tloczek wkreca sie 2-3 obroty trafia na gwint a pozniej praktycznie nie idzie. Oczywiscie wkrecam tloczek odpowiednim zestawem do wkrecania tloczków http://allegro.pl/zestaw-...2320203595.html
i mimo to w pewnym momencie nie da sie go krecic nie uzywajac sily wiekszej niz 20cm klucz do rur na przyrzad.
Ma ktos pomysl o co chodzi?
A i dodam ze to juz drugi zacisk, w starym zacisku wkrecilem to wlasnie na sile i zacisk trzyma i tarcza sie grzeje, kupilem nowy zacisk uzywany... tak na szybko musialem go miec i w tym drugim tez to samo, ze w pewnym momencie czuc opor i nie wkreca sie tloczek |
|
|
|
|
ricov6
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rysiek
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 112 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-05-15, 20:20
|
|
|
może być że tłoczek delikatnie przechyla się na boki i blokuje a drugi sposób to wkręć tłoczek bez gumek, zobacz w jakiej pozycji zaczyna się wkręcać i wkręcaj tak samo z gumkami.
A rozbierałeś dźwigienkę od ręcznego? bo to jest główna przyczyna grzania się hamulców. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2012-07-06, 19:58
|
|
|
Odświeżę temat, po kupnie mojej pieszczotki też miałem do robienia zacisk lewy tylni (przeciekał i wiedziałem o tym po wizycie w serwisie). Mam auto po FL i śr tłoczka 43mm, preFL jest 38mm reszta to chyba to samo. Wyciągnąć jest tłoczek łatwo jednak z założeniem jest troszkę zabawy. Warto po rozebraniu wyczyścić środek zacisku, tłoczek jak i również rowki na gumkę ochronną . Z tym tłoczkiem (jeśli się wymienia na nim oring) warto dobrze przeczyścić ten rowek pod owy oring/uszczelnienie. Następnie aby łatwiej wkręcić tłoczek trzeba go drobną ilością smaru przesmarować i uważać przy składaniu na gumową uszczelkę na tłoczku aby jej nie uszczerbać czy przyciąć.. Tłoczek należy równo wciskać i jednocześnie obracać. Ja użyłem do tego celu zwykłego ścisku stolarskiego. Gdy włożymy tłoczek w zacisk, należy obracać go zgodnie z obrotem wskazówek zegara jednocześnie wciskając go. Jak lekko się wkręci to zakładamy ścisk, najlepiej rączką do siebie i skręcamy w miarę mocno ale bez przesady, do obrotu tłoczka służą wycięcia na denku i polecam użyć do tego kombinerki, Pod żadnym pozorem nie łapać "żabką" za płaszcz tłoczka i kręcić bo się porysuje. Obracamy tłoczek, dokręcamy ścisk, obracamy tłoczek, dokręcamy ścisk itd. W połowie tej czynności najlepiej założyć ochronną gumkę bo potem może być ciasno. Potem dolewamy płynu lub cały przy okazji zmieniamy i na końcu odpowietrzamy. Autko odwdzięczy się z nawiązką. 8-) :-D |
_________________
|
|
|
|
|
pudloc86
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38 Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 112 Skąd: Dąbrowa Tarnowska
|
Wysłany: 2012-07-08, 01:05
|
|
|
witam ja tez u siebie regenerowałem zaciski dwa bo jeden był zapieczony i reczny nie odbijal jezelii by ktoś chciał moge dać namiary na Goscia to jest Mielec woj. podkarpackie. Regeneracja kompletna.Regeneruje zaciski do róznych samochodów piaskuje i składa na nowa nowe częsci płacilem 150zł za tył jedna sztuka gwaracja 2 lata na przód bodajrze 100zł... Mi zregenerował tył i jest Igła w automacje reczny brzydatny jest bardzo. Zeby skrzynia sie nie zazebiała. Jezeli by ktos chciał dam numer tel. cos pisac na priv pozdrawiam pudloc86 |
_________________ pudloc86
Audi A8 4.2 V8
|
|
|
|
|
|
|
|
jdz1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy Wiek: 46 Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 164 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2012-07-10, 07:44
|
|
|
Jak możesz to podaj numer na PW
[ Dodano: 2012-07-11, 11:18 ]
Dziękuję za telefon. |
|
|
|
|
lucek1142
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: pawel
Jeżdzę: a8 D2 FL,4.2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 22 Skąd: katowice
|
Wysłany: 2012-08-07, 13:03
|
|
|
to ja tez poprosze o ten sprawdzony namiar na ta regeneracje |
_________________ pozdrawiam
lucek
|
|
|
|
|
|
|
|
pudloc86
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38 Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 112 Skąd: Dąbrowa Tarnowska
|
Wysłany: 2012-08-08, 18:12
|
|
|
Jeżeli ktos chce numer do gościa co regeneruje zaciski w Mielcu to podaję: 510-416-422.
Mi regenerował na miejscu, czekałem jakieś 2-3 godziny. Gwarancję na 2 lata daje. Woj. podkarpackie.
Czasem się ogłasza na Allegro... Regeneracja Audi... Przypadkowo go znalazłem na Allegro.
pudloc86, nie pisz całych postów dużymi literami... ten ja poprawiłem.
Pozdrawiam, FOSS |
_________________ pudloc86
Audi A8 4.2 V8
|
|
|
|
|
|