Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 3.3TDI ] TIP- Praca skrzyni (chyba nieprawidłowa)  
Autor Wiadomość
casanovak 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 138
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-10-27, 19:44   [D2 01 3.3TDI ] TIP- Praca skrzyni (chyba nieprawidłowa)

Witam!!!

Po kupnie mojej A8, po wymianie rozrzadu,oleju, filtrow (powietrze, paliwo olej, kabina), po wymianie plynu chlodniczego, oleju wspomagania i wymianie simmeringu na wyjsciu z silnika na skrzynie, skrzynia zaczela (moim zdaniem) nieprawidlowo pracowac. Objawia sie to tym ze na cieplym silniku skrzynia jakby zapomniala przelaczac biegow. tzn jedzie np na 2 biegu 50km/h i ma powedzmy niecale 3000obr. i przy utrzymywaniu tej predkosci skrzynia nie przerzuca biegu nizej. Dodam ze z pozycji tiptronica idzie wrzucic nizszy bieg jednakze jesli wrocimy do pozycji "D" skrzynia znowu przezuca na wyzszy bieg. Czy jest to normalne??? Dodam jeszcze, ze przy hamowaniu lub zwolnienu pedalu hamulca auto hamuje biegami (silnikiem), przy hamowaniu biegami recznie (tryb-tiptronic) czuc lekkie drgania...Prosze bardzo o pomoc w tej kwestii....
dodam ze przy wymianie simmeringu ubylo troche oleju ze skrzyni jednak zostal "zlapany" i wlany, przez waz od chlodzenia oleju skrzyni, z powrotem...Czasami skrzynia przerzuca biegi przy nizszych obrotach co wydaje sie byc prawidlowa praca...
_________________
od 18-09-2010 szczesliwy posiadacz A8
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2010-10-27, 22:08   Re: [D2 3,3 TDI] Praca skrzyni (chyba nie do konca prawidlow

casanovak napisał/a:
Witam!!!

Po kupnie mojej A8, po wymianie rozrzadu,oleju, filtrow (powietrze, paliwo olej, kabina), po wymianie plynu chlodniczego, oleju wspomagania i wymianie simmeringu na wyjsciu z silnika na skrzynie, skrzynia zaczela (moim zdaniem) nieprawidlowo pracowac. Objawia sie to tym ze na cieplym silniku skrzynia jakby zapomniala przelaczac biegow.

Tylko po rozgrzaniu ?
casanovak napisał/a:
tzn jedzie np na 2 biegu 50km/h i ma powedzmy niecale 3000obr. i przy utrzymywaniu tej predkosci skrzynia nie przerzuca biegu nizej. Dodam ze z pozycji tiptronica idzie wrzucic nizszy bieg jednakze jesli wrocimy do pozycji "D" skrzynia znowu przezuca na wyzszy bieg. Czy jest to normalne???

Jak jedziesz na D, przy tej predkosci tych obrotach to jest normalne , choć przy dluższej jeździe po prostej (płaskiej) drodze teoretycznie powinna wrzucic wyższy bieg (zwłaszcza, że to diesel), wec nie wiem czemu tym bardziej miala by robić redukcje ?
Jak z tipa ("recznej") przejdziesz z powrotem na D to po chwili skrzynia przerzuci bieg na wyższy w zaleznosci od obrotów i predkosci.
Gdy wdepniesz gaz w podlogę kickdown zrzuca biegi, skrzynia przełacza sie w tzw tryb sportowy i ciagnie tak by maks wykorzystac moc i moment, gdy odpuscisz, po chwili skrzynia przejdzie w "normalny" tryb. Autko z 2001r zakładam, że nie masz tam trybu S, tylko oprócz prnd, 2,3,4 ? Przy eSce skrzynia zachowuje sie jak pisałem wyżej (zblokowana w tym trybie)
casanovak napisał/a:
Dodam jeszcze, ze przy hamowaniu lub zwolnienu pedalu hamulca auto hamuje biegami (silnikiem), przy hamowaniu biegami recznie (tryb-tiptronic) czuc lekkie drgania...

To akurat glownie czuc gdy samochod wszedł na obroty, odpuscisz gaz a auto kula sie np z górki (na poczatku bedzie trzymac bąź redukowac bieg, później jednak wrzuca wyższy, by auto kulalo sie spokojnie z górki). Gdy znow mu wdepniesz skrzynia zachowa sie jak pisałem w poprzednim akapicie.
Skrzynia ZFa w A8 D2 jakimś cudem nie jest, jest dośc wolna i czesto zastanawia się "czy ja jestem skrzynią biegów ? ", taki urok, to niesttey nie chocby dsg, czy s-tronic
Same drgania podczas postoju moga swidczyc o uwalonych poduszkach (pomocniczą czestoszlag trafia), jednak podczas jazdy może świadczyc o moście (ale straszyc Cie juz nie chce, bo widzę, że troche roboty z autkiem bedzie).

casanovak napisał/a:
Prosze bardzo o pomoc w tej kwestii...
dodam ze przy wymianie simmeringu ubylo troche oleju ze skrzyni jednak zostal "zlapany" i wlany, przez waz od chlodzenia oleju skrzyni, z powrotem...Czasami skrzynia przerzuca biegi przy nizszych obrotach co wydaje sie byc prawidlowa praca...

Prponowałbym jednak wymienic olej w skrzyni wraz z kompletem (usczelka, oringami, korkiem, filtrem etc) wg np tej instrukcji, lub zlecić to komuś kto ma o tym pojęcie
http://www.audiklub.org/p...pic.php?t=76853
_________________
Black Cars Matters
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-10-28, 06:29   

Rowniez proponuje zaczac od okreslenia czy stan oleju jest prawidlowy.
Pytanie mam - simmering daliscie oryginalny czy jakis tam? No i ktory byl zmieniany ten na silniku czy ten pod konwerterem?
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
casanovak 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 138
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-10-28, 15:48   

szeryfisch napisał/a:
simmering daliscie oryginalny czy jakis tam? No i ktory byl zmieniany ten na silniku czy ten pod konwerterem?


Orginal koszt jakies 50zl (chyba najtansza czesc w tym aucie:)) jest to sam simmering bez obudowy i znajduje sie na wyjsciu walu z silnika na konwerter (simmering tylni silnika)

[ Dodano: 2010-10-28, 16:53 ]
dice111 napisał/a:
Same drgania podczas postoju moga swidczyc o uwalonych poduszkach (pomocniczą czestoszlag trafia), jednak podczas jazdy może świadczyc o moście


Poduszkam pomocnicza to ta z przodu ta najmniejsza?? bo jak tak to zostala wymieniona orginal. A jesli chodzi o most to cos w tym moze byc bo jak na przyklad jade sobie 60km/h i recznie wrzuce 4 bieg silnik pracuje na jakis 1000-1500 obr to po wcisnieciu gazu slychac niskobrzmiace buczenie gdzies z tylu...

[ Dodano: 2010-10-28, 16:54 ]
dice111 napisał/a:
Autko z 2001r zakładam, że nie masz tam trybu S, tylko oprócz prnd, 2,3,4 ?


masz racje to nie "S" tylko PRND 234
_________________
od 18-09-2010 szczesliwy posiadacz A8
 
 
Tomex221 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8
Wiek: 40
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 13
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2010-10-29, 15:45   

Witam ja juz przerabialem problem skrzyni u mnie w ucie. raz skrzynia przelanczala buegi jak chciala raz nie, przytrzymywala sobie ktorys bieg, oddalem samochod do Miedznej i okazalo sie ze mialem amy stan oleju. wymienili filtr, olej i jest ok. wiec moze zacznij od tego... :) pzdr
 
 
casanovak 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 138
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-11-28, 14:14   

A kiedy kolego wymieniales ten olej i jak dlugo juz jezdzisz na tym oleju? nic sie nie dzieje?
_________________
od 18-09-2010 szczesliwy posiadacz A8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.