Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D4 10 4.2TDI ] Hybrydowe turbiny od Profi Turbo w 4.2 TDI  
Autor Wiadomość
hevimentall 
Użytkownik


Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D4 4.2 TDI
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lis 2017
Posty: 3
Skąd: Poznan
Wysłany: 2021-02-16, 19:09   [D4 10 4.2TDI ] Hybrydowe turbiny od Profi Turbo w 4.2 TDI

Moje przedliftowe D4 4.2 TDI obecnie jeździ na programie na 404 km/ 950 nm. W niedługim czasie czeka mnie naprawa jednej z turbin (druga była wymieniana ze 2 lata temu). Znając cenę nowej turbiny i zwykłej regeneracji kuszą mnie turbiny od Profi Turbo z Wrocławia. Rozmawiałem z nimi dzisiaj. Sprzedali dziesiątki takich zestawów, większość za granicę, ale też co najmniej 10 w PL. Czy jest tu użytkownik takich turbin?

Wielu z Was pewnie będzie zainteresowana możliwymi modyfikacjami, dlatego opiszę co udało mi się dotychczas dowiedzieć. Bardzo też liczę na wszelkie uwagi, szczególnie w zakresie awaryjności.

Na mój stan wiedzy największym ograniczeniem może być skrzynia biegów. Wiele skrzyń nie miała serwisów olejowych w skrzyni i obu dyfrach, dlatego często padają przy 200-250K. Ja mam 220K, skrzynia właśnie będzie regenerowana, padły w niej łożyska. Specjaliści od naprawy skrzyń mówią, że padające łożyska zastępuje się lepszymi niż w serii, od SKF, których nie było 10 lat temu. Poza tym wymienić chcą: sprzęgło hydro, komplet uszczelek, 6 tarczek przednich, coś w pompie, filtry, i usprawnić chłodzenie. Na tak zrobioną skrzynię mam dostać rok gwarancji, również w sytuacji gdy auto będzie mocno zmodyfikowane.

Z kolei restrykcjami dla większej moc, o ile wiem, są turbiny i inercoolery. Profi Turbo oferuje kilka opcji zmodyfikowanych hybrydowych turbo, od około 5000 za dwie z większymi wirnikami po 7000 za większe i nowocześniejsze wirniki, większą str. zimną i inne mody. Do tego większy IC, 1 zamiast 2, z rurami za ok 2000 zł, plus nowy program, powinno wyjść 480-500 koni <chura>

Niewiele na tym forum można znaleźć info o modyfikacjach D4, więc jestem bardzo ciekaw Waszych opinii.

Dodam, że sprytny i zdeterminowany ze mnie tuningowiec, który coś tam już zmienił w D4 ;) Np chętnie podzielę się stosunkowo tanim sposobem na 6 tłoczkowe hamulce Akebono z S8 D5 i 400 mm tarcze z S8 D4, które pasują prawie pnp do D4. W hamowaniu jest przepaść względem serii :)
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2021-02-16, 22:47   

hevimentall napisał/a:
Z kolei restrykcjami dla większej moc, o ile wiem, są turbiny i inercoolery.
Panowie z Profi Turbo powinni też wspomnieć o dolocie i wydechu ...na serii to te Twoje nowe cacka za 5-7 kPLN długo nie pochodzą. Przeróbka na pojedynczy Intercooler też jest bez sensu, po pierwsze za 2 klocki z rurami to pewnie jakiś chińczyk, po drugie to szkoda ciąć przód ...najprościej zapodać dedykowane Intercoolery do tego auta np. firmy Wagner. Kolejną sprawą są wtryskiwacze, szczerzę w to wątpię by seryjne pociągnęły 480 KM, szybko może skończyć się dziurką w tłoku.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
hevimentall 
Użytkownik


Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D4 4.2 TDI
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lis 2017
Posty: 3
Skąd: Poznan
Wysłany: 2021-02-17, 11:58   

pioter napisał/a:
hevimentall

Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie zregulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. W przypadku nie poprawienia, zostanie on usunięty


Praktycznie nie używam forum internetowych, więc wybaczcie brak znajomości zasad tu panujących. W regulaminie znalazłem informację, że tagi muszą być odpowiedni i nic więcej. Bardzo proszę o pouczenie mnie jakie te tagi być powinny. Z góry wielkie dzięki!

[ Dodano: 2021-02-17, 12:10 ]
danishow napisał/a:
o dolocie i wydechu ...na serii to te Twoje nowe cacka za 5-7 kPLN długo nie pochodzą. Przeróbka na pojedynczy Intercooler też jest bez sensu, po pierwsze za 2 klocki z rurami to pewnie jakiś chińczyk, po drugie to szkoda ciąć przód ...najprościej zapodać dedykowane Intercoolery do tego auta np. firmy Wagner. Kolejną sprawą są wtryskiwacze, szczerzę w to wątpię by seryjne pociągnęły 480 KM, szybko może skończyć się dziurką w tłoku.


Wielkie dzięki za konstruktywne uwagi. W wydechu, mam wywalony DPF i klapy wirowe, kat został. Co jescze trzeba zmienić? Dodam, że zależy mina normalnym dźwięku i cywilnym wyglądzie. W kwestii dolotu, to dopytam co to za IC, też zdziwiła mnie niska cena. Jeśli rzeczywiście trzeba pochlastać przód, to odpada. Będzie trzeba zastosować dwa w miejcsach fabrycznych. Profi turbo mówił, że jeden jest wydajniejszy. Jeśli chodzi o wtryski, to przy przebiegu +200K i tak spodziewam się, że wkrótce będzie trzeba je ruszać. Orientujesz się czy da się modyfikować wtryski przy regeneracji, tak by były mocniejsze? Czy też trzeba zapodać większe, jeśli tak to z czego??

Ja mam takie podejście, że skoro mam +10 letnie auto, które jeździ doskonale i nie chcę się go pozbyć, ale, z racji wieku i przebiegu i tak wymaga kosztownych czynności serwisowych, to warto poszukać więcej mocy. Wydatki, które przynoszą frajdę zawsze mniej bolą :) Oczywiście nie chcę tego robić kosztem poważnej awarii. Nie śpieszy mi się. Mam kilka miesięcy na podjęcie decyzji co dalej. Jeśli ryzyko będzie niemałe, to nie wykluczam, że odpuszczę. Nie jest też tak, że musi być pińcet kuni. Jeśli bezpieczniej byłoby zrobić np 450, a większe turbiny by wyżej wstawały i dawały fajnego kopniaka to też spoko (mam sentyment do turbo-dziur, który pozostał mi po zmodzonym Saabie coupe).
 
 
TomAs 


Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 44
Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 42
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2022-03-30, 14:58   

Witam mam pytanie
Powiedzcie mi czy po regeneracji i nowych ustawieniach turbin trzeba je ponownie do auta
adoptować ??
Bo teraz po regeneracji auto mi szarpie na niskich obrotach a komputer nie pokazuje żadnych błędów.
 
 
caro86wlkp 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 1900
Skrzynia: manualna quattro
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 01 Paź 2012
Posty: 80
Skąd: Konin
Wysłany: 2022-03-31, 20:37   

i do tego zrobić logi jak się zachowują
 
 
TomAs 


Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 44
Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 42
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2022-04-01, 05:37   

caro86wlkp napisał/a:
i do tego zrobić logi jak się zachowują


Nie bardzo rozumiem kolego co to jest "logi".
Dzwoniłem do serwisu to do 4.2tdi nie ma adaptacji po założeniu powinny śmigać.
 
 
grechut 

Rocznik: 1988
Silnik cm3: 2993
Skrzynia: 8
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: --
Dołączył: 18 Lut 2016
Posty: 28
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2022-04-01, 08:35   

TomAs napisał/a:
caro86wlkp napisał/a:
i do tego zrobić logi jak się zachowują


Nie bardzo rozumiem kolego co to jest "logi".
Dzwoniłem do serwisu to do 4.2tdi nie ma adaptacji po założeniu powinny śmigać.


Jeśli to nie tajemnica, to gdzie regenerowałeś turbo i jakie były koszty?
 
 
TomAs 


Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 44
Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 42
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2022-04-01, 09:27   

grechut napisał/a:
Jeśli to nie tajemnica, to gdzie regenerowałeś turbo i jakie były koszty?

Cześć
mój mechanik gdzie naprawiam auto robił to w warsztacie we Wschowie nie znam dokładnie miejsca ale mogę się dowiedzieć. Koszt to około 3000-4000tyś. Ale od tamtego czasu pojawiły mi się problemy z autem wiec jak na razie nie polecam. Jak rozwiąże problem i okażę się ze to nie jest wina turbin to jak najbardziej się dowiem gdzie to było robione.
 
 
caro86wlkp 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 1900
Skrzynia: manualna quattro
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 01 Paź 2012
Posty: 80
Skąd: Konin
Wysłany: 2022-04-01, 21:26   

TomAs napisał/a:
caro86wlkp napisał/a:
i do tego zrobić logi jak się zachowują


Nie bardzo rozumiem kolego co to jest "logi".
Dzwoniłem do serwisu to do 4.2tdi nie ma adaptacji po założeniu powinny śmigać.


https://www.google.com/se...=UTF-8&oe=UTF-8


bez nich nie dowiesz się czy zadane ciśnienie przez komputer jest takie samo jak aktualne.
jak masz za duże doładowanie to silnik może się dławić jak za małe to będzie miał turbo dziurę.
Większość tunerów odradza regenerowane turbiny bo jest duża loteria z nimi i nie działają jak oryginalne.
 
 
TomAs 


Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 44
Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 42
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2022-04-05, 09:05   

Właśnie wymieniłem turbiny na dwie oryginalne z demontażu.
Problem pozostał dalej auto wpada w wibracje przy niskich obrotach ok 1050-1100.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-04-05, 14:56   

TomAs napisał/a:
Właśnie się dowiedziałem że mój mechanik nie ma tak rozbudowanego sprzętu żeby zrobić logi.
Kolego może znasz kogoś kto by zrobił w okolicy Poznań Wrocław ?


nie wiem jak można nie obawiać się i tykać czegokolwiek w tych autach bez posiadania
choćby interfejsu z allegro... <boisie>
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
caro86wlkp 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 1900
Skrzynia: manualna quattro
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 01 Paź 2012
Posty: 80
Skąd: Konin
Wysłany: 2022-04-07, 07:47   

Genowefa garage
 
 
TomAs 


Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 44
Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 42
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2022-05-25, 14:50   

Właśnie wymieniłem turbiny na dwie oryginalne z demontażu z małym przebiegiem.
Problem pozostał dalej auto wpada w wibracje przy niskich obrotach ok 1050-1100.
 
 
marchem 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: ON
Imię: Mariusz
Jeżdzę: Audi A8 D4 4.2 TDI
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lut 2013
Posty: 100
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-05-25, 16:18   

Jeśli to nie tajemnica to gdzie kupiłeś i za ile te turbiny ?
I drugie pytanie, gdzie je wymieniałeś i ile Cię wyniosła ta operacja?
 
 
caro86wlkp 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 1900
Skrzynia: manualna quattro
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 01 Paź 2012
Posty: 80
Skąd: Konin
Wysłany: 2022-05-25, 19:16   

Podjedz do kogoś kto zrobi ci logi. najlepiej jakiegoś tunera. Tak to masz wróżenie z fusów
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.