Autor |
Wiadomość |
zabawiking
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jurek
Jeżdzę: D3, 4.2 BFM
Dołączył: 21 Lis 2016 Posty: 49 Skąd: Okolice wieliczki
|
Wysłany: 2021-12-27, 12:57 [D3 ALL
] Nagrzewnice
|
|
|
Cześć,
Czy ma ktoś dostęp do nagrzewnic do D3? Chodzi oczywiście o sprawne (drożne), lub ewentualnie nowe w dobrych pieniądzach. Niestety moje po czyszczeniu znowu zaczynają niedomagać (lewa wykazuje już oznaki przytkania).
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-12-27, 14:20
|
|
|
Swoją drogą skąd się bierze ten syf... kamień? no ale skąd? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
zabawiking
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jurek
Jeżdzę: D3, 4.2 BFM
Dołączył: 21 Lis 2016 Posty: 49 Skąd: Okolice wieliczki
|
Wysłany: 2021-12-27, 14:28
|
|
|
maciu napisał/a: | Swoją drogą skąd się bierze ten syf... kamień? no ale skąd? |
Mnie się wydaje, że to jest efekt przekombinowanego układu ogrzewania. W klasycznych wozach nie ma tych śmiesznych zaworów, które zamykają dopływ płynu do nagrzewnic i płyn cały czas krąży - czy to w lecie czy w zimie. Tutaj w lecie obiegu nie ma i płyn stoi (razem z syfem którego nie brakuje w autach z przebiegami 400k+). Dodatkowo jak się przyglądam tym nagrzewnicom to tak jakby te kanały wodne były węższe niż w "klasycznych" autach.
Tak czy siak ostre płukanie (po demontażu oczywiście) kwaskiem, octem, wodą pod ciśnieniem powoduje wypłukanie kamienia, ale jak widać działa to tylko na chwilę (u mnie 2 lata wytrzymało). Grzeje, ale jak się da na maksa nawiew to lewa nagrzewnica daje ledwo 43st, a prawa 56st, w dodatku lewa grzeje nierównomiernie |
|
|
|
|
robrob
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D3,
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Maj 2016 Posty: 71 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 2022-01-01, 10:25
|
|
|
mam podobnie 2 lata po płukani grzały ok, teraz ledwie co letnie leci |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2022-01-02, 17:07
|
|
|
maciu napisał/a: | Swoją drogą skąd się bierze ten syf... kamień? no ale skąd? |
Ten syf to jest korozja tych czarnych metalowych rur w układzie chłodzenia, po prostu korodują od wewnątrz i drobinki tej korozji zbierają się w nagrzewnicach, u mnie kiedyś całkowicie zardzewiała wewnątrz rurka na dole chłodnicy i cały syf poleciał do zbiorniczka, natomiast z rury łączącej dwie głowice (krótki obieg) wszystko ląduje w nagrzewnicach.
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2022-01-03, 16:46
|
|
|
czy przy jezdzeniu na odpowiednim płynie takie rzeczy nie powinny sie zdarzać?
to co pokazujesz w zbiorniczku to jakas masakra |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2022-01-04, 09:04
|
|
|
Stało się to jakoś tak nagle (często zaglądam pod maskę) oczywiście wszyscy twierdzili że silnik do wymiany bo spaliny idą do układu chłodzenia, i jakoś całkiem przypadkiem zobaczyłem że to metal, włożyłem magnez do zbiorniczka, pomyślałem że od alternatora ponieważ woda przepływa przez niego i właśnie wtedy jak chciałem się dobrać do altka w pierwszej kolejności odłączyłem tą rurkę na dole chłodnicy i wszystko było jasne, zamieniłem ją na aluminiową Co do płynu cały czas leję G12. |
|
|
|
|
zabawiking
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jurek
Jeżdzę: D3, 4.2 BFM
Dołączył: 21 Lis 2016 Posty: 49 Skąd: Okolice wieliczki
|
|
|
|
|
|
|
|
Grzegorz123
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 44 Dołączył: 24 Lut 2020 Posty: 10 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2022-01-12, 09:40
|
|
|
Ponawiam pytanie czy są jakieś zamienniki tych nieszczęsnych nagrzewnic |
|
|
|
|
zabawiking
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jurek
Jeżdzę: D3, 4.2 BFM
Dołączył: 21 Lis 2016 Posty: 49 Skąd: Okolice wieliczki
|
Wysłany: 2022-01-12, 13:24
|
|
|
Kupiłem od Phaetona - wyglądają jak nowe, czyszczenie kwaskiem nie ujawniło żadnych złogów, więc polecam szukać takich własnie.
Zamienników brak |
|
|
|
|
|
|
|
Grzegorz123
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 44 Dołączył: 24 Lut 2020 Posty: 10 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2022-01-12, 21:17
|
|
|
Fakt zamiennik nie istnieje ,dzwoniłem do serwisu 1600 sztuka ale brak nawet na zamówienie tzn czarna dupa co robić co robic...😥 |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
|