|
Autor |
Wiadomość |
Deesikuu
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lip 2024 Posty: 23 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2024-10-24, 08:06 [D3 04 3.0TDI
] Powiazany ze sobą problem?
|
|
|
Witanko, to znowu ja i moja aósemeczka
Tym razem mam do Was tylko pytanko z ciekawości, i tak leci do mecha w poniedziałek ale może dowiem się czegoś do tego czasu.
Więc tak, nie działa u mnie pare rzeczy i zastanawiam się czy one są w jakiś sposób ze sobą połączone??? Nie działają nawiewy z tyłu, ani te na słupkach ani po środku (mam 2 strefe, więc zwykły nawiew), nie składają się lusterka (to mi nie potrzebne, ale no trochę lipa w A8 ) nie działa również podgrzewanie foteli oraz nie podgrzewa tylnej szyby (lusterka się grzeją ładnie).
Może ktoś ogarnia czy to jest jakiś jeden system do tych rzeczy czy po prostu mam sporo jeszcze do dopieszczenia haha.
Pozdrowionka |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2024-10-24, 19:17
|
|
|
Powiazane moze byc z uszkodzeniem klimatronika, o ile pierwszy objaw sugeruje zablokowane klapy ale zarówno grzanie dupy jak i szyb realizowane jest przez ten sam sterownik z CP. Składanie lusterek bym z tym nie wiązał. Za pomocą jednostki sterującej Climatronic J255, jednostka sterująca zarządzaniem energią J644 bezstopniowo reguluje moc grzewczą szyby przedniej, tylnej tylnego dodatkowego ogrzewania i ogrzewania siedzeń. W D3 duzo sterowników jest z soba powiazne, czy to CAN czy w tym przypadku LIN bus. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Deesikuu
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lip 2024 Posty: 23 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2024-10-25, 07:42
|
|
|
dice111 napisał/a: | Powiazane moze byc z uszkodzeniem klimatronika, o ile pierwszy objaw sugeruje zablokowane klapy ale zarówno grzanie dupy jak i szyb realizowane jest przez ten sam sterownik z CP. Składanie lusterek bym z tym nie wiązał. Za pomocą jednostki sterującej Climatronic J255, jednostka sterująca zarządzaniem energią J644 bezstopniowo reguluje moc grzewczą szyby przedniej, tylnej tylnego dodatkowego ogrzewania i ogrzewania siedzeń. W D3 duzo sterowników jest z soba powiazne, czy to CAN czy w tym przypadku LIN bus. |
Okej czyli w taki sposób to działa, już rozumiem więcej
Powiem mechanikowi, żeby zerknął mi na ten J255 (kiedyś jak podpinałem u znajomego to kojarzy mi się taki błąd, ale umysł działa różnie więc zobaczymy). A pytaine, czy sam moduł zarządzania energią mógł by wariować tak, że nie daje tych nawiewów na tył, podgrzewania szyby itp? czy to bardziej ten od climatronica? Jeżeli chodzi o te zblokowane klapy, da się to jakoś zweryfikować i ew. jak wygląda naprawa tego? Fajnie było by to zrobić, bo taka limuzyna bez nawiewów z tyłu i z zamarzniętą szybą to się troche nie godzi
[ Dodano: 2024-10-25, 08:44 ]
drago_o napisał/a: | Sprawdź czy w ogóle masz składane lusterka po VIN |
Już właśnie zaglądałem i wygląda na to, że TAK. Poza tym mam guzik (w dół) do składania ich, chociaż domyślam się, że to samo w sobie mało znaczy bo ktoś mógł zrobić coś "po Polsku"
Dodatkowo jak lekko łapką próbuję je złożyć to czuję, że idą tak jak powinny, ale no nie będę ich rękami łamał
Poza tym tak jak mówię, te lusterka to mały pikuś, za to to grzanie wszystkiego mnie kurczę mierzi trochę. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2024-10-25, 08:41
|
|
|
Moduł zarządzania energia może 'odpinać' poszczególne sterowniki, gdy spadnie napięcie.
Co do klap - trzeba przeprowadzić test - kalibracje z adaptacja na nastawy podstawowe za pomocą VCDSa czy ODISa. Przejdzie ona ok, tylko w przypadku, gdy nie ma błędów, a błędy pojawia się czasami tylko podczas próby kalibracji a nie przed, bo silniczki beda wysterowane w ich maksymalne pozycje, ale.. moze tez nie byc błędów a klapa być zamknieta/otwarta, miałem taki przypadek ostatnio w A2, gdzie cięgno polecialo poza zakres i silnik krecil się, więc nie było zadnego błędu, natomiast klapa stała, trzeba było uzyc siły ręki by ją odblokować. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
Deesikuu
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lip 2024 Posty: 23 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2024-10-25, 10:32
|
|
|
No i dobra, to już teraz wiem sporo więcej niż wcześniej.
Fura w poniedziałek jedzie do speca od audic, co prawda na dwie ważniejsze kwestie ALE jedna z nich jest związana z brakiem ładowania, podejrzenie - alternator albo MODUŁ ZARZĄDZANIA ENERGIĄ, więc dodam mu jeszcze ten temat i niech działają co trzeba, a nóż odbiorę autko z dodatkowymi funkcjami
Bardzo Ci dziękuje za treściwe odpowiedzi |
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2024-10-27, 08:47
|
|
|
Ogólnie jakąkolwiek diagnostykę to należałoby zacząć od sprawdzenia samego akumulatora oraz poziomu jego naładowania. Niskie napięcie potrafi sporo krwi napsuć. Odnośnie tych problemów z grzaniem szyby itd wygląda mi to jak problem z magistralą LIN bo po niej leci sygnał ze sterownika klimy do modułu grzania szyby przedniej. Przy czym (o czym się u siebie przekonałem), padnięty akumulator potrafi uwalić ten moduł grzania szyby. Lecą transyzrtory w nim i uwala dodatkowo elektronikę w środku. Wtedy najczęściej wyskakuje błąd braku komunikacji między tym modułem a clmatronic. Podobny objaw może być jak padnie sam climatronic, wtedy pasowałby objaw problemów z nawiewami itd jak już tu wspomianio. No ale znów trzeba wrócić do tematu napięcia na instalacji bo też jak tu napisano, niskie napięcie może spowodować odcięcie zasilania dla tego modułu a wtedy wszystko z nim powiązane leży. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|