Autor |
Wiadomość |
szokal
Użytkownik
Silnik cm3: 2500
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Piotrek
Jeżdzę: audi
Wiek: 43 Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 18 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-12-05, 12:50 [D2 98 2.5TDI
] Duża "turbo dziura"
|
|
|
witam czy ktoś pomoże mi w diagnozie ?
Chciałbym dowiedzie się co może by powodem występowania
dużej tzw "turbo dziury'??
moja turbina załącza się dopiero przy około 2300/2400 obr/min
to chyba troszkę za wysoko??
ps turbina ok, po regeneracji.węże , rury, ok |
|
|
|
|
|
|
|
marta
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marta i Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 , S6 C7
Pomogła: 8 razy Wiek: 39 Dołączyła: 13 Sie 2009 Posty: 162 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2010-12-05, 14:19
|
|
|
szokal, kolego musisz sprawdzić sterowanie turbo, i zawory sterowania turbo, czujnik ciśnienia powietrza w kolektorze ssącym.
Podepnij się pod vaga może pokarze jakieś błędy.
Powodzenia |
|
|
|
|
|
|
|
casanovak
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 138 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2010-12-05, 16:42
|
|
|
Witam...
U mnie w VW transporter 2,5tdi turbo załącza sie przy 2300 obr/min wiec uwazam ze to jest ok...Moze wypowiedza sie inni uzytkownicy A8 2,5tdi...w koncu u mnie w VW jest 5 cylindrow a u Ciebie 6 wiec moze moment zalaczenia turbiny powinin byc przy nizszych obrotach...
Pozdrawiam |
_________________ od 18-09-2010 szczesliwy posiadacz A8 |
|
|
|
|
Tomek85
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2500
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8, Volvo FH
Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 12 Skąd: kołobrzeski
|
Wysłany: 2010-12-05, 17:07
|
|
|
Mi sie zawsze wydawało i nawet jak rozbierzesz to widać jak na wolnych obrotach a turbo wiruje.. tak więc turbina pracuje cały czas po prostu w zależnosci od tego jak dasz po garach i ile dostarczysz spalin, to własnie napędza turbinkę.Ostre dodanie gazu chwil kilka"owa turbo dziura" cisnienie wzrasta co za tym idzie ilość spalin równiez rosnie no i to tak po chłopsku tłumacząc napędza i daje kopa turbinie
Tak więc pisanie że u mnie działa od 2000/2300 obrotów mija sie z celem po prostu od tego momentu jest odczuwalne że turbo wspomaga i daje kopa :mrgreen:
chyba dobrze rozumuje ? :?: :-P |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-12-05, 22:16
|
|
|
niedobrze. Turbo w 2,5tdi ma zmienna geometrie i w zaleznosci od obciazenia silnika geometria sie zmienia. Generalnie turbo powinno robic od 1500rpm. Aby wskazac miejsce usterki nalezy zapiac vagine i patrzec co sie dzieje.
Sztanga na turbinie robi? W jakim zakresie? Egr dziala? Przeplywka ok? |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
salaj11
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: -<< A8 D2 >>-
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 147 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2010-12-06, 10:28
|
|
|
widze ze jestes w wawy to mozesz podjechac do mnie i cos popatrzymy, moze przepływka ci pada albo zawór N75 lub ten drugi, mozesz miec dziur w dolocie dziure w wężach podciśnienia, kierownice w turbinie się zapiekły i dlatego masz taką turbo dziure, czy ja mu depniesz i powiedzmy od 1500 obr. to pewnie idzie bardzo powoli ze każdy cie wyprzedza a jak się załączy turbina to aż wbija w fotel czy tak masz?????
tyle pisania a dopiero teraz doczytałem że masz po regeneracji zrób logi wrzuć na akp i niech zobaczą może egr się zatarł albo któryś z zaworów sterujących albo gruszka nie jest ustawiona prawidłowo a turbo zaczyna być odczuwalne po 1800 obr
zobacz przepływkę??? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Micho
Użytkownik
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 39 Dołączył: 03 Lis 2010 Posty: 15 Skąd: Słubice
|
Wysłany: 2010-12-06, 23:49
|
|
|
co do wkrecania sie turbiny to zawsze sa rozbieżnosci, jedna bierze wyrzej druga w niskich zakresach, tak jak koledzy zwrócili uwage przyczyn moze byc kilka od zapieczonej geometri do przepłymowierza, turbo po regeneracji to moze wyglądac na zle ustawiony zawór podsinienia co kolega wyrzej wspomniał lub nieszczelności |
|
|
|
|
|