Autor |
Wiadomość |
Drzazger777
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 7 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2010-12-16, 12:25 [D2 00 4.2PB
] TIP - Brak wstecznego
|
|
|
Witam. Posiadam audi a8 2000 rok,poj. 4,2, skrzynia automat tiptronic. Wczoraj kiedy odpaliłem moją audi i właczyłem wsteczny to auto nie cofało. Do przodu idzie elegancko, ładnie przeżuca a jeżeli chodzi o bieg wsteczny to:
1)przy zimnej skrzyni biegów auto nie cofa
2) kiedy olej w skrzyni sie nagrzeje to audi cofa do tyłu , jednak nie reguje na gaz, cofa powoli. Jednak gdy minimalnie dodaję gazu to auto stopniowo się rozpędza do tyłu
3) Auto na biegu wstecznym nie cofnie nawet na rozgrzanej skrzyni kiey ma pod górkę, np. nie wyjade na wstecznym z garażu.
Proszę o pomoc. Piszcie na emaila i formum co może być przyczyną. Życzę wam zdrowych i wesołych Świąt Bożego Narodzenia. |
_________________ Masz Audi masz klase |
|
|
|
|
|
|
|
sinus
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2 4.2FL, A8L D5 55TFSI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 143 Skąd: Warszawa, Winterthur CH
|
Wysłany: 2010-12-16, 12:37
|
|
|
Ja miałem dokładnie to samo i musiałem zrobić remont skrzyni. Szczególnie zimą jest mieć to zrobione, bo śnieg daje duży opór i taki wsteczny jak piszesz może nie dawać rady.
Pozdrawiam, |
|
|
|
|
|
|
|
Drzazger777
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 7 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2010-12-16, 12:59
|
|
|
A cco dokładnie oznaczał u Ciebie remont?? Tylko wsteczny remontowali?? Jaki koszt?? Powiem Ci, że u mojego kolegi też mu chcieli skrzynie robić a okazało się, że guma poszła na wstecznym za 120 zł . |
_________________ Masz Audi masz klase |
|
|
|
|
sinus
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2 4.2FL, A8L D5 55TFSI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 143 Skąd: Warszawa, Winterthur CH
|
|
|
|
|
|
|
|
DoRuS
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: A8L D?
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 54 Skąd: Nowy Jork
|
Wysłany: 2010-12-20, 04:22
|
|
|
w twoim wypadku na 100% bedzie to solenoid ktory sie zablokowal i nieotwiera wstecznego... i jestem pewnien ze jak podlaczysz jakis komputer diagnostyczny pojawi ci sie blad typu "reverse clutch solenoid valve stuck or open" niewiem ile w polandzie on kosztuje. u kolegi mialem identyczny problem na zimnym wogle niecofal a na cieplym cos tam sie toczyl... ale dziwnym sposobem nagle sam sie naprawil...
na zdjeciu widac te solenoidy z brazowymi wtyczkami. z tego co wiem zaklady wymieniaqja tylko czesci mechaniczne a cale "valve body" zostawiaja nietkniete i niedaja chyba na to gwarancji
|
|
|
|
|
Drzazger777
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 7 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2011-01-15, 11:06 Jest wsteczny
|
|
|
Witam po dłuższym czasie. Otóż nie miałem wstecznego ponieważ w skrzyni zużył się tłok biegu wstecznego. Przy okazji jak już rozebrali skrzynie kazałem zrobić remont generalny. Wszystko robiłem w Poznaniu w "TEO-MOTORS". Fachowcy pierwszej klasy. Teraz skrzynia chodzi jak nowa. A i mam gwarancje na rok czasu i bezpłatny serwis skrzyni oraz bezpłatną naprawę jeżelii coś się popsuje. Pozdrwaiam |
_________________ Masz Audi masz klase |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-01-15, 11:25
|
|
|
To napisz jeszcze ile cię to kosztowało. Będziemy mieli obraz ile taki remont kosztuje w zależności od regionu kraju.
Cieszy to, że autko już sprawne. Mnie akurat jak na razie (odpukać w niemalowane) ta przyjemność ominęła ale wszystko zależy jak auto wcześniej było eksploatowane. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2011-01-16, 00:05
|
|
|
bo ja wiem kolega 3 posty napisał, w ostatnim reklamę warsztatu |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
DoRuS
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: A8L D?
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 54 Skąd: Nowy Jork
|
Wysłany: 2011-01-17, 01:14
|
|
|
czyli mialem racje... :mrgreen: tyle ze to sie robi bez rozbieranmia skrzyni... wystarczy miske otworzyc... iu zaworki mamy na wierzchu... zreszta jak kto woli.. |
|
|
|
|
rmsoft2
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: RAdek
Jeżdzę: A8 4.2,40V
Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 3 Skąd: Pleszew
|
Wysłany: 2011-01-24, 14:30
|
|
|
W mojej ósemce,miałem taki sam problem,no i niestety okazało się że skrzynia do naprawy!
Naprawiłem skrzynie,wszystko chodziło jak należy,to po ok 100 km zerwało się sprzęgło no i do regeneracji!Teraz śmiga jak ta lala........ |
|
|
|
|
|
|
|
Stivo
Użytkownik
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D5
Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 6 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2011-01-25, 20:56
|
|
|
Miałem podobnie w porzednim aucie Range Roverze 3.0D L322, niestety musiałem wymienić tarczki cierne w skrzyni bo były zbyt cieńkie i nie "sklejały" się dostatecznie żeby uciągnąć samochód do tyłu. |
|
|
|
|
|