Autor |
Wiadomość |
Para
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8 D?
Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 82 Skąd: Hiszpania
|
Wysłany: 2011-01-10, 15:07 [D2 01 3.3TDI
] TIP - Ślizganie sprzęgła
|
|
|
witam wszystkich w nowym roku mam pytanie czy moze ktos wie co jest powodem jak by sie sprzeglo slizgalo wiem ze to automat ale jechlem z kumplem jego audi i jest zupelnie inaczej niema takiego przeciagania na biegach . czy to moze byc konwenter. prosze o pomoc |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2011-01-14, 00:32
|
|
|
niskie ciśnienie z konwertera może też takie objawy dawać |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
Para
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8 D?
Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 82 Skąd: Hiszpania
|
Wysłany: 2011-01-18, 15:19
|
|
|
aaa dzieki ze ktos w koncu napisal .to znaczy ze konwenter jest trafiony ? czy cos innego co wymienic na poczatek doradzcie cos :mrgreen: |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-01-18, 15:46
|
|
|
Tu nie wymienisz nic na początek. Jak skrzynka pójdzie na stół to i tak mogą wyjść jeszcze inne kwiatki, Ale to już ci spec od automatów powie jak się do niej dobierze. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-01-18, 17:53
|
|
|
uslizgi sprzegla moga byc spowodowane przepracowanym olejem, to pierwszy objaw zuzytego oleju, mozna sie pokusic na jego wymiane bo koszta nie sa duze, na 80% pomoze pod warunkiem ze nie trwa to dlugo a sprzeglo jeszcze nie dostalo po dupie. Zasada pracy tej skrzyni polega na wirujacym oleju i poki olej trzyma wlasciwosci nie ma prawa byc uslizgow. Dalsze uzytkowanie takiej skrzyni doprowadzi do uszkodzenia tarczek i kosza poszczegolnego biegu. |
|
|
|
|
Para
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8 D?
Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 82 Skąd: Hiszpania
|
Wysłany: 2011-01-18, 20:23
|
|
|
olej w skrzyni wymienialem na poczatku stycznia i byl czysty ,a na magnesach w misce czysto, nie bylo zadnych opilkow . tylko uslizg o ktorym mowimy to ja myslalem, ze to jest czesc miedzy skrzynia a silnikiem nie wewnatrz skrzyni,, czy jak to dziala ? |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2011-01-18, 21:09
|
|
|
Para napisał/a: | ze to jest czesc miedzy skrzynia a silnikiem nie wewnatrz skrzyni, | pomiędzy jest przemiennik momentu obrotowego zwany sprzęgłem hydrokinetycznym lub konwerterem
http://www.voith.pl/index...id=48&idmain=26 |
|
|
|
|
Para
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8 D?
Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 82 Skąd: Hiszpania
|
Wysłany: 2011-01-18, 21:29
|
|
|
zgadza sie, tam chyba sie nie wymienia oleju?. |
|
|
|
|
|
|
|
ZuQ
Użytkownik
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 43 Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 34 Skąd: NEB
|
Wysłany: 2011-01-18, 21:36
|
|
|
Mam podobne objawy "uślizgu sprzęgła" gdy jadę ze stałą prędkością przy niskich obrotach ok. 1000-1500 obr/min
i też podejrzewam konwerter.
ale z tego opisu http://www.voith.pl/index...id=48&idmain=26 wynika że jest to zamknięta puszka z dwiema uzbrojonymi w łopatki tarczami i nie wiem co tam mogłoby się popsuc.
Czy uszkodzenia konwertera to częsta usterka w ósemkach? |
|
|
|
|
Para
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8 D?
Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 82 Skąd: Hiszpania
|
Wysłany: 2011-01-18, 21:46
|
|
|
colln pisales o niskim cisnieniu w konwenterze,da sie to naprawic |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2011-01-20, 01:21
|
|
|
w każdym aucie psują się konwertery toż to część jak inna tyle że zawsze w ruchu ;-) jak coś pracuje to nie ma siły żeby się kiedyś nie popsuło (nie przychodzi mi nic w tej chwili na myśl co może się w aucie nie popsuć :mrgreen: )
konwertery się regeneruje (z tym, ze regeneracja w PL to często kończy się powtórnym wyciąganiem skrzyni bo można stać się króliczkiem doświadczalnym) ponieważ rozcięty konwerter należy spawać z 2-ch stron równocześnie (po przeciwległych stronach) - nikt w PL tego tak nie robi !
http://www.youtube.com/watch?v=MvLoX0z9qoY
to takie coś to rozpołowione po regeneracji bebechów trzeba zespawać w jedną całość, u nas spawa to 1 człowiek jadąc dookoła przez co uzyskujemy jajo (pod wpływem ciepła spawu te półkule się wyginają) |
|
|
|
|
Para
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8 D?
Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 82 Skąd: Hiszpania
|
Wysłany: 2011-01-20, 14:49
|
|
|
to co nowe pewnie drogie ,czy szukac urzywane, ale skad wiadomo czy bedzie dobre na gole oko nic nie widac. A w tym
''midparts" ? |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2011-01-21, 23:31
|
|
|
wysłałem ci link na pw w sprawie konwertera
a tak to powinno wyglądać
http://www.youtube.com/wa...feature=related
dlatego mówiłem wcześniej, że nie ma u nas firmy która ma taki sprzęt |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|