Autor |
Wiadomość |
DiM
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 21 Cze 2010 Posty: 5 Skąd: Wielun
|
Wysłany: 2011-01-14, 19:37 [D2 3.7PB ] Kilka pytań na temat silnika
|
|
|
Witam
Przymierzam się do nabycia d2 z silnikiem 3.7 i dość dużo czytałem w internecie i na forum i mam kilka pytań...
czy to prawda że automatycznie skrzynie padają przy silniku 3.7?
Jak pracuje na gazie?
Jak z kosztami utrzymania tzn zawieszenie, części do silnika? Jak u Was z awaryjnoscia?
Czytałem że dużo części pasuje od audi a4 lub passata! Jeśli tak to jakie?
Pozdrawiam :-) |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2011-01-14, 19:41
|
|
|
Kolego , skrzynia będzie żyć tak długo jak ty będziesz normalnie ją traktować , co do silnika 3,7 ?? Polecam 4,2 większa moc osiągi lepsze spalanie bardzo zbliżone do 3,7 , części praktycznie to samo , bo to ta sama konstrukcja . Jeszcze pytanie , czy 3,7 ośkę czy quattro chcesz kupić ?
A co do części od A4 to pasuje np kostka od reflektora , żarówki w tylnej lampie no i może parę części mają wspólne A4 2.6 , 2.8 z A8 2.8 , ale czy mają to nie mam pojęcia ponieważ kupuję części do A8 a nie a4 . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
Ostatnio zmieniony przez mdamian 2011-01-14, 19:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
DiM
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 21 Cze 2010 Posty: 5 Skąd: Wielun
|
Wysłany: 2011-01-14, 19:43
|
|
|
3.7 ośka |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
DiM
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 21 Cze 2010 Posty: 5 Skąd: Wielun
|
Wysłany: 2011-01-14, 19:47
|
|
|
co ile wymieniać olej w skrzyni? Robię rocznie max 17tys km |
|
|
|
|
Acht [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-01-14, 20:05
|
|
|
różne szkoły z tą wymianą - ja nie szczędze i wymiana po ok 60-70 tyś.
kolega powyżej moim zdaniem ma rację 4.2 to optymalny wybór i co ważne - bierz tylko Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2011-01-14, 22:32
|
|
|
Ciekawostka przyrodnicza
czy to prawda że automatycznie skrzynie padają przy silniku 3.7?
Kolega jak skrzynia zajechana to silnik juz w tedy dowolny.Co do gazu to koledzy sobie chwala pod waruniem że ktos łepski to założy i nie będzie to weterynarz.Tak jak kolega Adamian napisał to lepiej pomyśl o 4.2Qi będzie dobrze :-D |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2011-01-14, 23:50
|
|
|
skrzynie są jednakowe czy taki czy inny motor, padają szybciej przy tych mocniejszych to chyba oczywiste ;-) |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
PEPOL D2
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Mercedes Benz 500 Sec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 276 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2011-01-14, 23:58
|
|
|
Nic nie pada szybciej.Nie sluchaj bzdur.Jesli kupisz oske 3.7 to bedziesz zadowolony.Jesli kupisz 4.2 quattro tez bedziesz zadowolony.Fachowcy z AUDI wiedzileli co robia produkujac te silniki wiec jesli jakis madry ci tu napisze ze oska to slaby inwalida to znaczy ze nie ma pojecia o audi d2. 8-) |
_________________
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-01-15, 10:58
|
|
|
co bys nie kupil to napewno bedziesz zadowolony pod warunkiem ze nie bedzie sie psulo ale takiej opcji nie ma, te auta psuja sie na potenge i jesli nie masz w portfelu wiele to kup cos innego a jak koniecznie chcesz a8 to polecam 2.8 na manualu. Mialem kilka osemek, wiem o nich bardzo duzo, lubie przy nich grzebac itd ale nie masz pojecia jak bardzo sie ciesze ze sprzedalem i obiecalem sobie ze nigdy nie kupie d2 w automacie i z v ósemka.
Nie to zebym cie zniechecal, pytasz , ja odpowiadam.
Jesli ktos ma zamiar skrytykowac co napisalem to niech daruje sobie, kazdy ma swoje zdanie i kazdy jezdzi tym czym chce lub tym czym musi.
Kolego jesli chodzi o moc to 4.2 daje rade choc mi po tylu latach jezdzenia zdawalo sie ze nie jedzie a poza tym to duze wygodne auto, jesli sie chcesz pokazac to polecam, ceny polecialy na ryj tych aut a jesli chcesz sie pobawic moca to polecam bmw 328, daje wiecej frajdy z jazdy a i nie jedna óseme ze swiatel objedziesz. |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2011-01-15, 11:28
|
|
|
no ja akurat chcę jeździć 4,2 V8 QUATTRO bo dla mnie to jest normalne auto , komfortowe , szybkie i bezpieczne .
Co do psucia ??
To musiałeś paulo79, trafiać na jakieś kiepskie samochody , ponieważ jak widzisz moja jest 1994 rok i na razie nie narzekam .
Jeżdżę nią od maja zeszłego roku i prócz podstaw nic się nie psuło , tak że nie mów że te samochody jakoś nadmiernie się psują . Usterki spotkasz nawet w nowych samochodach , po za tym jeśli dbasz o auto to nie powinno się psuć , no chyba że zmęczenie materiału to inna sprawa .
Cytat: | ceny polecialy na ryj tych aut a jesli chcesz sie pobawic moca to polecam bmw 328, daje wiecej frajdy z jazdy a i nie jedna óseme ze swiatel objedziesz. |
tak bo części drogie bo dużo mniej zamienników niż do Audi , a czy większa frajda ??
Ja tam wolę quattro , a co do zostawienia na światłach D2 to 3 możliwości :
1 : kierowca Audi zaśpi
2 : ma pod maską 2.8 PB
3 : ma pod maską 2.5 TDI |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-01-15, 11:45
|
|
|
mdamian napisał/a: | To musiałeś paulo79, trafiać na jakieś kiepskie samochody , ponieważ jak widzisz moja jest 1994 rok i na razie nie narzekam . |
Widać auta z początków produkcji były lepiej zrobione bo ja także jeżdżę autem z 1994 roku i oprócz eksploatacji nic tam się nie dzieje. No może poza pompą paliwa którą akurat sam wymieniłem bez większych problemów.
Co do świateł to myślę, że Audi A8 nie jest rakietą ale swoje pazury to ma i 4.2 na pewno nie zostanie z tyłu mimo automatu. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-01-15, 11:48
|
|
|
tak tak tak
nie mow mi kolego nic na ten temat bo naprawde nie mam ochoty o tym rozmawiac, znam wielu ktorzy nie dadza zlego slowa powiedziec na a8 i ty z cala pewnoscia do nich nalezysz, prosilem o nie komentowanie tego co pisalem.
Co do bmw 328 to sie kiedys zdziwisz jak twoje 4.2 bedzie wyciskac ostatnie poty zeby ją dojsc, niestety takie sa realia ale co niektorzy mysla ze a8 to rajdowka bo ma 300 koni, zabawne hehe.
Jak kupywalem pierwsze a8 to tez myslalem ze jestem panem i wladca na drogach, dzis wiem ze bardzo sie mylilem, co do komfortu oczywiscie to nie ma porownania.
Nie naskakiwac, nie wieszac psow, nie krytykowac bo kazdy ma swoje zdanie tylko niektorzy nie chca sie przyznac do tego co mysla. |
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2011-01-15, 11:50
|
|
|
paulo79 napisał/a: | te auta psuja sie na potenge i jesli nie masz w portfelu wiele to kup cos innego a jak koniecznie chcesz a8 to polecam 2.8 na manualu |
Paweł podaj parę przykładów co Ci się tak psuło na potęgę,bo cos mi sie zdaje że troszke koloryzujesz alb kupowałeś same perełki w okazyjnej cenie. :lol: |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2011-01-15, 11:56
|
|
|
paulo79, Paweł to po co takie bzdury piszesz , może to się tobie coś pomyliło i twoje bmw 328 tak często się psuło .
A co do rajdówki to wcale tak nie uważam że A8 to rajdówka , jak bym chciał rajdówkę to bym kupił Suprę np i Audi już ma duży problem , ale nie o to chodzi .
A to że każdy ma swoje zdanie to nie nowość i krytyka zawsze będzie . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|