Autor |
Wiadomość |
kober007
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kober
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 11 Skąd: Międzyzdroje
|
Wysłany: 2011-06-09, 23:11 [D2 98 4.2PB/LPG
] Demontaż tłumika środkowego
|
|
|
Witam, mam stożek i nie chce tłumika końcowego bo będzie zbytnio buczec. Myślę nad wycięcie tłumika środkowego i wspawanie w jego miejsce dwóch prostych rurek
Pytanie czy dużo to zmieni i czy ładny dźwięk będzie
Z góry dzięki i pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
Martinez
Moje A8
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Martin
Jeżdzę: S8
Wiek: 34 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 58 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2011-06-09, 23:32
|
|
|
Stożek w 4.2 V8 :idea: Daje Ci to coś kolego ,tak z ciekawości pytam :?: |
_________________ Martinez:):):):)Audi S8 ABT |
|
|
|
|
|
|
|
barrettm82
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 47 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-06-10, 09:40
|
|
|
Do tej pojemności stożek opłaca się zakładać. pod warunkiem że jest rozmiarów 10l wiadra. |
|
|
|
|
lunizS8
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: auto
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2 &W211
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 10 Mar 2011 Posty: 85 Skąd: Bydgoszcz
|
|
|
|
|
|
|
|
Klimass1
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP-24
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian/Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 51 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 387 Skąd: Syców
|
Wysłany: 2011-06-11, 22:21
|
|
|
modyfikacja rodem z golfa mk II bardziej proponuję do takiego samochodu sportowy wkład do puszki od filtra powietrza który później można przemyć acetonem .
[ Dodano: 2011-06-11, 23:22 ]
http://allegro.pl/audi-a8...1620981515.html a dokładnie chodzi mi o K&N |
_________________ Regulamin - reklama.
602-11-90-63
Działosza
56-500 Syców
A6 C6 BMK wymiana wtrysków? |
|
|
|
|
sevi
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Seweryn
Jeżdzę: A8 W12
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Lut 2011 Posty: 94 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-06-12, 09:23
|
|
|
Ludzie to maja fantazje |
_________________ A8 D2 6.0 W 12
BMW 645 CI
Zaczyna brakowac mocy! |
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2011-06-12, 23:59
|
|
|
Od razu pojawiają się komentarze typu, co ci to daje?, po co ci to? itd... Może kolega kober007 założył sobie stożek bo podobał mu się jego kolor. Nie komentujcie tego od razu w ten sposób , że to be ,że się nie nadaje ,że w golfach... :-/ Nawet jeśli nic nie daje a nawet pogarsza to jak komuś zależy np. na zmianie dźwięku silnika, który na filtrze tego typu jest o niebo lepszy, to niech sobie zakłada. I wcale filtry stożkowe do 300 konnych silników nie są wielkości wiadra :-?
Pytanie było inne, o tłumik środkowy.
Z mojej wiedzy wynika, że odp. wprost na to pytanie może być trudna do uzyskania na tym forum. Większość zaczyna przeróbki wydechu od wymiany końcowego tłumika, więc jak wstawisz rury zamiast środkowego i pozostawisz ori końcowy to będziesz pierwszym który to zrobi w klubie :mrgreen: Zachęcam do takiej próby, wiele nie stracisz, jak nie będzie ok, zawsze można wrócić do serii, a przyczynisz się dla dobra ogółu :-D
Natomiast ja swego czasu miałem wstawione na próbę przez jakiś tydzień rury zamiast środkowego tłumika ale także już z przelotem na końcu i x-pipem zamiast ori wytłumionego H-pipa. Generalnie efekt był niesamowity, ale jednak zbyt hardcorowy do codziennego użytku. Swoje robi tłumik środkowy, to pewne. Faktem jest także że buczenie powstaje w końcowych, "sportowych" tłumikach. Więc teoretyzując wycięcie środkowego tłumika może spowodować przyjemne "bezbuczeniowe" podniesienie głośności układu wydechowego na oryginalnym, mocno wygłuszonym " pół-przelotowym" tłumiku końcowym :->
Myślę ,że jak sam nie spróbujesz to się nie dowiesz :mrgreen: |
|
|
|
|
tomow
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomo
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 44 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 27 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 2011-06-15, 20:20
|
|
|
kober007 wyciałes ten tłumik? jestem bardzo ciekawy efektu... |
_________________ A8 V8 Engine |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2011-06-18, 10:59
|
|
|
kober007 napisał/a: | mam stożek |
Kolego napisałeś że masz u siebie zamontowany stożek,jestem ciekawy jak uporałeś się z przepływką jak byś mógł to pstryknij fotkę. |
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2011-06-29, 12:03
|
|
|
No i cisza w temacie? Jak tam przeróbki ? |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-06-29, 12:50
|
|
|
Ja ostatnio u siebie wywaliłem katy. Po awarii modułu paliwko z niepalącego kotła dostało się do katów. Przejechane w testach jakieś 50 kilosów i po miesiącu katy wyzionęły ducha. wypaliły się i zaczęły gruchać. Po ich wymianie na tłumiki przelotowe nie zauważyłem żadnej różnicy ani w mocy ani w głośności. Więc przyjdzie pewnie teraz kolej na tłumik końcowy. Nie wiem jeszcze jaki. Po wstępnych rozmowach z ultterem i pytaniach o sportowy tłumik stanęło na tym że niema takiego tłumika w katalogu i pozostaje tylko robota na zamówienie. Polega to na wymontowaniu mojego tłumika i wysyłce do nich, a oni na wzór mojego doklepią sportowy. Jeśli chodzi o koszty to powiedziano mi że może się wahać od 1000 do 1300 pln. Jedno co muszę przyznać to mają zarombisty wybór końcówek. Nawet już byłem zdecydowany na wymianę końcówek w moim tłumiku coś ala FOSS ale zacząłem się zastanawiać nad wymianą na ten sportowy. Doszła tez opcja montażu tłumika w firmie która robiła tłumiki FOSS-wi. :?: |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
minus4 [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-07-05, 17:25
|
|
|
Ja u siebie wlasnie dizs odebralem autko mam teraz wywalone katy w ich miejsce tlumiki przelotowe, potem jest X-pipe z magnaflow a nastepnie ori srodkowy + simons jako koncowy, jaki efekt ? hmmm no takie mieszane mam uczucia, tzn jest dobrze ale nie na tyle zebym nie myslal o wywaleniu srodkowego i wstawieniu tam dwoch rurek :mrgreen: Wiec zapewne jeszcze w tym tygodniu srawdze jak bedzie brzmiec bez srodkowego, oby w koncu byla to finalna modyfikacja wydechu :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
tomow
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomo
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 44 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 27 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 2011-07-05, 17:56
|
|
|
intensywnie myśle o wycięciu środkowego tlumika... niedługo wycinam katy więc można wsio zrobić za jednym zamachem ;-)
opisz wrażenia jak już wytniesz środkowy :-P |
_________________ A8 V8 Engine |
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2011-07-05, 20:27
|
|
|
minus4 napisał/a: | zebym nie myslal o wywaleniu srodkowego i wstawieniu tam dwoch rurek |
tomow napisał/a: | intensywnie myśle o wycięciu środkowego tlumika... niedługo wycinam katy więc można wsio zrobić za jednym zamachem ;-)
|
Radzę wstawić zamiast dwóch rurek w miejsce środkowego, dwa małe, osobne tłumiki "cygarka". Po pierwsze zapobiegnie to przy zimnym wydechu emisji suchych, metalicznych dźwięków przy wyższych obrotach, po drugie jednak nie jest tak głośno jak na samych rurach. Chociaż jak już pisałem efekt może się podobać :diabel:
[ Dodano: 2011-08-24, 01:13 ]
No i jak kolego minus4, wywaliłeś ten środkowy tłumik czy zaprzestałeś modyfikacji :?: |
|
|
|
|
|
|
|
|