|
Autor |
Wiadomość |
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-07-16, 21:00 [D2 96 4.2PB/LPG
] LPG uruchomienie
|
|
|
Witam ponownie
jako, że jestem na wczasach, ale nie potrafię leżeć na plaży jak kotlet na patelni więc zabrałem się za montaż (dokończenie) LPG i mam w związku z tym parę pytań.
To co mam: Stag 300 Plus/KME Gold/Hana zielone
1. gdzie podłączyć podciśnienie ?? założyłem wątek, ale cisza
2. pod którą cewkę podłączyć komputer i co ustawić - nie znalazłem nic na ten temat w instrukcji montażu, w ustawieniach komputera też nic nie ma
3. sondy - wg rysunku mam się wpiąć w sygnał idący do ECU tylko pytanko: przy takim podłączeniu sonda daje napięcie a komputer LPG tylko czyta ??
4. autokalibracja - uruchamiam i jest all ustawione ??
5. co jeszcze trzeba zrobić/sprawdzić ?? |
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2011-07-17, 08:39
|
|
|
Ad1 podcisnienie podłącz obok weżyka który wchodzi z jednej strony do regulatora paliwa a drugiej do przeputnicy(stojąc przed autem po prawej stronie) Są tam nawet chyba wolne wyjścia.
Ad2 Niepodłączaj się pod cewki. To najprostszy sposób wzięcia sygnału RPM ale najbardzej awaryjny(palą się cewki). Podaj Mi na PW telefon do Siebie a jutro dowiesz się gdzie się wpiąć i jak ustawić w Stagu.
Ad3 Niepodłączaj sie sygnałem do Staga wprowadza to małe zaburzenia w ich działaniu. W Stagu są tylko potrzebne dla operatora laptopa w celu podglądu ile pokazują podczas pełnego obciązenia.Olej różowy kabelek.
Ad4
Poczytaj dokładnie instrukcie czeka cie regulacja na drodze.
Ad5 sprawdz czy wszystkie połaczenia są szczelne. |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-07-17, 11:25
|
|
|
z tego co wyczytałem na necie koło ABS-u jest pompa Vacum, która zasila cały układ więc myślę. że tam się podepnę jak nie stanowi to problemu (tam gdzie opisałeś nie mam możliwości wpięcia) - tylko dlaczego jest wpięcie do kolektora ssącego nie Vacum ?? - zagadka a to dwie różne rzeczy.
Różowy kabelek - :-( nie posiadam, tylko czerwony do stacyjki
Mam tylko drobny problem - mam listwy metalowe do Hana i one są z jednej strony zaślepione ( wkręcony luźno nypel mosiężny), czy mam ten nypel wkręcic do oporu w celu uszczelnienia czy coś tam trzeba wmontować ??; we wcześniejszym układzie był tam czujnik temp., ale były to inne listwy, teraz czujnik jest w trójniku pomiarowym. |
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2011-07-17, 12:13
|
|
|
sorki jesli chodzi o sonde to jest to kabel fioletowy nie różowy.
Nypel w listwach musi być dokręcony, szczelny.
Jeśli niemasz wolnego krućca to trzeba nawiercic, jutro sprawdze czy u mnie jest nawiercone czy fabryczne wolne wejscie.
Co do Vacum to zajrze jutro czy ma to sens i można tam wpiąc podciśnienie.
Jutro rozjaśnie Ci wszystkie wątpliwości przez telefon |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-07-17, 22:51
|
|
|
uruchomione :-D
a więc tak:
podciśnienie podłączyłem do tego czegoś od benzyny po lewej stronie silnika przy listwie, impulsy pobrałem z 8 cewki poprzez diodę prostowniczą 1N4007 (1000V/1A) szeregowo z rezystorem 560 OHM więc problem z paleniem cewek rozwiązany - napięcie progowe w sterowniku ustawiłem na 10V, wtryski Hana zielone na metalowej listwie z wężykami o długości 14 cm ( krócej za bardzo się nie da), reduktor KME Gold, filtr 2 we/wy.
Wszystkie wężyki i węże maja identyczną długość w każdym z ramion.
Odpaliłem autokalibrację i wyszło, że mam za duże dysze - bezsens bo mam Hana więc przejechałem się 2 km i ponowna autokalibracja wyszła OK ; z odpalonym kompem przejechałem sie w celu zrobienia mapy i te 2 linie (zielona i niebieska ) praktycznie się pokryły więc chyba tak ma być.
Spostrzeżenia po przejechaniu 25 km ( butowanie, kick, 180km/h, tiptronic do 6000k obrotów)
- ciśnienie 1.05 i nigdy nie spadło poniżej 0.92
- map 0.3 na wolnych do 0.75 podczas jazdy - nie wiem czy tak ma być
- temp. reduktora 65C i nie spadło poniżej 63C
- temp. gazu 52C nie spadła poniżej 45c
- czasy wtrysków min 2.3 ms max ?? - patrzyłem na drogę )
silnik pracuje stabilnie bez drgań, zachowuje się identycznie jak na PB98, nie można zauważyć przejścia PB/LPG i odwrotnie, nie czuć z rury wydechowej gazu nie tak jak to miałem w poprzedniej instalacji, ogólnie jestem cholernie zadowolony :mrgreen:
Specjalne podziękowania dla Wrowojtek za pomoc online oraz dla Hipcia (czekam dalej na wskazanie miejsca wpięcia do kompa) |
|
|
|
|
wrowojtek
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: AUDI A8
Wiek: 47 Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 17 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-07-18, 10:54
|
|
|
Oklaski dla kolegi!!! :-) |
_________________ BYŁE..
Audi 80 B2 1.8
Audi 100 C3 2.2 Turbo
Audi 100 C4 2.6
Audi A6 C5 1.8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |