|
Autor |
Wiadomość |
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-07-29, 20:00 [D2 96 4.2PB/LPG
] zużycie oleju na LPG
|
|
|
Witam
po ponownym zainstalowaniu LPG zauważyłem zwiększoną ponownie konsumpcje oleum - czy to normalka ?? - na PB wciąga max 0.4 l / 1000 km, na LPG 0.7 - 1 l |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-07-29, 21:21
|
|
|
Troszkę sporo ci zżera, mi po przejechaniu 8000 tys km zjadł 1,8 litra! Przebieg 288 tys! |
|
|
|
|
|
|
|
stan
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 138 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2011-07-30, 09:44 Re: zużycie oleju na LPG
|
|
|
robsonik4 napisał/a: | na PB wciąga max 0.4 l / 1000 km, na LPG 0.7 - 1 l |
To już jest chyba powód do zastanowienia. Na Pb wciąga ci mniej, prawdopodobnie dlatego, że uzupełnia poziom oleju właśnie Pb, jak go pogonisz oparuje i poziom obniża się. U mnie wcześniej popijał, z ostrzejszymi przelotami, max 2l oleju 5w40 na wymianę (ok. 12 tys.). Po dokładnym płukaniu silnika zalewam full syntetyk 5w40 (przynajmniej tak ma napisane na butelce) i przejechaniu ok. 4 tys. nie zauważam zużycia. |
|
|
|
|
Saberek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 153 Skąd: Lloydminster, Alberta , Kanada
|
Wysłany: 2011-07-30, 17:59
|
|
|
U mnie D3 2004 rok 4.2 LPG - BRC wzial 1.5 litra na 8 000 km czyli nie jest zle ;-) przebieg 230 000 km |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-07-31, 17:00 Re: zużycie oleju na LPG
|
|
|
stan napisał/a: | robsonik4 napisał/a: | na PB wciąga max 0.4 l / 1000 km, na LPG 0.7 - 1 l |
Na Pb wciąga ci mniej, prawdopodobnie dlatego, że uzupełnia poziom oleju właśnie Pb, jak go pogonisz oparuje i poziom obniża się. |
raczej nie jest to wina paliwa w oleju, gdyż od zeszłego roku jeździłem na PB więc zamiast oleju miałbym PB ;-), jak padł mi komp od gazu w zeszłym roku to zmianiłem olej przy okazji wizyty na serwisie - wcześniej jeździłem na Castrolu "gaz", teraz na Mobil1. Gdzieś czytałem, że ten olej do gazu zawiera jakiś dodatek, który na gazie zapobiega braniu oleju, gdyż gaz jest suchy, ale wcale nie musi to być prawda tylko chwyt marketingowy. |
|
|
|
|
szoszon1983
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 224 Skąd: Radom / Reading, UK
|
Wysłany: 2011-08-03, 11:17
|
|
|
dostawanie się benzyny do oleju to jedyny możliwy powód różnicy w zużyciu oleju.
Jedyna rada, to zmienić olej na inny. Ja w astrze zauważyłem mniejsze zużycie po przejściu z mobila na valvolina (z linii do aut z większym przebiegiem). Mój brat w BMW dolewał około 0,5l/5000km-na castrolu, po zmianie na shell'a nie dolewa wcale od wymiany do wymiany. Ja w a8 mam motula i między wymianami dolewam max 0,5l. |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-08-16, 21:49
|
|
|
na wekend byłem nad morzem - trasa 510 km; nad morze jazda spokojna 160-170 km/h, bez wbijania na obroty (teoretycznie zero wyprzadzań itd), zużycie prawie 0, powrót masakra, cały czas wyprzedzałem bo towarzystwo jechało max 50km/h a na widok radaru prawie się zatrzymywało . Na miejscu dolałem 0.4l czyli bierze przy ostrym gazowaniu - tak może być ?, gdzie ewentualnie szukać ? |
|
|
|
|
szoszon1983
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 224 Skąd: Radom / Reading, UK
|
Wysłany: 2011-08-17, 21:43
|
|
|
jak najbardziej tak może być. najprędzej to uszczelniacze zaworów, ale czy jest sens to robić, norma audi podobno przewiduje do 1l/1000km, a z tego co czytam to forum to TTTM. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|